عمومی

وجود تنها یک گزینه برای جستجو در آیفون «وجهه بدی» به‌همراه دارد

[ad_1]

موتور جستجوی گوگل برای چندین سال گزینه پیش‌‌فرض دستگاه‌های اپل بوده است و این یکی از مواردی است که دادگاه ضدانحصار وزارت دادگستری ایالات متحده علیه گوگل دنبال می‌کند و روی آن تمرکز کرده است. از زمان آغاز این پرونده در ماه سپتامبر، جزئیات جدیدی در مورد شیوه‌های تجاری انحصاری گوگل فاش شده است و روز گذشته نیز گفته شده بود که این شرکت هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد دلار در سال به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون باقی بماند. حالا جزئیات مهم جدیدی درباره این موضوع فاش شده است.

براساس ایمیل‌های فاش‌شده از «ساندار پیچای»، مدیرعامل فعلی گو‌گل، ظاهراً به عقیده او این شرکت نباید برای اینکه موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری اپل باشد، نباید تلاش زیادی کند. این ایمیل به سال 2007 مربوط می‌شود، زمانی که پیچای تیم کروم را مدیریت می‌کرد و برای «لری پیج» و «سرگئی برین» بنیانگذاران گوگل ارسال شده است.

اظهارات مدیرعامل فعلی گوگل

پیچای در ایمیل‌های خود توضیح می‌دهد این موضوع که گوگل تنها گزینه جستجو در دستگاه‌های اپل است، «وجه بدی» به‌همراه دارد. او همچنین اشاره کرده که ارائه تنها یک گزینه برای جستجو، تجربه کاربری خوبی برای کاربران فراهم نمی‌کند.

دیدگاه مدیرعامل فعلی گوگل احتمالاً به ادعاهای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه گو‌گل یک انحصار غیرقانونی در بازار جستجوی آنلاین دارد، اعتبار تازه‌ای می‌بخشد.

علاوه بر جزئیات این ایمیل، بلومبرگ همچنین گزارش می‌دهد که وکلای وزارت دادگستری از «جوان بردی»، یکی از مدیران گوگل بازجویی کرده‌اند. زمانی که از بردی پرسیده شد که آیا گو‌گل مبلغ زیادی برای حفظ انحصار موتور جستجوی خود پرداخت می‌کند یا خیر، او این موضوع را تأیید کرد. البته او در شهادت خود که گو‌گل همیشه این اقدام را انجام نداده است، اما در حال حاضر هزینه زیادی برای حفظ انحصار خود پرداخت می‌کند.

گوگل در جریان دادگاه خود تأکید کرده است که در بازار جستجوی آنلاین انحصاری ندارد و کاربران به‌راحتی می‌توانند پس از چند ضربه گزینه پیش‌فرض خود را تغییر دهند. با این حال، رقبا این شرکت و وزارت دادگستری در این مورد نظر دیگری دارند. «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت از جمله مخالفان دفاعیه گو‌گل است و اشاره می‌کند که رقبای گوگل مانند بینگ به دلیل تسلط آن بر بازار، هیچ شانسی برای به‌دست‌آوردن سهم ندارند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا