عمومی

نکات مهم درباره خرید آجیل عید

10 نکته مهم درباره خرید آجیل عید۱۰ نکته درباره خرید آجیل عید

 ۱-همیشه سعی کنید آجیل و دانه های روغنی را به اندازه ی مصرفتان بخرید تا همان قدر که تازه هستند از آنها استفاده کنید. آجیل به دلیل روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد میشود. حتما قبل از اینکه آجیل بخرید با خوردن چند دانه از آنها از کیفیت طعم و تازه بودنش اطمینان حاصل کنید اگر غیر از این بود از خریدن آجیل صرف نظر کنید.

خرید آجیل عید
۲-در فروشگاه های بزرگ اغلب آجیل ها در ظرف های مخصوصی نگه داشته میشوند زیرا آجیل نباید در هر ظرفی نگه داری کرد. برخی از فروشگاه ها مستقیما آجیل را از کشاورزان میخرند بنابراین کیفیت آجیل بسیار بالاست اما باز هم شما قبل از خرید چند دانه از آنها را تست کنید یا از فروشندگان  بپرسید که این آجیل ها تازه هستند یا خیر.


۳-آجیل هایی را که مزه ی ترش دارند و بوی نامطبوعی میدهند نخرید. حتی اگر آجیل خریدید و در منزل متوجه ترش بودن آنها شدید فورا آجیل ها را پس بدهید آجیل ترش باعث بیماری میشود.


۴-همیشه سعی کنید آجیل کم نمک بخرید. دقت کنید زیرا گاهی اوقات برای پنهان کردن ترش بودن و بوی بد آجیل به آنها نمک میزنند پس سعی کنید همیشه ترجیحا آجیل خام بخرید.


۵-بهترین جا برای نگه داری آجیل در یخچال یا جاهای خنک است. آجیل را باید در ظروف در بسته قرار دهید و آن را در یخچال نگه داری کنید اگر آجیل ها مازاد مصرف تان است میتوانید به مدت ۳ ماه آن ها را فیریز کنید.


۶-آجیل ها خیس کنید. تعجب نکنید زیرا معمولا در طی فرآیند بو دادن آجیل ها بخشی از کیفیت آجیل از بین میرود بنابراین بهتر است آنها را قبل از خوردن خیس کنید تا هم راحت تر خورده شوند و آسیب کمتری به دندان ها بزنند هم راحت تر هضم شوند. شما با شستن آجیل ها تانیک اسیدی را که به آجیل ها در فرآیند بو دادن میزنند از بین میبرید.


۷-اگر آجیل ها را شستید باید آنها را در یخچال یا فریزر نگه دارید تا ترش نشوند. آجیل هایی که مثل بادام و فندق سخت تر هستند یا پوست سفت تری دارند باید به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید. مثلا گردو جزء آجیل های نرم است اما معمولا طعم تلخی را هنگام خوردن احساس میکنیم بهتر است گردو را ۱۲ ساعت بخیسانیم. حتی تخمه کدو یا تخمه آفتابگردان را هم میتوانید بخیسانید تا نرم تر شوند و آسیب کمتری به دندان ها بزنند.


۸-همیشه باید دقت کنید که آجیل هایی را که خیساندید فورا مصرف کنید. آجیل ها معمولا زود کیفیت شان را از دست میدهند به طور کلی باید آجیل ها زود مصرف شوند.


۹-میتوانید خودتان در خانه آجیل ها را بو بدهید. آنها را در ماهی تابه یا فر قرار دهید و با دمای پایین آنها را بو بدهید در حین بو دادن آجیل ها باید با دقت به آنها نگاه کنید تا نسوزند چون آجیل های سوخته طعم بسیار بدی دارند.


۱۰- به هر حال در ایام نوروز آجیل های فراوانی را مصرف میکنیم پس بهتر است علاوه بر خرید آن در خوردن آن هم دقت کنیم. آجیل ها را با میوه های خشک مخلوط کنید تا تنقلات سالم تری داشته باشید. میتوانید از آجیل ها و دانه های روغنی در سالادها، همراه با کباب یا سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید. آجیل ها را خرد کنید و در تهیه نان، بیسکوییت، نوشیدنی ها، کیک و در تهیه انواع  سس از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا