عمومی

ازمیرشهرزیبا و آرامش بخش ترکیه

مکانهای دیدنی و گردشگری در شهر ازمیر ترکیه

در کنار شهرهای توریستی و مشهور ترکیه شاید نام شهر ازمیر کمتر به چشم خورده باشد اما زیبایی و آرامش حکمفرما در این شهر گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این مکان کشانده است .

شهر بندری ازمیر بعد از استانبول و آنکارا بزرگترین شهر ترکیه است که لحاظ اقتصادی، گردشگری دارای جایگاه مناسبی در این کشور است . ازمیر یکی از مکانهای مناسب برای برگزاری نمایشگاه های مختلف  و همایش های سالانه در این کشور نیز هست.  همچنین دانشگاه صنعتی ازمیر دارای اهمیت و شهرت بسیاری است که دانشجویان زیادی را از سراسر ترکیه به این مکان کشانده است .

جنوب این شهر در تور ترکیه  دارای جاذبه های متنوع گردشگری است . سواحل زیبای ماسه ای ، آب های زلال و گرم و تفریحات آبی متنوع به جذابیت این شهر افزوده است .

جاذبه های توریستی در شهر ازمیر

منطقه ساحلی و تفریحی  Alsancak   

به گزارش سفر باتو ، این مکان دیدنی با مناظر طبیعی بسیار حیرت آور از سواحل جنوبی ازمیر تا خلیج ازمیر کشیده شده است و با جاذبه های فراوان بسیار مورد علاقه گردشگران است. این مکان معرف معماری باشکوه و زیبای تاریخی و سنتی این شهر است . گشت و گذار و پیاده روی در این منطقه بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 منطقه ساحلی Kordonboyu

این منطقه ساحلی و بسیار زیبا با وجود سواحل بکر و آرام  مکان مناسبی برای شنا و یا حمام آفتاب است . وجود مراکز خرید متنوع در این منطقه آن را به مکانی پر طرفدار تبدیل نموده است . و بسیاری از گردشگران برای تفریح و خرید به این منطقه می آیند . البته گفتنی است در این منطقه قیمتها کمی بالاتر از حد معمول است ولی وجود تنوع در برند های مطرح باعث شده این مکان همیشه پر از مشتری باشد. منطقه ساحلی کوردون بویو با وجود رستوران های ساحلی متنوع و همچنین کافه های کوچک و بزرگ همیشه پر طرفدار است .  انواع غذاهای دریایی و ترکی در رستورانهای آن سرو می گردند که دارای کیفیت بالایی هستند. از همه اینها گذشته اگر به کالسکه سواری علاقه مند هستید در سواحل کالسکه های متعددی وجود دارد که سوار شدن بر آنها بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

باغ وحش ازمیر

باغ وحش ازمیر وسعتی در حدود چهارصد هزار متر مربع دارد که در سال ۲۰۰۸ افتتاح گردیده است. بازیدید از باغ وحش ازمیر به خصوص برای کودکان بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود و در آن انواع حیوانات از سراسر دنیا گرد آورده شده همچنین این مکان دارای شت و پنج هزار اصله نهال است که این منطقه را به مکانی سرسبز و زیبا تبدیل نموده است .

برج ساعت ازمیر

برج ساعت یکی از مکان های تاریخی در ازمیر است که دارای شهرت بسیاری است. این برج در میدانی به نام کوناک واقع شده است که محلی پر رفت و آمد و شلوغ است . این بنا تاریخی بیش از یکصد و بیست سال قدمت دارد و در سال ۱۹۰۱ توسط معمار مشهور فرانسوی طراحی و ساخته شد. گفته می شود  ساعت کار گذاشته در این بنا هدیه امپراطور آلمان است. برج ساعت دارای ارتفاع بیست و پنج متری است که از همه نقاط شهر قابل رویت است و وجود فواره های زیبای آب در اطراف آن جلوه ای خاص به آن بخشیده است.

آسانسور ازمیر

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در ازمیر آسانسور این شهر است که حدود یک قرن قدمت دارد . و برای سهولت در رفت و آمد ساکنان این شهر بنا شده است زیرا ازمیر دارای سر بالایی های بسیار تندی است  و رفت و آمد در آن دشوار است . این آسانسور چندی پیش مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون بعنوان جاذبه دیدنی شهر بسیار پر طرفدار است . وجود یک رستوران لوکس با غذاهای خوشمزه به جذابیت این مکان افزوده است .

بازار Kemeralti

بازار کمرالتی دارای بافتی سنتی و زیباست که گشت و گذار در آن ساعتها زمان می برد و  رنگ و بوی قدیمی دارد.  مغازه های کوچک و بزرگ در این بازار کالاهای متنوعی همچون صنایع دستی و ادویه و خوراکی های خوشمزه ای را عرضه می کنند و این منطقه را به مکانی پر رفت و آمد تبدیل نموده اند. همچنین رستوران های متنوعی در این منطقه وجود دارند که با غذاهای متنوع و لذیذ دریایی و محلی شما را شگفت زده می کنند .

مرکز خرید Forum Bornova

این یک مرکز خرید تازه تاسیس در حدود دویست هزار متر مربع وسعت دارد و با وجود صد و بیست فروشگاه و واحد تجاری به مکانی شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل شده است . در اینجا کالاهای متنوع و برندهای معروفی شعبه دارند که با ورود به آن دست خالی باز نخواهید گشت . معماری این ساختمان بسیار زیباست و در ساخت آن به نوعی از دریای اژه الهام گرفته شده است . محوطه بیرونی آن دارای درختان نخل و حوض های آب است که منظره زیبایی به آن بخشیده است .  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا