عمومی

در تهران کجا غذای خیابانی بخوریم؟

با غذاهای خیابانی در تهران آشنا شوید.

تهران یکی از زیبا ترین شهرهای ایران است که قدمتی طولانی دارد. تهران به عنوان پایتخت ایران از کلان شهرهای بسیار شلوغ و پر تردد محسوب می شود که مسافران بسیاری در تمام روزهای سال دارد. جاذبه های گردشگری بسیاری در تهران وجود دارد اما یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های هر شهری غذاهای سنتی و خیابانی آن شهر می باشد. در تهران نیز همانند بسیاری از شهرهای دنیا غذاهای خیابانی معروف و خوشمزه ای وجود دارد. از معروف ترین غذاهای خیابانی جهان می توان به  رول در ترکیه، پیروجی در لهستان،  کرپ در فرانسه وبل پوری در هند اشاره نمود. اگر از طرفداران شب گردی و غذاهای خیابانی هستید با مستر بلیط همراه باشید تا بیشتر با غذاهای خیابانی در تهران آشنا شوید.

سفر به تهران

خیلی از افرادی که بلیط هواپیما تهران را می خرند و به تهران سفر می کنند در سفر چند روزه خود سعی می کنند از جاذبه های دیدنی و گردشگری تهران نیز دیدن کنند. شب ها فرصت خوبی برای رفتن به خیابان های قدیمی تهران و رفتن به کافی شاپ ها و امتحان غذاهای خیابانی است. قطعا تجربه چنین لحظاتی می تواند بسیار لذت بخش باشد.

مسافران بهتر است خرید بلیط هواپیما را به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت های معتبر انجام دهند تا بتوانند با صرف هزینه کمتری بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایند. بلیط هواپیما تهران یکی از پرفروش ترین بلیط ها است و معمولا شرکت های هواپیمایی روزانه پروازهای متعددی به مقصد تهران دارند.

شب گردی های خوشمزه در پایتخت

شاید این سوال خیلی از افراد باشد که درچه مناطقی از تهران غذاهای خیابانی بخوریم؟ در ادامه به معرفی معروف ترین خیابان های تهران و غذاهای خوشمزه آن ها می پردازیم.

خیابان سی تیر خیابانی نوستالژیک با غذاهای خوشمزه

این خیابان در شب حس و حال دیگری دارد و فضای آن با بوی غذاهای خوش مزه نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند. وجود دکه ها و فلوکس های فانتزی همراه با غذاهای رنگارنگ و خوش عطری که طبخ می کنند در کنار میز و صندلی های چیده شده در مقابل این دکه ها این خیابان را به منطقه ای پر طرفدار و دوست داشتنی تبدیل کرده است. تنوع غذاهای این خیابان بسیار بالا است از این رو امکان ندارد که شخصی به این خیابان برود و نتواند غذای باب سلیقه خود را پیدا کند.

دولت آباد و غذاهای عربی بی نظیرش

خیابان دولت آباد واقع در منطقه 20 یکی از قدیمی ترین مراکز ارائه انواع غذاهای عربی و فست فود های خوشمزه می باشد. در این خیابان می توانید انواع فلافل کنجدی، شیرینی های لبنانی و عراقی، سمبوسه های عربی را تست کنید. این منطقه محله ای عرب نشین می باشد و 130 نوع فلافل در خیابان آن طبخ می گردد.

بازار تهران

در بازار تهران از شیر مرغ گرفته تا جان آدم ایزاد را می توان یافت. در این بازار اصلا نیازی رفتن به رستوران یا ساندویچی برای خوردن غذا نیست و دست فروشان و گاری های بسیاری در این بازار وجود دارند که انواع فلافل و ساندویچ های مختلف و حتی عدسی، آش و سیب زمینی و تخم مرغ آبپر را می فروشند. اگر نزدیک ظهر به این خیابان سری بزنید می بینید که تنوع غذاها خیلی بیشتر از این حرف هاست.زیرا در آن تایم دست فروشانی می آیند که انواع غذاهای خوشمزه خانگی همراه با نوشیدنی های فوق العاده را ارائه می دهند. اگر به بازار تهران رفتید حتما غذاهای خوشمزه آن را امتحان کنید.

خیابان پیروزی محلی برای طرفداران انواع کباب

چند سالی است که کبابی های سیار بسیاری در این خیابان قرق می کنند و به محلی شلوغ برای عرضه غذاهای خیابانی تبدیل شده است. دکه ها، گاری ها وساندویچی های این خیابان تا دیر وقت باز هستند بنابراین حتی اگر نیمه شب نیز از این خیابان عبور کنید می توانید کباب های خوشمزه آن امتحان کنید. در این خیابان فلافل، سمبوسه و انواع ساندویچ هم یافت می شود اما  بخش عمده غذاهای این خیابان را انواع کباب، جوجه و جگر تشکیل می دهد که غذافروشی های سیار آن ها را ارائه می دهند. کباب های خیابان پیروزی طرفداران بسیاری دارد.

چای خانه آذری

در تهران سفره خانه های بسیاری وجود دارد که یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین آن ها که دارای چای های بسیار خوش عطروطعمی می باشد چای خانه آذری است. این سفره خانه در جنوب شهر تهران ودر نزدیکی میدان راه آهن واقع شده است. این مکان دارای فضای دلنشینی است و خوردن یک دیزی سنتی و چای خوش عطر همراه با شنیدن موسیقی زنده محلی می تواند بسیار لذت بخش باشد.

میدان بهمن مکانی برای عاشقان جگر

میدان بهمن در جنوب تهران می تواند فضایی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش برای علاقمندان به دل، جگر و قلوه باشد. در این میدان جگرکی های بسیار حرفه ای وجود دارد که مدت طولانی است مشغول پختن جگر هستندبه همین دلیل جگرهای این منطقه طعم و بوی بی نظیری دارد. اگراز عاشقان دل و جگر هستید حتما به میدان بهمن سری بزنید.

میدان آزادی و غذاهای خوش طعم آن برای مسافران

میدان آزادی یا همان ترمینال غرب یکی دیگر از محل های عرضه غذاهای خیابانی می باشد.  مسافران بسیاری در این محل رفت و آمد دارند به همین دلیل انواع غذاهای خانگی و ساندویچ های سرد و گرم خوشمزه در آنجا عرضه می گردد که مسافران می توانند آن ها را خریداری نمایند.

کافه های سیار در تهران

در تهران کافه های سیار بسیاری وجود دارد که محل مشخصی ندارند و در محلات مختلف تهران در حال گردش هستند. از معروف ترین کافه های سیار تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1-کافه وی

این کافه در واقع فلوکسی می باشد که توسط زوج جوانی مدیریت می شود. آن ها هرشب از طریق شبکه اجتماعی اعلام می کنند که روز بعد در کجا مستقر هستند. آن ها در کافه خود انواع ساندویچ، نوشیدنی و قهوه را سرو می کنند.

2-کافه روور

این کافه با استفاده از یک ون ایجاد شده است و دارای هات داگ های فوق العاده خوش طعمی می باشد که بسیار مشهور هستند. صندلی های این کافه از بشکه ساخته شده اند و بسیار جالب هستند.

3-پین کافه

این کافه سعی دارد در کنار انواع ساندویچ ونوشیدنی نقشی در فرهنگ سازی نیز داشته باشد، به همین دلیل در کافه خود کتاب های بسیاری را برای فروش قرار داده است که مشتریان می توانند کتاب مورد علاقه خود را در کنار میل غذا خریداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا