عمومی

مالدیو با سواحل زیبای مرجانی

مالدیو سرزمین جزیره های بهشتی

مجمع‌الجزایر مالدیو در اقیانوس هند از آرام‌ترین نقاط کره زمین هستند که با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام آنها چیره شده است. سواحل زیبای مرجانی با آب زلال، درختان بلند نارگیل و ماهی‌های رنگارنگ و… از مالدیو بهشتی ساخته که سفر به آن، آرزوی هر گردشگری است.

جزایر مالدیو انتخابی آرام برای دوری از چالش‌ها و دغدغه‌های زندگی روزمره است. مالدیو سرزمین تنوع‌ها است. شهرهایی مدرن با ساختمان‌های شیک و بنادر تجاری در کنار مناطق روستایی با کلبه‌های چوبی و سواحل مرجانی خوش رنگ مکانی جالب برای تجربه کردن است. در اینجا می‌توانید روزها از خرید، تفریحات دریایی و تماشای جانوران رنگین زیر آب تا ماجراجویی در جزایر بدون سکنه خاطره بسازید و شب‌ها را در اقامت‌گاه‌های ساحلی به صبح برسانید.

به لحاظ جغرافیایی مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته‌اند. مالدیو حدودا دارای ۱۲۰۰ جزیره مرجانی است که ۲۰۰ عدد از آنها مسکونی  و ۸۸ جزیره دیگر دارای اقامتگاه‌های گردشگری است. دمای هوای مالدیو تحت تاثیر اقیانوس هند در تمام مدت سال بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد در حال تغییر است. با وجود هوای شرجی نسبتاً بالا، نسیم دریایی مداوم خنک باعث جابجا شدن هوا و تعدیل گرما در اینجا می‌شود.

به لحاظ فرهنگی، مردم مالدیو از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سریلانکا و هند برمی‌گردد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود. فرهنگ مالدیو تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه خود یعنی سریلانکا و هند جنوبی است. ماهیگیری در خون مردمان مالدیو ریشه دوانده است. همین دلیل خوبی است که در مالدیو طعم انواع و اقسام غذاهای لذیذ دریایی را بچشید.

دریای گرم و شفاف مالدیو همراه با سواحل شنی آن برای والیبال ساحلی، ماهیگیری، قایق‌سواری با کایاک، غواصی و تماشای گونه‌های مختلف جانوران و گیاهان دریایی مناسب است. اگر می‌خواهید در دریای این منطقه غواصی کنید و به دنیای زیر آب بروید، لازم نیست یک غواص حرفه‌ای باشید، تمامی کشتی‌های توریستی به شما از سطح مقدماتی تا پپیشرفته غواصی را آموزش می‌دهند و لوازم مناسب غواصی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

جاذبه‌های مالدیو

در مالدیو خواهید دید:

 ۱-جزیره ماله

جزیره زیبای «ماله» پایتخت مالدیو است. این شهر بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری مالدیو به حساب می‌‌آید که هم مرز آبی با سریلانکا است. نام ماله از کلمه «ماهالای» گرفته شده که در زبان سانسکریت به معنای «خانه بزرگ» است. در این جزیره هم همان داستان زیبای ساحل مرجانی و تفریحات مهیج برپاست.

مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد قدیمی و بازار ماهی، بازار محلی‌ها از نقاط دیدنی شهر ماله هستند.

 مسجد السلطان

بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو «السلطان» است که سال ساخت آن به ۱۶۵۶ میلادی بازمی‌گردد. گلدسته‌های طلایی و زیبای این مسجد به زیبایی‌های این شهر افزوده است. بسیاری از قهرمانان، افراد معروف و شخصیت‌های موثر مالدیو در این مسجد به خاک سپرده شده‌اند.

 موزه ملی مالدیو

از جاذبه‌های گردشگری ماله، موزه ملی است که در پارک سلطان واقع شده است. این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه است که راوی تاریخ و فرهنگ مالدیو هستند. از اشیای مهمی‌ که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به جواهرآلات گران‌بهای سلطنتی، لباس‌های تاریخی و سنگ های قیمتی اشاره کرد.

  مولیاژ و مِدهو زیارت

در کنار مسیری که به سمت مسجد قدیم جمعه می‌رود، ساختمان آبی و سفیدی وجود دارد که دارای دروازه‌های رنگارنگ است. این ساختمان «مولیاژ» نام دارد و در اوایل قرن بیستم، به عنوان قصر سلطان ساخته شده است. در کنار ضلع شرقی ساختمان، دروازه‌ی آبی و سفیدی قرار گرفته که «مدهو زیارت» نامیده می‌شود و ابو البرکات در آن‌جا دفن شده است. ابو البرکات کسی بود که در سال ١١٥٣، اسلام را به ماله آورد.

 مولی آگه

این مکان در سال ۱۹۰۶ ساخته شده است و ساخت آن قبل از شروع جنگ جهانی اول پایان یافته است. مولی آگه مدتی مقر حکومتی مالدیو بود و در سال ۱۹۵۳ پس از اعلام جمهوری در این کشور این مکان به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال ۱۹۸۶ هم به همین عنوان استفاده می‌شد. این مکان زیبا با معماری شگفت‌انگیز و قدیمی، محلی برای بازدید گردشگران مالدیو است.

 ۲-جزیره مافوشی

بیشتر جزایر جنوبی ماله، کم جمعیت، آرام و خلوت هستند. یکی از آنها که بزرگ‌ترین جزیره این منطقه نیز هست «مافوشی» نام دارد که دارای ساختمان‌های زندان و کانون تربیت است.

منبع: دالاهو 

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا