عمومی

تعویض قفل درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟

امروزه به علت امنیت و استحکام زیاد درب ضد سرقت، در بیشتر ساختمان ها از این درب ها استفاده می شود. می توان گفت قفل درب های ضد سرقت مهم ترین عامل امنیت زیاد این درب در برابر ورود افراد بیگانه به ساختمان است. قفل این درب ها ساختار مهندسی منحصر به فردی دارد و در صورت نداشتن کلید، باز کردن آن حتی برای حرفه ای ترین کلیدسازها نیز ممکن نیست. با این وجود، گاهی به دلایل مختلفی مانند تعویض ساختمان، و یا استفاده نادرست از قفل و خراب شدن آن، مجبور به تعویض قفل درب ضد سرقت می شویم.

مراحل باز کردن و تعویض قفل درب ضد سرقت:

۱- اندازه گیری دستگیره ی درب های ضد سرقت: معمولاً فاصله ی مغزی قفل درب های ضد سرقت نسبت به قسمت جلو و پشت قاب قفل به یک اندازه نیست و مرحله ی اول برای تعویض صحیح قفل درب ضد سرقت اندازه گیری این فاصله است.

۲- باز کردن پیچ های دستگیره ی درب ضد سرقت: در این مرحله باید همه ی پیچ های دستگیره را باز کنیم تا بتوانیم قسمت داخلی دستگیره را باز کرده و دربیاوریم.

۳- جدا کردن دستگیره ی درب ضد سرقت: می بایست دو طرف دستگیره را از داخل و بیرون بگیرید و بخش های مختلف دستگیره را از درب جدا کنید.

۴- باز کردن چرخ لنگر قفل درب ضد سرقت: در این مرحله فقط باید پیچ های آن را باز کنیم و به راحتی چرخ لنگر قفل را بیرون بکشیم.

مراحل نصب کردن قفل جدید درب ضد سرقت:

۱- جایگزین کردن و نصب چرخ لنگر قفل جدید:

چرخ لنگر قفل جدید را در جای خودش قرار دهید و پیچ هایش را را محکم ببندید.

۲- نصب کردن دستگیره ی قفل جدید:

در این مرحله و پس از اطمینان از محکم بستن چرخ لنگر جدید، می بایست اقدام به بستن قاب بیرونی دستگیره کنید.

۳- امتحان کردن دستگیره ی قفل جدید

هنگام خرید درب یا تعویض قفل درب ضد سرقت به مشخصات قفل درب ضدسرقت توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که فارغ از اینکه از چه نوع درب ضد سرقتی استفاده می کنید، نوع قفل را می توانید جداگانه انتخاب کنید. یعنی اگر قصد خرید درب ضد سرقت ایرانی یا چینی دارید می توانید قفل درب ضد سرقت ترک که کیفیت بالاتری دارد را انتخاب کنید و سفارش دهید.

علاوه بر انواع درب ضد سرقت چوبی، درهای ضد سرقت فلزی همواره نقش مهمی در افزایش امنیت بر عهده داشته اند. با وجود انواع درب ضد سرقت که در بازار عرضه می شوند، ممکن است با این سوال مواجه باشید که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی؟ و نوع درب ضد سرقت چه تاثیری در میزان امنیت خواهد داشت؟

همانطور که از نام این درب ها مشخص است، از ساختاری فلزی ساخته شده اند. این ساختار فلزی محکم، ایمنی بسیار بالایی را برای شما تأمین خواهد کرد. درب های ضد سرقت فلزی استحکام زیادی دارند و به همین دلیل کاربردهای زیادی نیز دارند. نکته جالب توجه این است که مقاومت این درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های ضد سرقت چوبی بیشتر است. درهای ضدسرقت فلزی برای تأمین امنیت ساختمان های تجاری، مسکونی، و صنعتی استفاده می شوند. این درب ها معمولاً از جنس استیل گالوانیزه و سفید ساخته شده اند و سپس رنگ شده اند.

هر چند که درب های ضد سرقت چوبی در مقایسه با درهای ضدسرقت فلزی ظاهر زیباتری دارند، اما درب های فلزی دارای چندین قفل در قسمت های مختلف هستند، در حالیکه درب های چوبی از این مزیت برخوردار نیستند.

اگر به دلیل زیبایی کمتر درب های فلزی نسبت به درب های چوبی برای انتخاب این درب ها مردد هستید، لازم است بدانید که امروزه با استفاده از فرفورژه، طراحی این درب ها را انجام می دهند و ظاهر زیباتری به آنها می دهند.

علاوه بر عایق بودن در برابر صدا، گرد و غبار، و آتش، یکی دیگر از مزیت های مهم درهای ضدسرقت فلزی، مقاومت بالای این درها در برابر سرما و گرما می باشد. به طوریکه حتی در تغییرات شدید دمایی نیز دچار تغییر شکل یا تاب خوردگی نمی شوند و شکل فیزیکی آنها حفظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا