عمومی

برای داشتن شکم صاف و تخت این توصیه ها را دنبال کنید

راهکارهای عملی برای داشتن یک شکم صاف و تخت 

اگر شما هم تصمیم دارید  لذت داشتن یک شکم صاف و تخت را تجربه کنید این مطلب را از دست ندهید،چرا که راهکارهایی ساده و عملی را برای اینکه خوش اندام باشید یک شکم تخت و بدون چربی داشته باشید را به شما معرفی میکنیم.

استفاده ازهر فرصتی برای تحرک یک راه ساده برای داشتن شکم صاف و تخت

برای حرکت کردن از هر فرصتی استفاده کنید به طور مثال به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید و یا در طول روز به پیاده روی ،خرید کردن باغبانی بپردازید و با همین کارهای روزانه کوچک از چاقی شکم رها شوید .

ورزش کردن برای داشتن شکم تخت 

1- تمرینات هوازی

هیچ چیز به اندازه ورزش های هوازی نمی تواند چربی های شکم را آب کند. مطالعات نشان می دهند که ورزش های هوازی 67% بیشتر از ورزش های استقامتی و رژیم های ترکیبی کالری می سوزانند. وزارت بهداشت و سلامت آمریکا توصیه می کند بزرگسالانی که در سلامت کامل به سر می برند به طور میانگین 150 دقیقه در هفته ورزش های هوازی ماننده پیاده روی سریع و شنا کردن انجام دهند یا 75 دقیقه در هفته ورزش های هوازی شدید مثل دو انجام شود. می توانید فعالیت های تان را در هفته تقسیم کنید اما مدت زمان ورزش روزانه تان نباید کمتر از ده دقیقه باشد. اگر به دنبال کاهش وزن هم هستید باید شدت، مدت یا هر دو را افزایش دهید.

2- ورزش با توپ

ممکن است مربیان در این مورد توافق نداشته باشند اما چیزی که عیان است این است که ورزش با توپ می تواند روی عضلات شکم و پهلو تاثیر بگذارد. روی یک توپ بزرگ به پشت دراز بکشید و با یک توپ کوچک یا دمبل دستتان را ورزش دهید. در سه ست و هر ست 12 تا 15 بار این حرکت را تکرار کرده و به مدت 30 ثانیه میان هر ست استراحت کنید.

3. عضله سازی

برای داشتن شکم صاف و تخت نیاز دارید که روی عضله های پشت، لگن و باسن نیز کار کنید. روی زمین به یک طرف دراز کشیده و آرنج دست چپ تان را روی زمین بگذارید. دست راست را به بدن بچسبانید و پاها را به هم جفت کنید. سپس بدن را از زمین جوری جدا کنید که فقط پا و آرنج با زمین تماس داشته باشند. سعی کنید بین 30 تا 45 ثانیه در همین حالت بمانید سپس این کار را با طرف دیگر بدن تان انجام دهید. اگر نمی توانید 30 تا 45 ثانیه خود را در این حالت نگه دارید تلاش کنید و کم کم با تمرین به زمان مورد نظر برسید.

برای داشتن شکم صاف و تخت، نمکدان را از روی میز بردارید

نمک اگر به اندازه مصرف شود چیز خوبی است، ماده معدنی ای که برای سلامت قلب و مغز ضروری است. ولی مصرف بیش از حد نمک باعث احتباس آب در بدنتان شده و شکمتان مثل یک بادکنک پر آب ورم خواهد کرد. کم کردن نمک یکی از قدم های اولیه برای کاهش وزن ناشی از احتباس آب اضافه در بدن است. (یکی از دلایلی که ممکن است با انجام آن هنگام شروع یک رژیم غذایی جدید شاهد کاهش وزن زیادی باشید.) نمکدان را از روی میزتان بردارید تا عادت نمک زدن به همه غذاها از سرتان بیفتد. اگر واقعا بعد از چشیدن غذا حس کردید بی نمک است می توانید از جایتان بلند شده و مقداری نمک به غذا بزنید.

برای داشتن شکم صاف و تخت مصرف شیرینی خود را کاهش دهید

شیرینی جات واقعا خوشمزه هستند ولی برای بدنمان خوب نیستند و این مساله شکم مان را هم شامل می شود. نه تنها به خاطر کالری اضافه و افزایش سایز دور کمرتان بلکه به این دلیل که مصرف قند بیش از حد منجر به مقاومت به انسولین شده و به بدن اعلام می کند که چربی اضافه اطراف کمر را ذخیره کند. این تاثیر طولانی مدت قند است ولی در کوتاه مدت قند با تغذیه کردن باکتری های بد روده باعث نفخ کردن شکم و افزایش گاز روده می شود. وقتی نوبت به صاف کردن شکمتان می رسد حذف شکر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

غذاهای سرخ کردنی و فست فود را کاهش دهید

نکته‌ی دیگری که برای داشتن شکمی تخت باید رعایت کنید، اجتناب از مصرف غذاهای سرخ شده است چون هضم این غذاها زمان بیشتری بُرده و می‌توانند نفخ تولید کند. برای کاهش وزن باید فقط از چربی‌های تک غیراشباع مصرف کنید که در موادی چون آووکادو یا روغن زیتون وجود دارد. از مصرف فست فودها پرهیز کنید زیرا این غذاها معمولاً با ارزان‌ترین و ناسالم‌ترین روغن‌ها تهیه می‌شوند.

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا