عمومی

راهنمای خرید انواع شال در ایران

انواع شال واطلاعاتی درخصوص نحوه خرید شال

در گذشته خانم ها برای حجاب خود از روسری یا مقنعه استفاده می کردند. اما در دهه های اخیر استفاده از انواع شال نیز متداول گشته است.

شال  در زندگی افراد امروزی و در لباس پوشیدن آن ها تاثیر به سزایی دارد. در کشور ما نیمی از جمعیت بانوان از شال استفاده می کنند.

تنوعات بسیار گسترده ای برای طرح و رنگ های موجود از آن نیز موجود است که هر یک طرفداران خود را دارند و قشر خاصی از مردم در سن و سال های به خصوص به خرید آن ها می پردازند و هر یک را انتخاب می کنند.

خرید شال باید با توجه به برخی پارامتر ها صورت گیرد. مثلا در خرید آن ها باید به گردی صورت خود توجه داشته باشید، یا این که باید به مدل لباس هایی که در کمد خود دارید، توجه کنید.

دقت کنید که شما قرار نیست، این شال ها را به تنهایی به تن کنید! در طول روز حتما از مانتو، شلوار، کیف، کفش و انواع آکسسوار به همراه آن ها بهره برده و به استفاده از یک مجموعه لباس می پردازید.

به همین سبب در حین خرید این اقلام باید به همه البسه یومیه خود توجه داشته باشید. انواع شال ها به خوبی در بازار های جهانی جای خود را باز کرده اند و امروزه این گونه نیست که فقط کشور های اسلامی و مذهبی به خرید این نوع محصولات مربوط به پوشاک بپردازند،

استایلیست های مطرح جهانی طراحی های لباس هایی را ارائه کرده اند که با وجود انواع شال و روسری تکمیل می شوند، به همین سبب استفاده از شال امروزه جهانی شده است.

راهنمای خرید وتنوع وسیع شال ها در ایران

اگر سری به آنلاین شاپ های مخصوص به فروش انواع شال ها بزنید، می توانید، نمونه های متعددی از شال ها را بیابید. در خرید شال به تنوعات وسیع آن ها توجه کنید.

گاهی ممکن است که در خرید از بین صد ها یا هزاران مدل شال در فروشگاهی، به مشکل بخورید و گیج شوید! به همین سبب نیز مطالبی را در جهت راهنمایی شما مخاطبان عزیز ارائه می دهیم که امیدواریم، به کارتان آید.

  • مورد اول، عجله ممنوع! این یک قانون اساسی است که در همه خرید های خود بهتر است آن ها را لحاظ کنید. در خرید شال، ابتدا همه نمونه هایی را که می پسندید، حال به هر تعداد که هستند، جمع آوری کنید، و سپس در بین آن ها به دنبال بهترین ها بگردید.
  • در حین خرید ابتدا مزنه قیمت شال را که مد نظر دارید، تعیین کنید. شما در نظر دارید که چه بودجه ای را به خرید شال مصرفی خود اختصاص دهید؟ پاسخ این پرسش را برای خود شفاف بیان کنید.

این مهم را در نظر بگیرید که هر چه قیمت شال برای شما بالاتر رود، جنس های درجه یک تری  را می توانید، به دست آورید.

  • انواع آن ها را با توجه به مدل لباسی که می خواهید با آن ست کنید، انتخاب نمایید. اگر بدون توجه به ست رنگ و طرح های البسه، به خرید آن ها بپردازید، در هنگام آماده شدن برای مراسمات خود به مشکل می خورید!

خرید شال سنتی

یکی از اقلام مشهور در کشور ما، انواع شال های سنتی هستند که قشر وسیعی از مردم به خرید آن ها راغب می باشند و آن ها را حتی در مراسمات و دورهمی های مهم خود نیز استفاده می کنند.

یکی از نمونه های اصیل و زیبای شال های سنتی، انواع شال بلوچی است که هنر دست برخی از زنان و دختران زحمت کش و هنرمند این مرز و بوم است که در خطه بلوچستان به تهیه و تولید این اقلام می پردازند و گاها لباس های ست با این نوع شال ها را نیز عرضه می کنند.

این نوع شال های زیبا با  انواع سنگ دوزی های سنتی، روبان دوزی ها، تزیینات آینه کاری و… دیزاین شده اند و به زیبایی هر چه تمام تر عرضه می شوند.

می توانید، آن ها را در استایل روزانه لباس پوشیدن خود به کار برید.

همچنین انواع شال های ترکمن با رنگامیزی های زیبا و همه پسند نیز در عرصه شال های سنتی عرضه اندام کرده و خیلی هم طرفدار دارند!

قیمت شال چگونه است؟

قیمت شال  بسیار مناسب است! می دانید که در تهیه هر لباسی، آن چه بیش از همه چیز بر قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد، میزان پارچه به کار رفته در آن است.

در تهیه انواع شال، از میزان پارچه بسیار کم تری نسبت به سایر انواع پوشاک استفاده شده است.  به همین سبب نیز قیمت های آن ها بسیار مناسب تر می باشند.

هزینه پرداختی آن ها برای فروشگاه هایی که به صورت عمده به خرید آن ها می پردازند نیز کم تر می باشد و پایین تر می آید.

به علاوه هر چه طراحی و دیزاین ساده تری برای شال خود انتخاب کرده و برگزینید، قیمت آن ها نیز کم تر می شود.

هزینه پرداختی و بهای شال سبب فروش آن ها در عرصه های تهیه و خرید هدیه شده است؛ مردم برای عزیزان خود از انواع شال به عنوان هدیه نیز استفاده می کنند.

به دلیل این که این محصولات قیمت بسیار مناسبی دارند، اگر می خواهید، هدیه ای درخور اما قیمت مناسب، تهیه کنید، این محصولات به شدت پیشنهاد می شود.

استفاده از شال در پوشاک آقایان! نیز یکی از انواع کاربرد های این محصول است. در صنعت مد و لباس امروزه از این اقلام برای دیزاین و طراحی پوشاک مخصوص به آقایان نیز بهره برده می شود.

خرید شال  برای لباس آقایان، بیش تر برای این است که دور گردن آن ها بسته شوند؛ همچنین برخی از خانم ها به عنوان دستبند نیز از انواع روسری ها استفاده می کنند.

این نوع اقلام با کیفیت ها و درجه بندی های گوناگونی در بازار های پخش و فروش موجود بوده و ارائه می شوند.

ما همیشه استفاده از آن ها را در پوشاک روزانه توصیه می کنیم؛ چه آقا باشید، چه بانو، پوشیدن شال ها شما را خوشتیپ تر و خوش استایل تر نشان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا