عمومی

آشنایی با تاریخچه و نحوه خرید بیت کوین


بیت کوین را شخصی به نام ساتوشی کشف کرد

ارزهای دیجیتال مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران و معامله گران از آن ها برای به دست آوردن سود استفاده می کنند، امروزه استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام معامله از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که توانسته است واسطه ها را از میان بردارد.
بیت کوین یکی از این رمز ارزها می باشد که از سیستم رمز نگاری شده استفاده می کند، این ارز دیجیتال را فردی به نام ساتوشی ناکاموتو خلق کرده است. در تاریخچه بیت کوین این گونه مشاهده می شود که بیت کوین در مدت زمان بسیار کمی از ارزش زیادی برخوردار شده، به نحوی که در سال 2010 بسیاری از مشاغل از این ارز دیجیتال برای کسب و کارهای خود بهره می بردند.

قبل از اینکه بیت کوین ایجاد شود خلق ارزهای دیجیتال را با نام Ecash استارت زدند. افرادی چون دیوید چام و استفان برندز این ایده را مطرح کردند که برای راه حل های محاسباتی از آن استفاده می شد، بعد از آن توانستند ارز دیجیتال را به صورت مستقل راه اندازی نمایند و یک طرح اثبات کار را ارائه دهند. اولین پیشنهادی که برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده داد شده بر اساس پول بیت گلد بود، که توانست جلوی تورم را در بازار بگیرد، اما متاسفانه در برابر حمله های احتمالی بسیار آسیب پذیر بود.

تاریخچه بیت کوین

در مورد تاریخچه بیت کوین لازم است بگوییم که در سال 2008 مقاله ای را در مورد ارز دیجیتال بیت کوین به انتشار رساندند، که در آن روش استفاده از معامله های همتا به همتا توضیح داده شده بود. در سال 2009 شبکه بیت کوین استخراج رسمی خود را شروع کرد.
هال فیتی اولین کسی بود که نرم افزار بیت کوین را دانلود کرد و در اولین معامله ای که به انجام رساند از طرف ساتوشی 10 بیت کوین را دریافت کرد. ساتوشی قبل از اینکه کلا ناپدید شود کنترل بیت کوین را در اختیار گاوین آندرسن داد.
تاریخچه بیت کوین در طی سال ها دچار تغییر و تحولاتی بوده است که یکی از این تغییرات در سال 2011 ایجاد شد. در این سال دیگر مرز ارزهای متن باز وارد بازار شدند، یکی از بنیادهایی که باعث رشد و ترقی این ارز دیجیتال شده است، بنیاد الکترونیک می باشد که از پذیرش ارزهایی غیر از بیت کوین به علت قانونی نبودن آن ها امتناع کرد. شما برای اطلاع پیدا کردن از قیمت فروش بیت کوین می توانید به صرافی های مختلفی که وجود دارد مراجعه نمایید.

هویت پنهانی ساتوشی

ساتوشی که مخترع ارز دیجیتال بیت کوین می باشد همواره در تلاش بود که کسی از هویت وی اطلاعاتی را در اختیار نداشته باشد به همین علت هنگامی که به بحث در مورد مسائل فنی می پرداخت هیچ گونه اطلاعاتی از خود را باز گو نمی کرد.
در نهایت در سال 2012 در گزارشی اعلام کرد که دارای 37 سال سن می باشد و در ژاپن امرار معاش می کند. افراد زیادی در این میان وجود داشتند که به انگلیسی تسلط کامل داشتند و به دلیل اینکه ساتوشی در مستند نویسی نرم افزار تبحر داشت و پیام هایی را که در قرار می داد ژاپنی بودن وی را انکار کردند.
یکی از برنامه نویسان سویسی به نام استفعان توماس تمامی مقالاتی که از طرف ساتوشی در مورد بیت کوین منتشر شده است را مورد بررسی قرار داده است. طبق این اطلاعات مشخص شد که ساتوشی در سال 5 صبح تا 11 به وقت گرینویچ هیچ گونه پستی منتشر نکرده است، که نشان دهنده زمان خواب وی می باشد.
در تاریخچه بیت کوین هیچ گونه ردی از هویت ساتوشی نمی توان پیدا کرد، چرا که همچنان اصرار بر پنهان ماندن هویت خود دارد. طبق تحقیقاتی که استفان انجام داد وی را مطعلق به آمریکای شمالی می داند، چرا که تمامی پست های وی طبق ساعت آن منطقه منتشر شده اند.
ساتوشی همواره توسعه دهندگانی را برای بیت کوین به وجود آورد که خود او هم در کنار آن ها بر روی توسعه این پروژه فعالیت های زیادی را انجام داد، اما همان طور که گفته شد از سال 2010 رد خود را از این پروژه پاک کرد.
ادعاهای زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد خود را ساتوشی معرفی کرده اند، در سال 2016 مهندس کامپیوتر استرالیایی به نام گریک رایت خود را ساتوشی معرفی کرد، چرا که وی توانسته بود یک پیام را به وسیله کلید های خصوصی که به اولین تراکنش های بیت کوین مربوط می شد به امضا برساند.
در سال 2021 فرد دیگری به نام جاستین سان ادعا کرد که ایلان ماسک هویت مخفی ساتوشی می باشد که خود ایلان ماسک این گفته را تکذیب می کند.

نحوه خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین می توانید از صرافی ها استفاده نمایید، صرافی های مختلفی در اینترنت وجود دارند که همگی می توانند این ارز دیجیتال را ارائه دهند، اما شما باید به دنبال صرافی باشید که از محبوبیت زیادی برخوردار باشد، چرا که این صرافی ها هیچ گاه خود را زیر سوال نخواهند برد.
اولین کاری که بعد از مراجعه به صرافی ها باید انجام دهید این است که از میان کیف پول ارزهای دیجیتال یکی را انتخاب نمایید و ارزهایی که قرار است خریداری کنید را در ان نگهداری کنید. هنگامی که قصد ثبت نام در صرافی را داشته باشید باید کار احراز هویت خود را هم به انجام برسانید، که دلیل این کار جلوگیری از فساد مالی و پولشویی می باشد.
در صرافی ها هنگام که قصد خرید بیت کوین را دارید باید به دنبال فروشنده باشید، فروشنده های معتبر را خود صرافی ها به شما معرفی خواهند کرد، سپس به نسبت میزان پولی که به حساب فروشنده واریز می کنید بیت کوین را برای شما ارسال خواهند کرد.
قیمت فروش بیت کوین در صرافی که به انجام معامله پرداخته اید می توانید مشاهده نمایید، با توجه به قیمت هایی که در اختیار شما قرار دارد به راحتی می توانید برای خرید یا فروش ارز دیجیتال تصمیم بگیرید.
بیت کوین را برای خرید کالاها و خدمات زیادی مورد استفاده قرار می دهند، حتی کشورهایی که در حال تحریم هستند می توانند برای خرید کالاهای خود و مبادلات بین المللی از این رمز ارز استفاده نمایند. در تاریخچه بیت کوین این مورد گفته شد که ساتوشی بیت کوین را برای حذف واسطه ها ایجاد کرد که مردم می توانند به راحتی مبادلات بین المللی خود را به انجام برسانند، بنابراین بدون نیاز به پی بال می توان خرید های خود را به وسیله بیت کوین به انجام رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا