عمومی

تاثیر کرونا بر گردشگری چگونه می باشد؟

با ورود ویروس کرونا  به جهان بسیاری از مشاغل و صنایعی که با اقتصاد ارتباط نزدیک داشتند دچار مشکلات مختلف شدند. یکی از مشاغل مهمی که در جهان بر اثر کرونا بیشترین مشکل را متوجه شد، گردشگری بوده است.چراکه با ورود این ویروس عجیب، تمامی روابط کشورها در جهان برای مدتی بسته شده و هیچ ارتباط مسافرتی بین کشورها برقرار نشد.اگر بخواهیم بیشتر درباره تاثیر کرونا بر گردشگری صحبت کنیم خوب است سری به پیش بینی سازمان جهانی گردشگری بزنیم.

سازمان جهانی گردشگری به عنوان کرده است بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا میزان سفرهای گردشگری در سطح جهان با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی روبرو شده است و این مورد نشان از آن دارد که صنعت گردشگری دچار عقب گرد به هفت سال قبل شده است. این نزول عجیب که بر اثر ویروس کرونا بر گردشگری ایجاد شده است باعث شده تا این صنعت پر سود با ضرر و زیانی در حدود ۲۹۰ تا ۴۴۰ میلیارد دلار روبرو شود.با توجه به مشکلات و کمبود گردشگر در سطح جهان که بر اثر ویروس کرونا ایجاد شده است بسیاری از شرکت های معتبر گردشگری در کشور های مختلف دچار مشکل شده اند و بازار آن ها به طور کامل راکد شده است.

تاثیر کرونا بر گردشگری در ایران

در کشور ما نیز تاثیر کرونا بر گردشگری کاملاً مشخص و منفی بوده است. این مورد را می‌توان به خوبی از کاهش سفرهای نوروزی که به عنوان مهمترین بخش گردشگری در کشور ما شناخته می شود دید.همچنین آینده صنعت گردشگری نیز با توجه به وضعیتی که این ویروس در سطح جهان دارد و پایان مشخصی برای آن متصور نشده است بسیار خطرناک و ناامید کننده به نظر می رسد.همچنین از دیگر زوایای منفی تاثیر کرونا بر گردشگری می توان به بیکار شدن ۱۳ هزار راهنمای تور اشاره کرد که رقم عجیبی به نظر می رسد.

به طور کلی و خلاصه می توان گفت بیشترین آسیب و بازتاب منفی را در میان مشاغل مختلف در سطح جهان بر اثر ویروس کرونا صنعت گردشگری داشته است و آینده آن نیز بسیار مبهم می باشد. با تدوام سخت گیری های موجود به خاطر ویروس کرونا در سطح جهان ممکن است این صنعت پولساز به صنعتی ورشکسته و بی پول تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا