عمومی

بالون معده چیست؟

دانستنیهای مفید درباره بالون معده

بالون معده چیست؟
www.pasinic.com

بالون معده يك روش ساده و بدون جراحي براي كاهش اشتها و كاهش حجم معده است. در اين روش، پزشك فوق تخصص گوارش توسط آندوسكوپي و پس از اطمينان از سالم بودن معده، بالون را به داخل معده فرستاده و سپس بر اساس اندازه معده بيمار آن را بسته به نوع بالون، از مايع يا هوا به ميزان ۵۰۰ تا ۸۰۰ سي سي پر ميکند .بالون حدود ۳/۲ از حجم معده را پر کرده و سبب ایجاد سیری زودرس وکاذب میشود پس از ۶ ماه پزشك دوباره آن را با آندوسكوپي خارج میکند.اخیرا ازانواع جدید بالون معده با ماندگاری یکسال نیز در این مرکز بطور اختصاصی استفاده میشود.

بالون معده برای چه افرادی مناسب است؟

۱-افراد با چاقی خفیف یا متوسط BMI بالای ۳۰ که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ ندادند

۲-افراد با چاقی شدید BMI بالای ۴۰که تمایل به انجام اعمال جراحی چاقی ندارند یا کاندید اعمال جراحی چاقی نمی باشند

۳-افراد با چاقی بسیار شدید BMI بالای ۵۰ قبل از اعمال جراحی چاقی جهت کاهش عوارض بیهوشی و اعمال جراحی

۴-افراد دارای مشکلاتی از قبیل نازایی وبیماریهای اورتوپدی وروماتیسمی که نیاز به کاهش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از وزن خود داشته وبا رژیم غذایی و ورزش قادر به کم کردن آن نمی باشند.

عوارض احتمالي بالون معده چيست؟

بالون معده چیست؟
www.pasinic.com

بالون معده، روش بسيار كم عارضه‌اي است. عوارض عمده آنوجود درد و تهوع و گاهي استفراغ در چند روز ابتدايي است كه در افراد مختلف، فرق مي‌كند. گاهي هيچ درد و تهوعي وجود ندارد كه فرد ممكن است با توجه به ذهنيت قبلي مبني بر وجود درد و تهوع، حتي نگران شود كه ممكن است براي بالن اتفاقي افتاده باشد،‌ درحالي كه اين افراد فقط به دليل سازگاري خوب معده هيچ علامتي ندارند. گاهي ممكن است درد و تهوع وجود داشته باشد كه در اين صورت بايد از داروهاي مناسب استفاده سود. وجود اضطراب و نگراني بر مدت و شدت عوارض مي‌افزايد. لذا بايد دانست كه اين علايم موقتي بوده و به زودي برطرف مي‌شوند.عوارض دیگر احتمالی از جمله سوراخ شدن معده و انسداد روده در موارد بسیار نادری میتواند اتفاق بیافتد. در ضمن ارتباط روزانه و مرتب با پزشك بسيار مهم است.

تفاوت بالون مايع و بالون هوا چيست؟

در بالن هوا به دليل سبكي، علايم اوليه شامل درد و تهوع بسيار خفيف‌تر است. منتها از لحاظ ميزان كاهش وزن  چه بسا ممكن است در بالن مايع به دليل سنگيني بيشتر بالن، احساس كاهش اشتها و در نهايت كاهش وزن بيشتر هم باشد.

نكات مهم براي كسب نتايج مطلوب‌تر با بالون معده

  • همواره با پزشك خود ارتباط نزديك و صميمانه ‌اي داشته باشيد.
  • در صورتي كه عارضه‌ اي احساس كرديد يا روند كاهش وزنتان متوقف شد، بلافاصله با پزشك خود تماس بگيريد.
  • برنامه غذايي كم‌ كالري و ورزش منظم را هم فراموش نكنيد.

 

منبع:www.balloontehran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا