عمومی

شهر پرگ و پارک ملی المپیوس از جاذبه های تفریحی آنتالیا

جاذبه های تفریحی آنتالیا را در تور آنتالیا ببینید

آنتالیا ،این شهر ساحلی زیبا بعد از استانبول عنوان دومین شهر منتخب گردشگران در کشور ترکیه را دارد . در این شهر حداکثر تلاش برای فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری در صنعت توریسم بعمل آمده است. شهر آنتالیا دارای طبیعت بسیار زیبا و آثار تاریخی باشکوه و در نهایت مراکز خرید لوکس و بسیاری است .

در تور آنتالیا مجموعه ای از بهترین مراکز خرید آنتالیا در محله قدیمی و تاریخی منطقه یعنی کالیچی قرار دارد و علاوه بر این می توانید به سمت دیگر محله های این شهر ساحلی نظیر منطقه گولوک، بلوار پیاده روی شارامپول، آتاتورک یا بلوار ایسیکلار هم سر بزنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با دیدنی ها و مراکز خرید آنتالیا آشنا شوید.

شهر پرگ آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، این منطقه تاریخی در هفده کیلومتری آنتالیا قرار گرفته که روزگاری قسمتی از شهر بزرگ فیلادلفیا بود و پایتخت امپراطوری یونان  و پس از آن رومیان محسوب می گردید. ازخرابه های باقیمانده این شهر میتوان به شکوه و عظمت این شهر باستانی پی برد  . وجود  معابد بزرگ ، حمام یونانی ، حمام رومی و  استادیوم های بزرگ ورزشی از دیدنی های باستانی این شهر است .

پارک ملی المپیوس

پارک ملی المپیوس از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا میباشد که در کنار سواحل دریای مدیترانه واقع شده است  و دارای مناظر بسیار خیره کننده ای است . امکان اقامت و کمپینگ  برای گردشگران که به این پارک جنگلی می آیند نیز وجود دارد .

برج ساعت

برج ساعت در منطقه آنتالیای قدیم و بر روی تپه ای زیبا خود نمایی می کند. که تنها یادگار از بین هشتاد برج مستحکمی که روزگاری برای حفاظت از شهر در این ناحیه ساخته شده بودند . این برج دارای دو طبقه است که از بالای مناظر زیبای دریای مدیترانه قابل رویت است . و در گذشته به عنوان فانوس دریایی کاربرد داشته .  قدمت آن به قرن دوم پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

منار شکسته

«کسیک‌مناره» یا همان منارشکسته در اصل یک معبد رومی بود که بعدها در قرن پنجم میلادی به کلیسای بیزانتین تبدیل شد. این بنا که در کلیسای کورکوت قرار گرفته، بعد‌ها در زمان بایزید دوم به مسجد کورکوت یا مسجد کبیر تبدیل شد .

مسجد تکلی مهمت پاشا

مسجد تکلی مهمت پاشا در کنار برج ساعت قرار دارد و توجه توریست‌های زیادی که برای تماشای برج ساعت و کلاچی آمده‌اند را به خود جلب می نماید. اگرچه وسعت این بنا زیاد نیست اما با تک‌‌منار بلندش که قدمتش به قرن هجدهم میلادی می‌رسد، یکی از مهم‌ترین مساجد از دوره عثمانیان در آنتالیاست.

پارک یاووز اوزکان

در وسط شهر آنتالیا چندین پارک وجود دارد و محبوب‌ترینِ آن‌‌ها پارک «یاووز اوزکان» است. این پارک بزرگ و سرسبز، با چندین حوض و فواره‌های آب و آبشارهایی در لبه اقیانوس قرار دارند مورد توجه گردشگران بیشماری است . گشت و گذار در این مکان و لذت صرف غذا و نوشیدنی دلخواه در رستوران و کافه های مختلف آن تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود .

مراکز خرید برتر در آنتالیا

۱- ترا سیتی، مرکز خریدی برای برند پوش ها

مرکز خرید تراسیتی آنتالیایکی از پرطرفدارترین مراکز خرید این شهر است که برندهای معتبر اروپایی و ترکی نظیر بربری، هوگو باس، لاکوست، ماسیمو دوتی، تامی هلفیگر و … در آن شعیه دارند . و در محلی عیان نشین به نام فنر (Fener) قرار گرفته است .

این مرکز خرید دارای صد و هشتاد فروشگاه و رستوران است و مانند هر مرکز خرید لوکس و سطح بالای دارای فودکورتی وسیع در طبقه آخر (چهارم) است که البته در فودکورت مجموعه هم برترین برندهای فست فود و رستوران دارای شعبه هستند.

۲- مرکز خرید ۵ ام میگروس

این مرکز خرید پرطرفدار در منطقه کونیالتی قرار گرفته است ، و در نزدیکی لونا پارک، مینی سیتی و آکوالند میباشد . لذا می توانید پس از دیدن و خرید از این مرکز به سمت یکی دیگر از این جاذبه های دیدنی آنتالیا بروید. در این مرکز خرید نیز مجموعه ای از برندهای برتر دنیا وجود دارد همچنین وجود رستوران ها و کافی شاپ های متنوعی در اینجا بر جذابیت آن افزوده است.

۳- جومارتسی پازار، معروف ترین مرکز خرید آنتالیا

جومارتسی پازار در یک منطقه بسیار شیک و گران قیمت واقع شده است و یکی از معروف ترین بازارهای خیابانی در این شهر است . در این مرکز خرید کالاهای متنوعی نظیر پارچه، چرم، گیاهان معطر، ادویه، هدیه یا سوغاتی‌ هم وجود دارد . برای خرید با قیمت مناسب بهتر است به هنگام شب به این بازار سر بزنید .

۴- مرکز خرید مارک آنتالیا، محلی برای خرید برترین برندها

این مرکز خرید جزو جدیدترین فروشگاه های شهر و یکی از محبوب ترین آنهاست . در این مرکز خرید مجموعه ای از برندهای دریمود، آلتینیِلدیز، سراسر و ایپکیول نیز شعبه دارند .

۵- اوت لت دیپو آنتالیا

اگر از قیمتهای سرسام آور مراکز خرید آنتالیا متعجب شده اید سری به مرکز خرید اوت لت دیپو در آنتالیا سری بزنید . در اینجا قیمتها به نسبت پایین تر است و همچنین به مرکز آنتالیا مال نزدیک می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا