عمومی

عکس های ایران از دریچه دوربین گردشگر بلژیکی

عکس های ایران به روایت عکاس و گردشگر بلژیکی 

عکس های ایران که توسط عکاس و گردشگر بلژیکی گرفته شده اند،وی که اخیرا به ایران سفر کردهو سخت تاثیر مهمان نوازی و فرهنگ غنی کشورمان قرار گرفته و در گزارشی مصور گوشه ای از آنچه او را شگفت زده کرده به تصویر کشیده است. “پاسکال مانارتز” عکاس و گردشگر ۳۸ ساله بلژیکی که در بروکسل زندگی می‌کند، چندی پیش عازم ایران شد تا آنچه از مهمان نوازی و فرهنگ غنی ایرانی شنیده بود را با چشم خود ببیند. او ابتدا وارد تهران شد و سپس به کرج، شیراز، یزد، کاشان و اصفهان رفت. آنچه پاسکال در سفر خود به ایران با آن مواجه شد آنقدر برایش جالب و جذاب بود که در صفحه شخصی خود به تمامی کسانی که به دنبال سفر به جایی “شگفت انگیز” هستند،توصیه کرد ایران را از دست ندهند.

او که تاکنون برای عکاسی به نقاط مختلف جهان سفر کرده در یادداشت خود درباره گزارش مصور سفر به ایران اینطور عنوان می کند که پس از سفر متوجه شده تصویری که سیاسیون جهان از ایران و ایرانی ساخته اند کاملا غیر واقعی است و به همین خاطر به مخاطبان خود می گوید که باور کنند استقبال از گردشگران خارجی در ایران در جهان نمونه است. به نوشته این عکاس که عکس هایش را تصویری از ایرانِ”واقعی” می‌داند، ایرانی ها ملتی متشکل از اقوام مختلف بوده اند که در طول هزاران سال اقوام دیگری از عرب، ترک، مغول و یونان را پذیرفته و تحت تاثیر قرار داده‌اند.

به نوشته مانارتز تصویری که در غرب از ایران ارائه می شود جایی خطرناک و پر از مردمی با عقاید بنیادگرایانه است حال آنکه او ایران را “عظمتی بی انتها”، با مردمی شگفت انگیز شناخته که جز نجابت و خوشرویی از آنها ندیده است. پاسکال به همه کسانی که عاشق مردم و زندگی هستند توصیه می کند حتما به این نقطه از زمین سفر کنند و مطمئن باشند خاطرات زیبایی از آن در خاطرشان خواهد ماند. در زیر تعدادی از عکس های ایران که  این عکاس از سفر به شهرهای مختلف ایران تهیه کرده است را می بینید.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا