عمومی

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

سفری خاطره انگیز در جزیره زیبای قشم

دیگر وقت آن رسیده که جاذبه های منحصر بفرد جزیره زیبای قشم را دیده و کشف کنید!

جزیره قشم چند سالی است که به منطق آزاد تبدیل شده است . این در حالی است که این جزیره دارای دیدنی های بسیار فراوانی است که از نظر ها پنهان بوده و در سالهای اخیر و به همت سازمان توسعه گردشگری در حال پیشرفت و یاری رسانی است .

جاذبه های گردشگری این جزیره از جمله طبیعت بکر، آثار تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید و همچنین رستورانهای متنوع همه امکانات لازم را برای سفری خاطره انگیز را مهیا نموده است.

در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از این دیدنی ها آشنا نماییم و اطلاعات جزئی پیش از سفرتان در اختیارتان قرار دهیم.

جاهای دیدنی قشم

بیشتر دیدنیهای جزیره زیبای قشم ،  در تور قشم ارزان سفر باتو مربوط به پدیده‌های کم نظیر طبیعی هستند که در طول سالیان بسیار با دستکاری عوامل طبیعی شکل یافته اند. طبیعت این جزیره غنی و متمایز از سایر شهرهای ایران است که بازدید از آن شگفت انگیز و خاطره ساز خواهد بود .

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزیره های کشور است و مساحت آن ده برابر بیشتر از کیش است. بنابراین در قشم فضاهای وسیع و دشت‌های پهناور را زیاد می‌بینید. همین وسعت زیاد باعث شده که فاصله مناطق دیدنی قشم از هم زیاد باشد.

1-دره ستارگان قشم

یکی از بی‌نظیرترین و باشکوه ترین جاذبه های گردشگری قشم دره ستارگان است . و هر چه از زیبایی مناظر آن بگوییم باز کم است . دره ستارگان مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌هاست که در طول دوران های مختلف بر اثر بارش باران، وزش باد و فرسایش خاک تغییر یافته و به شکل امروزی تبدیل شده است.

اما چرا به این مکان دره ستاره ها یا ستارگان گفته می‌شود؟ به گفته مردم بومی این اشکال خاص صخره ها بر اثر برخورد ستاره ها  به وجود آمده است .

2-تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه از دیگر جاذبه های پر طرفدار و دیدنی در جزیره قشم است. این پدیده طبیعی مجموعه‌ای از کوه و صخره ها با اشکال منحصر بفرد  است و در بین آنها چاه‌های متعددی حفر شده است .

عبور از میان این صخره ها بسیار مهیج بود و جایی خواهید رسید که در بین دو صخره بقدری فضا تنگ می شود که دیگر قادر به تماشای آسمان نخواهید بود . گفتنی برای رفتن به این مکان ابتدا باید با یک راهنمای خبره مشورت نمایید و در اوایل روز راهی این منطقه شوید.

3-جنگل حرا قشم

یکی دیگر از منحصر بفردترین پدیده‌های طبیعی این منطقه و ایران جنگل های حرا است. که درختان آن در آب‌های شور دریا رشد کرده‌اند و دارای ریشه‌های در هم تنیده ای هستند که به شوری آب مقاوم هستند و نمک را از برگ‌های خود خارج می‌کنند.

با جزر و مد آب این درختان از آب بیرون آمده و سپس به زیر آب می‌روند . همچنین بازدید از این جنگلها فرصت تماشای گونه های کمیاب  پرندگانی نظیر حواصیل، فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهیخوار و… را در اختیارتان قرار میدهد .

برای گردش در جنگل حرا زمانی که آب دریا بالاست، باید سوار قایق شوید و در آن بچرخید .

4-غار خربس قشم

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این جزیره غارهای متعددی در آن شکل گرفته است که هر یک از این غارها ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند. یکی از زیباترین و دیدنی ترین این غارها، غار خربس است که مجموعه‌ای از حفره‌هایی کوچک در دل یک کوه است. این حفره‌ها توسط مردم بومی منطقه شکل گرفته که پناهگاهی امن برای زندگی مردم بوده است .

اگر در فصول سرد سال میهمان این جزیره بودید از این غار دیدنی بازدید نمایید .

5-غار نمکدان قشم

یکی دیگر از مکان های دیدنی قشم غار نمکدان است. این غار بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. با ورود به داخل آن با مناظر زیبای قندیل‌های نمکی آویزان شده از سقف روبرو خواهید شد .

غار نمکدان در جنوب غربی این جزیره و در فاصله نود کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است.

6-سد گوران قشم

روستای زیبای گوران از دیگر مناطق دیدنی قشم است. این روستا که در غرب جزیره واقع شده، که بازدید از آن و آشنایی با سبک زندگی مردم بومی آن بسیار خاطره انگیز خواهد بود . گفته می شود در گذشته این روستا محل زندگی زرتشتیان بوده و از این رو به گبران و بعدها گوران معروف شده است.

پس از بازدید از این روستا به منطقه سد گوران بروید و شاهد شاهکار معماری دوران هخامنشیان و ساسانیان باشید . گفته می شود اتمام بازسازی این سد در دوران پهلوی بوده است .

7-دره تندیس های قشم

این دره زیبا شباهت زیادی به دره ستارگان دارد و مجموعه‌ای از کوه ها و صخره ها با اشکال بی نظیر است. یکی از جذابیت‌های این دره وجود صدف‌هایی است که در اولین نگاه شاید کمی عجیب و دور از ذهن  به نظر می‌رسد اما با دانستن اینکه این محوطه میلیون‌ها سال قبل در دل دریا قرار داشته، دیگر وجود صدف‌ها عجیب نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا