عمومی

سفر به تایلند وجزئیات و اطلاعات مورد نیاز

 دانستنی های مفید برای سفر به تایلند/ راهنمای سفر به تایلند


علیرغم حرف و حدیث هایی که در زمینه سفر به تایلند گفته میشه، اما این طبیعت تایلنده که گردشگران رو از سراسر دنیا به این کشور میاره، سواحل دریای آندمان با شن های سفید، جنگل های گرمسیری تایلند، جزایر بکر، کوه های بلند و آرامش بی نظیر تایلند، باعث شده مردم زیادی از اطراف دنیا برای تفریح و گردش به این کشور بیایند. هزینه نسبتا پایین سفر به تایلند هم یکی از گزینه هایی است که کمک کرده تا صنعت گردشگری این کشور رونق بگیره.
اگر شما هم قصد سفر به تایلند رو دارید، حتما این مطلب را بخوانید تاپاسخ برخی سوالاتی که برای شما در مورد سفر به تایلند پیش میاد را پیدا کنید و سفر خوبی را تجربه کنید.

سوالات مهمی که دانستن جواب آنها کمک خواهد کرد سفر به تایلند تجربه یک مسافرت خوب را برای شما به ارمغان بیاورد:

سوال اول: بهترین زمان برای سفر به تایلند؟


مطمئنا این سوال خیلی از کسانیکه میخوان برن تایلند، واقعیتش اینه که بخاطر آب وهوای تایلند، تقریبا همه فصل ها برای سفر به تایلند مناسب هستند فقط کسایی که گرمایی هستند سعی کنند سفرشون رو توی ماه های گرم برنامه ریزی نکنن، چون ممکنه بخاطر رطوبت هوا کمی اذیت بشن. البته همه فصل ها خوب هستند مخصوصا که دسترسی به ساحل و آب تنی خیلی میچسبه. بهترین زمان هم برای سفر به تایلند بین ماه های آبان تا اواخر خرداد هست.
فراموش نکنید که هر لحظه بودنتان در تایلند برای شما خاطره ای فراموش نشدنی را بجا خواهد گذاشت بنابراین سعی کنید از فرصت به دست آمده استفاده کنید و از گردش در این طبیعت لذت ببرید. فستیوال ها و جشن های تایلند هم خیلی جالب و دیدنی هستند مخصوصا جشن آب تایلند که خیلی ها رو از سراسر دنیا توی ماه آوریل (اردیبهشت) به تایلند میاره.

تذکر مهم برای سفر به تایلند


یادتون باشه که تایلند یه کشور پادشاهیه و اکثر مردمش بودایی هستند معابد متنوع و پر رفت و آمد گویای این مطلبه که تایلندی هابه آیین ها و مراسم هاشون خیلی اهمیت می دهند، بنابراین در سفرتون به تایلند بخاطر داشته باشید که به آیین و معابد و همچنین پادشاه تایلند توهین نکنید.

سوال دوم : جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی تایلند


تایلند یک کشور توریستی در جنوب شرق آسیاست که توریست ها از تمام دنیا به این کشور سفر می کنند. ایرانی ها هم سفر به تایلند رو دوست دارند، بهمین خاطر هم گردشگران ایرانی زیادی رو در تایلند می بینید. مهمترین گزینه در جذب گردشگر در این کشور طبیعت زیبا و جزایر فوق العاده این کشور هستند.
تایلند کشوری با طبیعت بکر و زیبا ،جزایر، رودخانه ها، سواحل و جنگل های انبوه هست و جاذبه های گردشگری تایلند بسیار متنوع هستند، از مزرعه کروکودیل ها و فیل ها و باغ وحش ببرها گرفته تا موزه هنری بطری های شیشه ای و موزه ملی تایلند و جزیره های کوچک و بزرگ تایلند، همگی از دیدنی های تایلند هستند. برای تفریح در تایلند هم میتوانید به پارک آبی بانکوک بروید و یا بانجی جامپینگ پاتایا را امتحان کنید و شاید بخواهید دیدن فانتاسی شو پوکت را تجربه کنید. بازار شناور رو هم حتما ببینید خیلی جذابه که از قایق ها خرید کنید و یا از غذاهای که بعضی فروشنده ها توی قایق سرو می کنند بخورید.


مهمترین شهرها و جزیره های تایلند بانکوک، پاتایا، پوکت، سامویی و کرابی هستند. معمولا گردشگرانی که قصد تفریح دارند جزیره هایی مثل پوکت، کرابی و سامویی را برای سفر انتخاب می کنند. طبیعت این جزیزه ها فوق العاده زیباست و سواحل آرام با شن های سفید جایی برای استراحت و گرفتن حمام آفتاب هست. ناگفته نماند که خیلی ها سامویی رو برای سفر ماه عسلشون انتخاب میکنن. مطمئنا سفر رویایی خواهد بود.


بانکوک هم که یک شهر کاملا توریستی است و در واقع توریستی ترین شهر دنیاست که علاوه بر جاذبه های گردشگری متنوع مثل معابد و پارک ها و موزه ها، مراکز خرید تایلند هم که بسیار مجهز هستند توی این شهر هستند، و بانکوک در واقع مقصد کسانی هست که برای تجارت به تایلند می روند. و پاتایا هم با سواحل زیبا و جشن های شبانه همیشه حس خوبی را به گردشگران منتقل کرده است.


تایلند علاوه بر معابد زیبا، غذاهای خوشمزه ای هم داره،که حتما باید امتحانشون کنید. سبزیجات تازه و جورواجور و ادویه های خوشبو و معطر طعم دلپذیری به غذاهای تایلندی می دهند و امکان نداره از جلوی یه غذاخوری تایلندی رد بشید و هوس نکنید که مزه غذاها رو تست کنید.


اگه سفرتون به تایلند تفریحی هست، ماساژ تایلندی رو هم از دست ندید که تو کسب آرامش و ریلکسیشن خیلی بهتون کمک میکنه.

سوال سوم : هزینه سفر به تایلند


واحد پول تایلند بات هست و هر بات معادل ۱۰۰ تومن پول خودمونه و هر دلار هم ۳۳ بات هستش. هزینه هایی که در مدت اقامتتون در تایلند برای تاکسی و یا خرید غذا پرداخت میکنید بسیار پایین است بنابراین نگران هزینه ها نباشید، و اگه برای هر نفر بین ۷۰۰ تا هزار دلار همراهتون باشه میتونید به راحتی خوش بگذرونید و خرید کنید.


هزینه های هتل و پرواز هم که تقریبا متعادله و نسبت به کشورهای دیگه منطقه قیمت خوبی دارند. برای انتخاب هتل هم میتونید از بین هتل های تایلند گزینه هایی رو که مایل هستی انتخاب کنید، مثلا هتل های ساحلی تایلند، هتل های نزدیک به مراکز خرید، هتل های ارزان قیمت تایلند و هتلهای لوکس تایلند. در صورتی که میخواهید در تور تایلند شرکت کنید میتوانید از مشاورتان درباره انتخاب هتل کمک بگیرید و بخواهید که هتل های مورد نظرتان را به شما معرفی کند یا در صورتی که گزینه ای را انتخاب نکرده اید، هتل های خوب را به شما معرفی کند و توضیحات لازم را به شما ارائه کند.

سوال چهارم :سوغات تایلند


سوغات تایلند یادتون نره. از شال و منسوجات پارچه ای که بگذریم، مجسمه های چوبی خیلی دوست داشتنی هستند و ادویه های تایلندی هم خیلی خوشبو و معطرند.

سایر مواردی که در سفر به تایلند باید به آنها توجه کرد را اینجا بخوانید

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک
لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.
برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

یک دیدگاه

  1. سلام سه باررفتم به تایلند فوق العاده و زندگی سبک ارام بود بازار شبهای شلوع به شاد من خوش می اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا