عمومی

ارمنستان و جاذبه های دیدنی آن را بیشتر بشناسید

جاذبه های دیدنی در ارمنستان را حتما ببینید

 کشور زیبای ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان، کشوری واقع  در منطقه قفقاز جنوبی است و پایتخت آن شهر ایروان است. مردم این کشور به زبان ارمنی صحبت می کنند دین مردم مسیحیت می باشد. واحد پول این کشور درام می باشد.

تاریخ و فرهنگ این دیار بر پایه فرهنگ اقوام و طوایف دارای گوناگونی و قدمت بسیار است و قدمت آن به بیش از چهار هزار و پانصد سال پیش باز می گردد .

 آب و هوای  ارمنستان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن ، خشک و قاره‌ای است و میزان بارندگی در ارمنستان چندان قابل توجه نیست.

به گزارش سفر باتو ، هوای بهار آن بسیار مطبوع و دوست داشتنی است که میانگین دمای آن در بهار حدود سیزده درجه است، در تابستان هوا گرم و خشک  و آفتابی بوده و دمای هوا به طور متوسط بیست و پنج درجه است و فصل پاییز در ارمنستان هوای دلپذیری دارد و درجه حرارت به 21 درجه نیز می رسد و با رطوبت همراه است. زمستان در این کشور نیز چندان سرد نیست.

غذا ها و اقامتگاههای ارمنستان

 در ارمنستان گوشت برای وعده های غذایی مختلف طبخ می گردد که اغلب گوشت گوسفند و گاو در داخل تنور پخته و کباب می گردد . در این کشور میتوانید انواع کباب های مختلف را صرف نمایید.

تنوع غذایی و ذائقه ارمنی ها بسیار شبیه به کشور خودمان است و نان قسمت اصلی غذای آنان را تشکیل می دهد .در گذشته  انواع نان و همچنین شیرینی ها محلی در تنورهای گلی روستایی پخته می شده است. نان لواش نان ملی ارمنی است و بر اساس یافته های باستانشناسی، نان و شیرینی پزی در میان ارمنیان دو و نیم هزار سال قدمت دارد. نان های مختلف و بسیار خوشمزه ای در ارمنستان پخت می شوند که از جمله آنان میتوان نان لواش، مادناکاش، هرازدان و باگترا نام برد.

غذاهای سنتی کشور ارمنستان شبیه به غذاهای ایرانی و ترکی است  و از معروف ترین غذاهای سنتی ارمنستان می توان به خاش که تقریبا همان کله پاچه ایرانی است اشره کرد ، خاشلاما که از گوشت گوسفند تهیه می شود و زاوارپلاف که شبیه پلوی خودمان است با این تفاوت که به جای برنج از بلغور تهیه می شود . همچنین غذاهای دریایی در ارمنستان بسیار پرطرفدار است وکباب ماهی در این کشور بسیار یافت می شود .

ایروان پایتخت ارمنستان دارای هتل های متعددی است که با توجه به نوع و درجه آن خدمات خاص خود را به گردشگران ارائه می دهند.

قیمت هتل های ارمنستان نیز نسبت به سایر شهرهای توریستی دیگر مناسب تر است.

جاذبه های گردشگری و تاریخی ارمنستان

 جاذبه های گردشگری ارمنستان از اغلب مکانهای تاریخی و فرهنگی از جمله موزه ها و کلیساها و همچنین پارکها تشکیل شده است . که در شهر ایروان پایتخت این کشور به وفور یافت می شود.

دیدن جاذبه های طبیعی و مناظر بسیار زیبا و همچنین در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر و یا سپری نمودن لحظه های خاطر انگیز در کافه‌های کنار پیاده‌روها ، از دیگر تفریحات موجود در این شهر است .

کلیسای تاریخی گغارت

حین دیدار از جاذبه های دیدنی شهر بازدید از کلیسای تاریخی گغارت را فراموش نکنید . این کلیسا در سی و پنج کیلومتری جنوب شرقی ایروان قرار دارد.

دره گلها

دره گل‌ها از دیگر مناطق دیدنی شهر است که در پنجاه کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان واقع شده است که با طبیعتی سرسبز و کوهستان های زیبا محل مناسبی برای سپری نمودن روزی به دور از شلوغی شهر است .

دریاچه سوان

همچنین بازدید از دریاچه زیبای سوان از جمله خاطره انگیز ترین قسمتهای سفر به این شهر خواهد بود. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا است که گردشگران را مجذوب خود کرده است.

پارک دایره ای

پارک دایره ای Circular Park که به عنوان پارک جوان نیز شناخته شده است، در منطقه Kentron قرار دارد . این پارک با طول دو هزار و پانصد متر و عرض متوسط صد و بیست متر دارای  آثار هنری بسیاری از جمله مجسمه های آندرانیک اوزانیان، واهان مامیکونیان، تیگران پترسیان و… است.

قدم زدن در این پارک زیبا و تماشای آثار هنری بسیار لذت بخش است و همچنین وجود کافه ها و رستورانهای متنوع در اطراف آن صرف یک غذای خوشمزه را فراهم نموده است .

موزه هنر کافسجیان  Cafesjian Museum

نام این موزه از نام  موسسش گرفته شده است و در حقیقت مشهورترین موزه هنری ایروان محسوب می گردد. این موزه در مرکز منطقه کنترون و نزدیکی آبشار مشهور ایروان قرار دارد که پاتوق مردم محلی و همین طور هنرمندان می باشد

موزه اربونی Erebuni Museum

این موزه دیدنی و ارزشمند در دامنه های تپه ای قرار گرفته که روزگاری قلعه اربونی قرار داشت. بعد از حفاری های انجام شده توسط باستان شناسان و بازسازی قسمت های مختلف آن ، قلعه شهر اربونی به موزه ای در فضای باز تبدیل شد. آثار هنری و تاریخی بسیار ارزشمندی  نظیر کوزه های سفالی، سرامیکی، زیورآلات و اشیاء برنزی و … در این مکان کشف گردید  .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا