عمومی

جاذبه های گردشگری کیش مروارید خلیج فارس

 کشتی یونانی و شهر کاریز جاذبه های گردشگری کیش 

همانطور که می دانید این روزها از حجم سفرهای خارجی کم شده و گردشگران علاقه بیشتری به سفرهای داخلی نشان می دهند و جزیره زیبای کیش همواره یکی از برترین مقصدهای گردشگری داخلی محسوب می گردد و انواع تفریحات و سرگرمی‌ها در این جزیره با بالاترین کیفیت در دسترس عموم است. با پیشرفت صنعت توریسم در این منطقه ساختار شهری آن تغییر و تحول بسیاری یافته و هتل‌ و اقامتگاههای  لوکس و فراوانی در کنار امکانات دیگر نظیر رستوران های بین المللی و تفریحات آبی مهیج آماده خدمت رسانی به گردشگران این منطقه است .

در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های گردشگری کیش را به شما معرفی نماییم .

کشتی یونانی کیش

تور کیش و بازدید از کشتی یونانی یکی از دیدنی های منحصر بفرد در این جزیره است که قصه جالبی برای گفتن دارد: این کشتی ساخت انگلستان و متعلق به یونان بوده است، و در سال 1345 دچار مشکل شده و در نردیکی سواحل این منطقه به گل نشست و تلاش ها برای بیرون کشیدن آن بی نتیجه ماند و تا به امروز گردشگران بسیاری برای تماشای مناظر زیبای آن در آبهای نیلگون خلیج فارس به هنگام غروب آفتاب به این منطقه می آیند .

شهر زیرزمینی کاریز کیش

به گزارش سفر باتو ، این شهر تاریخی و زیبا در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود ده هزار مترمربع است، و به همین خاطر به آن لقب شهر زیر زمینی داده شده است. عمق این منطقه در حدود  شانزده متر است یعنی می بایست از سطح زمین شانزده پاسیین رفت تاوارد محوطه آن شد. تمام دیوارها و سقف آن با صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

شهر باستانی حریره کیش

شهر تاریخی و باستانی حریره در واقع نماد تمدن و قدمت هزار ساله این منطقه است  . ویرانه های شهر حریره نشان دهنده تمدن و فرهنگ منطقه است و نشان میدهد روزگاری این شهر دارای رونق و شور و  هیاهو بوده است .

خانه مردم شناسی بومیان کیش

اگر تمایل دارید با زندگی بومیان منطقه و فرهنگ و شیوه زندگی شان بیشتر اشنا شوید سری به خانه مردم شناسی بومیان کیش بزنید. وسایل و ابزاری که در این خانه وجود دارد سبک زندگی مردمان بومی کیش را به شما نشان می‌دهد. قدمت ساختمان این خانه به حدود دویست سال قبل بازمی‌گردد.

آب انبار دوقلو کیش

یکی دیگر از دیدنیهای تاریخی در کیش آب انبار دوقلو است. این آب انبار در گذشته محلی برای نگه‌داری آب بوده است که سبک معماری آن دیدنی است .

باغ پرندگان کیش

اگر در این جزیره به دنبال سرگرمی و هیجان بیشتری هستید به باغ پرندگان سری بزنید .در این باغ بیش از پنجاه گونه از پرندگان زیبا و کم نظیر مانند  طاووس، پلیکان و طوطی نگهداری می گردد

پارک دلفین ‌های کیش

بازدید از پارک دلفین های قسمتی از برنامه گشت و گذار شما در این جزیره است که نباید از دست بدهید . پارک دلفین‌ ها یا دلفیناریوم جنوب شرق جزیره و در محوطه باغ پرندگان واقع شده است که گونه‌های پستانداران دریایی دیگری نظیر شیر دریایی و نهنگ نیز در آن نگهداری می‌شود.

اما قشمت عمده برنامه های مهیج آن  مربوط به حرکات نمایشی جالب دلفین ها است. بازی دلفین ها با توپ، حلقه و از همه جالب تر نقاشی کردن آنها به خصوص برای کودکان بسیار جالب است.

اسکله تفریحی کیش

بازدید از اسکله تفریحی و گشت و گذار در عرشه چوبی آن لحظاتی خاطره انگیز خواهد بود . تماشای آبهای نیلگون و ثبت عکسهایی رویایی کاری است که باید انجام دهید . این اسکله چوبی و بسیار زیبا از سواحل کیش شروع می‌شود و تا دل دریا ادامه می‌یابد. زمانی که روی اسکله قدم می‌زنید آب‌های خلیج فارس زیر پای شماست.

بوستان آهوان کیش

یکی از جاذبه های پر طرفدار در این جزیره بازدید از بوستان آهوان است که در شمال جزیره کیش قرار دارد . در این مکان علاوه بر آهو از گونه های متعدد حیوانات کمیاب نظیر شیر، شغال، روباه و میمون نگه‌داری می‌شود. که البته به غیر از آهو ها بقیه آنها در قفس هستند .

جزیره هندورابی

مساحت جزیره زیبای هندورابی در حدود بیست کیلومترمربع است که از جزیره کیش با قایق میتوان به این منطقه رسید . علاوه بر طبیعت بکر و خیره کننده ، بافت سنتی هندورابی بسیار دیدنی است و دیدن  بومیان منطقه که اغلب از ماهیگیری امرار معاش می‌کنند خالی از لطف نیست .

ساحل مرجانی کیش

یکی دیگر از مکان های دیدنی و پر طرفدار در کیش ساحل مرجانی است  که دارای امکانات فراوانی است. قدم زدن و گشت و گذار در این ساحل زیبا بسیار لذت بخش خواهد بود .

روستای زیبای باغو کیش

بازدید از روستای زیبای باغو کیش  یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در کیش است . حضور در این روستا شما را با سبک زندگی و مردم  بومی آن آشنا می‌کند. البته در سالهای اخیر قسمتهای زیادی از این روستا خالی از سکنه شده و در حال حاضر افراد بسیار کمی در آن زندگی می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا