عمومی

برای خرید آیفون تصویری به چه نکاتی باید توجه کنیم

آیفون  تصویری یکی از آن وسایلی است که به طور قطع مورد نیاز ساکنین ساختمان های مسکونی امروزی است امروزه به دلیل تغییر کردن سبک زندگی مردم از خانه های حیاط دار به آپارتمان نشینی، بیشتر از قبل نیاز به تجهیزات و فناوری های مدرن برای راحت تر کردن هرچه بیشتر زندگی می باشد.، و به همین دلیل شرکت های مختلف داخلی و خارجی بسیار زیادی شروع به طراحی و تولید نمونه های مختلف آیفون های تصویری کرده اند. در حال حاضر آیفون‌های تصویری با امکانات و ویژگی‌های متنوعی‌ طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

در این نوشته قصد داریم  نکاتی را به عنوان راهنمای خرید درباز کن های تصویری به منظور داشتن انتخابی بهتر مطرح کنیم.البته با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید موارد بیشتر و بهتری را پیدا کنید و همچنین یکی از موارد مهم هم میتواند استفاده ازتجربه خرید دوستان وآشنایان شما و همچنین پرس و جو از تعمیرکاران باتجربه باشد.

برای خرید آیفون تصویری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

1-آشنایی با انواع آیفون های تصویری موجود در بازار:

اولین نکته در انتخاب یک آیفون تصویری مناسب برای ساختمان انتخاب نوع آیفون تصویری از نظر نوع عملکرد است . آیفون های تصویری از نظر سیستم عملکرد به دو نوع کلی دیجیتال و آنالوگ دسته بندی می شوند.

آیفون‌ تصویری آنالوگ شباهت زیادی به آیفون های قدیمی تر دارد. در این نوع آیفون تصویری دکمه ای برای هر واحد از آپارتمان در نظر گرفته شده است. برای ارتباط با هر واحد لازم است تا زنگ مربوط به آن واحد را فشار دهید تا صدای زنگ و تصویر فرد به دستگاه نصب شده در قسمت داخلی آن واحد ارسال شود.

این سیستم اگرچه در مورد آپارتمان هایی با تعداد واحدهای نسبتاً کم بسیار مناسب و کارآمد است اما در صورتی که تعداد واحدهای آپارتمان نسبتاً زیاد باشد، ممکن است آیفون های تصویری آنالوگ دچار اختلال شده و به خوبی کار نکنند. به همین منظور در این آپارتمان ها از آیفون های تصویری دیجیتال استفاده می شود.

آیفون‌ تصویری دیجیتال دارای صفحه ی شماره گیر یا پنل کدینگ است. برای برقراری ارتباط بین فرد مراجعه کننده با فرد داخل یکی از واحدهای آپارتمان، لازم است تا او کد مربوط به واحد مورد نظر خود را با استفاده از پنل کدینگ وارد کند. با فشردن دکمه ی تأیید، صدا و تصویر فرد مراجعه کننده به دستگاه نصب شده در داخل واحد مربوطه منتقل می شود. از جمله مزایای مهم سیستم‌ آیفون های دیجیتال امکان برنامه ریزی آن هاست.

پنل برخی از انواع آیفون دیجیتال را می توان در اختیار نگهبان یا سرایدار ساختمان قرار داد تا تنها پس از تماس نگهبان یا سرایدار با فرد داخل آپارتمان و کسب اجازه از او، امکان ورود کد و ارسال صدا و تصویر به واحد مورد نظر میسر شود.

با توجه به توضیحات فوق می توان نتیجه گرفت که برای آپارتمان های بزرگ، که بیش از 30 واحد دارند، معمولاً استفاده از آیفون تصویری دیجیتال مناسب تر است. اما این سخن به این معنی نیست که استفاده از آیفون های تصویری دیجیتال در آپارتمان هایی با تعداد واحدهای کمتر به هیچ وجه مناسب نیست.

2-میزان بودجه شما :

دومین موردی که هنگام تهیه آیفون تصویری باید آن را در نظر داشته باشید، میزان بودجه شماست. که با توجه به کیفیت، گارانتی و امکاناتی که دارند قیمت های آن متفاوت است.

اگر بودجه مدنظر شما کم باشد چاره ای جز تهیه آیفون های تصویری ارزان ندارید. شما باید به دنبال دربازکنی بگردید که دارای قابلیت های پایه ای باشد و امکاناتی مانند ضبط فیلم و عکس، اتصال به چنین پنل و … را نداشته باشد.

برای خرید یک آیفون تصویری باید سلیقه خود و سایر ساکنین ساختمان را در نظر بگیرید تا زیباترین آیفون تصویری را برای ساختمان مورد نظر خود انتخاب کنید.

3-آیفون تصویری ایرانی بخریم یا خارجی؟

با توجه به پیشرفت در کیفیت ساخت و تولید کالای ایرانی، می توان گفت که در سال های اخیر نه تنها به کیفیت آیفون های تصویری خارجی رسیده ایم، بلکه در برخی ویژگی ها آیفون های ایرانی دارای مزایای بیشتری نسبت به خارجی ها هستند. مثلا باز کردن درب پارکینگ و یا دایورت کردن تماس، خاصیتی است که بیشتر در آیفون های ایرانی مشاهده می شود.

اما به لحاظ کیفیت تفاوت چندانی در مدل های ایرانی و خارجی دیده نمی شود. پس در مورد ایرانی یا خارجی بودن آیفون وسواس به خرج ندهید و آن ها را بر اساس شکل ظاهری، قیمت و کارایی با یکدیگر مقایسه کنید.

4-به سیم کشی ساختمان دقت کنید

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید آیفون های تصویری باید به آن توجه داشته باشید نوع سیم کشی ساختمان است. اگر برای نصب این آیفون تصویری نیاز به سیم کشی ساختمان باشد باید ابتدا رضایت کل اهالی ساختمان را جلب کرده باشید. آیفون های تصویری مختلف، رشته سیم های متفاوتی دارند که برای نصب آن نیاز به تعویض سیم کشی خواهد بود.

5-اندازه ی مانیتور آیفون های تصویری

صفحه نمایش بعضی از آیفون ها به صورت تاچ یا لمسی است و برخی دیگر دارای شاسی و دکمه هستند. دربازکن هایی که امروزه در بازار عرضه می شوند بیشتر دارای مانیتور تاچ هستند. این مانیتورها نسبت به مانیتورهای دکمه ای پرطرفدارتر هستند زیرا ظاهر آنها شیک و مدرن بوده و تمیز نمودن آنها نیز آسان تر است. سایز صفحه نمایش ها از ۲/۵ اینچ تا ۱۰ اینچ می باشد که هر کدام دارای کیفیت تصویر متفاوت بوده و از نظر رزولوشن، استفاده از LCD یا LED و نور پس زمینه با هم فرق دارند. برندها و شرکت های تولید کننده این محصول سایزهای متفاوت را با توجه به نیاز مشتری به بازار عرضه می کنند.

6-اگر آیفون لمسی می خواهید اما از کارایی آن مطمئن نیستید

با روی کار آمدن وسایل ارتباط لمسی، شرکت های تولید کننده ی آیفون تصویری هم تصمیم گرفته اند محصولاتی را تولید کنند که به جای دکمه های فیزیکی از قابلیت لمسی بودن (تاچ) پشتیبانی کنند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیفون تصویری با صفحه نمایش یا کلید لمسی، کارایی کلید های شاسی را دارد؟ یا اینکه صفحه نمایش لمسی خراب نمی شود؟! این صفحه درست مانند صفحه نمایش لمسی موبایل شما کار می کند، با همان سرعت و سهولت و همان کارایی، پس با خرید آیفون تصویری لمسی نیازی به نگرانی در مورد کارکرد آن ندارید.

7-قابلیت های لازم یک آیفون تصویری :

قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته

بسیاری از دربازکن های تصویری امروزی امکان اتصال دوربین های مدار بسته را دارند. اگر قصد نصب دوربین امنیتی برای درب ورودی، حیاط و یا پارکینگ را دارید، در نظر گرفتن این قابلیت می تواند برای شما مفید باشد. با تهیه یک آیفون تصویری که قابلیت اتصال به دوربین های امنیتی را دارد، می توانید تصاویر ضبط شده را بطور مستقیم از طریق نمایشگر دربازکن تصویری خود مشاهده نمایید.

قابلیت ارتباط داخلی ( اینترکام )

یکی دیگر از قابلیت های یک آیفون تصویری مدرن که نظر خریداران آیفون تصویری را به خود جلب می کند قابلیت اینترکام یا ارتباط داخلی می باشد. که به وسیله ی این قابلیت می توانید از واحد خودتان با واحد دیگر ارتباط صوتی داشته باشید. اگر چه شاید این قابلیت هنوز در ایران به خوبی جا نیفتاده است اما برای مجتمع مسکونی هایی با تعداد واحد بالا می تواند بسیار ضروری و کاربردی باشد.

قابلیت ذخیره سازی فیلم و عکس

امکان ذخیره سازی عکس و فیلم مراجعه کننده در آیفون های تصویری ممکن است برای برخی افراد دارای اهمیت باشد. آیفون های تصویری که این قابلیت را دارند در دو مدل به بازار عرضه شده اند. مدل دارای حافظه داخلی و مدلی که از کارت حافظه SD نیز پشتیبانی می کند. اگر تمایل دارید تعداد زیادی عکس و فیلم در دستگاه خود ذخیره کنید، مدل دوم برای شما مناسب تر است.

قابلیت پشتیبانی از چند پنل

اگر مجتمع مسکونی شما دارای دو درب ورودی می باشد و قصد دارید برای هر دو درب مجتمع، پنل زنگ آیفون تصویری قرار دهید که به وسیله ی مانیتور داخل واحدتان به هر دو پنل وصل شوید و درب را به روی مخاطب مورد نظر باز کنید از آیفون های تصویری استفاده کنید که قابلیت اتصال به چند پنل را داشته باشد.

بیشتر آیفون های تصویری از این قابلیت پشتیبانی می کنند. ولی بهتر است قبل از خرید محصول مورد نظرتان از داشتن این قابلیت مطمئن شوید. در ضمن نکته ای که وجود دارد این است که حتی اگر مایل نباشید از دو پنل استفاده کنید باز هم بهتر است مانیتوری را خریداری کنید که توانایی اتصال به چند پنل را داشته باشد چرا که می توانید به جای اتصال به یک پنل دیگر برای اتصال به یک دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده کنید.

درادامه چند نمونه از انواع آیفون های تصویری جهت آشنایی برای شما به صورت تصویری گردآوری شده است:

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا