عمومی

حملات حيوانات وحشي را چگونه دفع کنیم؟

راهنمای جامع برای اینکه در برابر حملات حيوانات وحشي زنده بمانیم

هنگامی که به طبیعت سفر می کنیم، تنها می خواهیم از مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع لذت ببریم و اینکه حیوانی ترسناک به ما حمله کند، هرگز در ذهنمان نمی گنجد. حال سوال اینجاست چگونه از حملات حيوانات وحشي در امان باشیم؟

در این مقاله قصد داریم حملات حيوانات وحشي را مورد بررسی قرار داده و راه های مواجهه با حیوانات درنده را به شما یاد دهیم. با خواندن این مقاله می توانید در کمترین زمان ممکن خودتان را از مهلکه نجات دهید و زندگی را دوباره آغاز کنید. تا پایان با ما همراه باشید.

۱-حمله کوسه

به چشم های کوسه نگاه کنید. سپس تلاش نمایید که به سمت ساحل باز گردید. اگر مجبور به مبارزه بودید نیز این کار را انجام دهید.

۲-حمله کانگوروها

در کشور استرالیا کانگوروها به خاطر پنجه های تیز و خطرناکشان شناخته شده هستند. اگر زمان کافی و موقعیت مناسب برای نشان دادن واکنش را داشتید، به پهلو بچرخید (برای محافظت از صورت) و آرام از محل دور شوید.

۳-مارها

در چنین مواقعی سر جای خود بایستید تا مار عقب نشینی کند. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، به آرامی به عقب برگردید.

۴-شیر کوهی

شما باید به شیر کوهی نشان دهید که چه کسی رئیس است. سرپا بایستید و دست های خود را تکان دهید. اگر از این کارها نتیجه نگرفتید، با هر چیزی که می توانید (دست، سنگ و …) و حتی سلاح گرم به مبارزه بپردازید.

۵-شامپانزه ها

پرتاب سنگ آن ها را برای حمله تحریک می کند. اگر خوب رفتار کنید، شامپانزه نیز رفتار مناسبی نشان خواهد داد.. فرار نکنید و به چشم های آن ها نگاه ننمایید.

۶-زنبورها

در نظر داشته باشید که زنبورها به صورت دسته جمعی حمله می کنند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، تنها راه این است که فرار کنید.

۷-عروس های دریایی 

فاصله خود را با عروس های دریایی حفظ نمایید. طول برخی از شاخک های آن ها به ۵۰ متر نیز می رسد. در آب هایی که این آبزی در آن زندگی می کند، وارد نشوید.

۸-خرس های گریزلی


هنگام حمله خرس های گریزلی خودتان را به مردن بزنید. اگر حمله ادامه داشت، به مبارزه بپردازید. در نظر داشته باشید که این روش برای خرس های سیاه جواب نمی دهد.

۹-تمساح

جانور اول تلاش می کند که شما را غرق سازد. بنابراین خودتان را به خشکی برسانید و فرار کنید. اگر تمساح شما را نگه داشته بود، چاره ای جز مبارزه ندارید.

۱۰-گاوهای وحشی

فاصله ۷ متری خود را با این حیوان حفظ نمایید. اگر وارد قلمروی یکی از گاوهای وحشی شدید، به آرامی به عقب باز گردید. اگر سریع فرار کنید حیوان به دنبال شما خواهد آمد.

۱۱-خرس قطبی

این حیوانات بزرگ و سریع هستند و به سختی می توان آن ها را ترساند. اگر در تیر رس یکی از آن ها قرار گرفتید، سعی کنید آرام بمانید و برای زنده ماندن تلاش نمایید.

۱۲-پرنده های بزرگ

این پرنده ها پرواز نمی کنند، اما می توانند سریع بدوند. به آرامی برگردید و فرار کنید. در غیر این صورت طعم پنجه های آن را خواهید چشید.

۱۳-اسب های آبی

اسب های آبی غیر قابل پیش بینی هستند و هر ساله سه هزار نفر را به کام مرگ می فرستند. شما در مواجهه با آن ها گزینه های زیادی ندارید و بهتر است خودتان را به بالای درخت برسانید.

۱۴-خرس های سیاه

بر خلاف انواع دیگر خرس ها، شما می توانید آن ها را بترسانید و سپس فرار کنید. در صورت اجتناب ناپذیر بودن مبارزه، ضربه زدن به پوزه می تواند گزینه مناسبی باشد.

۱۵-فیل ها

اگر فیل ها مورد آزار و اذیت قرار بگیرند، واکنش نشان می دهند. هنگام مواجهه با آن ها باید مراقب باشید، زیرا جانور می تواند به راحتی شما را له کند. بهتر است در بالای درخت پناه بگیرید.

۱۶-ببرها

راه مناسب این است که خودتان را قوی تر نشان دهید. فرار کردن غریزه ببر را بر می انگیزد. روی زمین بایستید و دستان خود را حرکت دهید.

۱۷-سگ ها

وحشت شما باعث می شود که سگ پرخاشگر تر شود. بنابراین آرام بمانید. در صورتی که مورد حمله قرار گرفتید، از سر و گلوی خود محافظت کنید و سعی داشته باشید سگ را با چیز دیگری سرگرم نمایید.

۱۸-پلنگ ها

علی رغم جثه بزرگ، پلنگ ها موجودات محتاطی هستند و به ندرت به جانداران بزرگتر از خود حمله می کنند. بنابراین روی پاهای خود بایستید.

۱۹-کفتارها

کاری نکنید که این حیوان شما را همانند طعمه خود ببیند. نقش یک مرده را بازی کردن به کار شما نمی آید و بهتر است تاکتیک ترساندن را در پیش بگیرید.

۲۰-بوفالوها

گفته می شود که هیچ کس از حمله بوفالوها جان سالم به در نخواهد برد. بالا رفتن از درخت نیز کارساز نیست، زیرا حیوان منتظر شما خواهد ماند. تنها راه این است که از سلاح گرم استفاده کنید.

۲۱-گرازها

گراز هیچ کاری با شما ندارد. اگر اتفاقی به یکی از آن ها برخورد کردید، به آرامی و البته به طور پیوسته باز گردید.

۲۲-گرگها

در برابر آن ها نیز باید قدرت و بزرگی خود را نشان دهید. تا آنجا که می توانید آن ها را بترسانید و به عقب برانید.

۲۳-سمورهای آبی

در کمال تعجب باید بگوییم که سمورهای آبی سابقه کشتن انسان ها را داشته اند. گزیده شدن توسط آن ها دردناک و عذاب آور خواهد بود. حمله با پارو می تواند گزینه مناسبی در برابر آن ها باشد.

منبع:روزیاتو

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا