عمومی

نخستین آیفون 5G اپل سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد

شایعات پیرامون محصولات اپل همواره وجود داشته و اکنون شایعاتی مبنی بر عرضه نخستین گوشی 5G اپل در سال 2020 به گوش می رسد. 

بنابر شایعات، نخستین گوشی 5G اپل قرار است در سال 2020 با پردازنده ساخت اینتل روانه بازار شود.

سال گذشته FCC تایید کرد که اپل در حال آزمایش فناوری 5G برروی گوشی های هوشمند آیفون است. اگر همه چیز درست باشد احتمالا اینتل تولید کننده بلامنازع مودم های پرسرعت 5G گوشی های جدید اپل خواهد بود.

اپل برنامه ریزی کرده تا از مودم های نسل پنجم 8161 اینتل در آیفون های 2020 خود استفاده کند. 5G

اینتل نیز در حال کار برروی سری جدیدی از مودم های 8161 با نام 8060 جهت نمونه برداری و آزمایش آیفون 5G است. این مودم ها با استفاده از پردازشگر 10 نانومتری اینتل ساخته خواهند شد که با استفاده تراکم ترانزیستوری، سرعت و کارایی بیشتری پیدا می کند.

اما هنوز مشکل بزرگی بر سرراه 5G در گوشی های هوشمند وجود دارد و آن تولید گرمای بسیار زیاد سخت افزارهای مرتبط با آن است. این موضوع باعث می شود عمر باتری به شدت کاهش پیدا کند چرا که حرارت تولید شده توسط یک جزء دستگاه همیشه از برق ذخیره شده در باتری بوجود می آید.

از همین رو اینتل به همراه اپل در حال بررسی و رفع این مشکل هستند. مشکلات کنونی اپل با اینتل به اندازه کافی جدی نیستند تا اپل مذاکرات خود را با کوالکام در مورد عرضه مودم های 5G دوباره آغاز کند. منبع ما می گوید اپل مذاکراتی با MediaTek نیز داشته است تا درصورتی که با اینتل به نتیجه نرسید، بتواند سریعا شرکتی را جایگزین کند. اما این یک برنامه جایگزین است و اینتل زمان کافی برای حل مشکل را دارد.

منبع:کلیک

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا