عمومی

طرز تهیه و نحوه استفاده چند کرم و ماسک خانگی

استفاده از کرم ها، خصوصا کرم و ماسک خانگی به دلیل نداشتن مواد شیمایی و در دسترس بودن بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر بوده، در این پست پاسینیک با دستور تهیه چند کرم و ماسک خانگی آشنا شوید.

کرم پاک کننده

8 قاشق چای خوری گلاب به همراه 20 گرم موم زنبور، 8 قاشق چای خوری روغن زیتون و 80 میلی گرم روغن بادام

مواد را با هم مخلوط کنید و درون ظرفی نشکن قرار دهید ،آن را در قابلمه ای که تا نصفه در آن آب است بگذارید و آب را بجوشانید و مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط و نرم شود.

موم باید به طور کامل آب شود، بعد از خنک شدن قابل استفاده است. این کرم معطر، مرطوب کننده و التیام بخش پوست است و به عنوان شیر پاک کن نیز قابل استفاده است. برای پوست های خشک و حساس و پیر بسیار موثر است.

ماسک خانگی پاک کننده

یک قاشق چای خوری گل سرشوی، یک قاشق چای خوری گلاب، یک قاشق چای خوری جو دو سر بسیار نرم، یک قاشق چای خوری آب گرم

همه مواد را با هم مخلوط کنید و سریعا روی پوست بمالید، بعد از خشک شدن با آب گرم زیاد و حرکات ماساژی ملایم آن را روی پوست پاک کنید.

پاک کننده عسل

2 قاشق چای خوری عسل، 250 میلی لیتر آب داغ

عسل را با آب داغ نباید مخلوط کنید، ابتدا عسل را روی پوست صورت بمالید، به وسیله حرکات نرم مالشی سپس کم کم این کار را با آب داغ ادامه دهید، گرمای آب پوست را نرم می کند و کثیفی و گرد و غبار را می زداید.

پنج دقیقه این کار را ادامه دهید سپس صورت را با آب ولرم بشویید و بدون مالش خشک کنید.کرم و ماسک خانگی

ماسک طراوت بخش، روشن کننده و ضد چروک

یک قاشق چای خوری جو نرم شده یا آرد جوانه گندم، چند قطره گلاب، دو قاشق چای خوری ماست غلیظ

مواد را مخلوط کرده برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک مرطوب کننده، ضد چروک و نرم کننده

یک قاشق چای خوری ماست، یک دوم قاشق چای خوری عسل، 1 عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق چای خوری پودر جوانه گندم را به همراه چند قطره گلاب با هم مخلوط کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید

ماسک خانگی صورت ملکه ویکتوریا

یک قاشق چای خوری آرد جو،یک قاشق غذا خوری عسل، یک عدد سفیده تخم مرغ کمی زرد شده، چند قطره گلاب

این ماسک در زمان ملکه ویکتوریا توسط درباریان مورد استفاده قرار می گرفته، دارای بوی خوش و شیرین است و برای سفت کردن بافت های پوستی شل و آویزان بی نظیر است.

ماسک صورت موز

نصف یک موز کوچک، یک قاشق چای خوری پورد جوانه گندم، یک قاشق چای خوری عسل برای مرطوب سازی و نرم کردن پوست به کار می رود، پوست های خسته، متورم و کدر را خوش آب و رنگ می کند.

ماسک خانگی صورت مخصوص پوست های چرب و خشک

یک قاشق چای خوری پورد جوانه گندم، یک قاشق چای خوری ماست، یک چهارم سیب تازه رنده شده، چند قطره آب لیمو، باعث بسته شدن منافذ پوست و از بین بردن چربی های اضافی و سلول های مرده پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا