عمومی

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

 افزایش گرمایش جهان به یکی از نگرانی‌های زیست محیطی حکومت‌ها تبدیل گشته و آن‌ها راه‌های مختلفی را برای مقابله با این پدیده زیست محیطی پیشنهاد داده و اقدامات متفاوتی انجام داده‌اند. یکی از اصلی‌ترین اقدامات کشور‌های مذکور معرفی و عرضه گسترده خودرو‌های الکتریکی با حمایت از کمپانی‌های خودروسازی است.زیرا آن‌ها امیدوار هستند که با تولید و عرضه خودرو‌های الکتریکی، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای حاصل از سوخت خودرو‌های دیزلی و بنزینی را کاهش دهند.
یک خودروی الکتریکی از پیشرانه‌های الکتریکی، باتری‌های بزرگ و برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کرده و با یکبار شارژ می‌تواند مسافت قابل توجهی را پیمایش کند. امروزه کمپانی‌هایی مانند: جگوار، تسلا و فیسکر آتوموتیو پیشتازِ ساخت و توسعه خودور‌های الکتریکی هستند.

اکنون فشار بر تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی بیشتر شده و آن‌ها تا سال ۲۰۲۰ محصولات متفاوتی را عرضه می‌کنند.

 با خودرو‌های الکتریکی جذاب بازار جهانی در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید!

1-مینی کوپر الکتریکی

که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

مینی یکی از پیشگامانِ تولید خودرو‌های الکتریکی بوده و بدون شک، این کمپانی با تولید خودرو‌هایی متفاوت، در صدد فتح بازار جهانی است! مینی برای برآورده شدن آرزوی خود، یک مینی کوپر سه درب را معرفی کرده و ادعا می‌کند که خودروی مذکور با یکبار شارژ، توان پیمایش مسافتی معادل با ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) را دارد.

احتمالا در این خودرو از پیشرانه الکتریکی بی ام و i۳ با قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار استفاده شده و می‌توان شتاب صفر تا صدی معادل با ۷ ثانیه را برای مینی کوپر الکتریکی متصور شد. در این خودرو از باتری‌هایی ۴۲ کیلووات ساعتی استفاده شده و می‌توان با شارژ سریع DC در ۴۰ دقیقه، حدود ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های مینی کوپر را شارژ کرد. پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد که قیمت این خودرو حدود ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

2-مرسدس‌بنز EQC

که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

مرسدس‌بنز برای سال ۲۰۲۰ خودرو‌هایی کراس‌اوور و الکتریکی را در نظر گرفته است! این کمپانی اولین خودرو تمام الکتریکی خود را برای عرضه در سال ۲۰۲۰ آماده کرده و اکنون باید منتظر یک SUV تمام الکتریکی باشیم. در این محصول از باتری‌هایی ۸۰ کیلووات ساعتی استفاده شده است. از ۲۲.۲ کیلووات ظرفیتِ باتری‌های مذکور، برای پیمایش مسافتی معادل با ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) استفاده خواهد شد.

این خودرو به سیستم شارژ سریع مجهز بوده و در کمتر از ۴۰ دقیقه؛ حدود ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های آن شارژ می‌شود. در EQC از دو پیشرانه الکتریکی با توان ۴۰۰ اسب‌بخار استفاده شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن کمتر از ۵ ثانیه است. انتظار می‌رود که این محصول جذاب، با یکبار شارژ و استفاده از تمام ظرفیت باتری‌های خود، توان پیمایش ۲۸۰ مایل (۴۵۰ کیلومتر) را داشته باشد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار خواهد بود!

3-بولینگر B۱

که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!
که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

در این خودرو شاهد ترکیب زیبایی، قدرت و عملکرد خودرو‌های نظامی هستیم. بولینگر B۱ یک خودروی بزرگ الکتریکی و چهار چرخ متحرک بوده و از باتری‌هایی با ظرفیت ۱۲۰ کیلووات در ساعت استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۴.۵ ثانیه است. بولینگر B۱ توان پیمایش ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) را داشته و براساس اعلام کمپانی سازنده آن، تاکنون ۲۵ هزار نفر بولینگر B۱ را خریداری کرده‌اند. قیمت این خودرو حدود ۲۶۰ هزار دلار است!

4-کیا سول الکتریکی

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۸، برای اولین‌بار کیا سول برقی جدید دیده شد. این خودرو از باتری‌هایی با ظرفیت ۷۰ کیلووات ساعت استفاده کرده و پیشرانه آن ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت دارد. کیا سول الکتریکی طراحی ویژه‌ای داشته و مجهز به تکنولوژی bleeding-edge است. در این محصول از پیشرفته‌ترین سیستم روشنایی کیا استفاده شده و روح این خودرو نسبت به مدل‌های گذشته کاملا متفاوت است.

مدل ۲۰۱۶ این محصول تنها توان پیمایش ۹۳ مایل (۱۴۹ کیلومتر) را با یکبار شارژ کامل داشت. زمان گذشت و مدل ۲۰۱۸ کیا سول الکتریکی توان پیمایش ۱۱۱ مایل (تقریبا ۱۷۹ کیلومتر) در ساعت را به دست آورد. ولی مدل ۲۰۲۰ این محصول توان پیمایش مسافتی معادل با ۲۴۳ مایل (۳۹۱ کیلومتر) را دارد!

5-پورشه تایکان

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

این خودروی اسپرت و چهار درب یک محصول الکتریکی با توانایی، سرعت و عملکردی حیرت‌انگیز است. پورشه در تایکان از دو پیشرانه استفاده کرده و در مجموع قدرت تایکان را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این محصول نزدیک به ۳.۵ ثانیه بوده و رقیب جدی تسلا مدل S است. در این محصول از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی ویژه‌ای استفاده شده و میزان مصرف شارژ به ۳۵۰ کیلووات در ساعت هم می‌رسد! ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های تایکان در ۲۰ دقیقه شارژ شده و توان پیمایش ۳۱۰ مایل (تقریبا ۴۹۹ کیلومتر) را خواهد داشت. قیمت تایکان بیش از ۷۵ هزار دلار خواهد بود.

6-مرسدس‌بنز اسپرینتر برقی

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

کمپانی مرسدس‌بنز یک ون برقی را برای عرضه در سال ۲۰۲۰ تدارک دیده است. در اسپرینتر برقی از دو باتری با توانایی‌هایی متفاوت استفاده شده است. باتری ۴۱ کیلووات ساعتی این خودرو موجب می‌شود که اسپرینتر حدود ۷۱.۵ مایل (۱۱۵ کیلومتر) پیمایش داشته باشد. باتری ۵۵ کیلووات ساعتی این محصول هم میزان پیمایش اسپرینتر برقی را به ۹۳ مایل (۱۵۰ کیلومتر) خواهد رساند.

اسپرینتر برقی ۹۰۰ کیلوگرم بار را حمل کرده و در ۶ یا ۸ ساعت باتری‌های آن شارژ می‌شوند. البته خریداران این محصول با استفاده از سیستم شارژ DC Combo می‌توانند در ۴۵ دقیقه باتری‌های آن را شارژ کنند.

7-ریماک C_Two

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

ریماک از سال ۲۰۰۹ وارد صحنه شده و از آن زمان تاکنون رشدی قابل توجه و باورنکردنی داشته است. این خودروساز به تازگی مدل C_Two را با قیمت ۲.۱ میلیون دلار معرفی کرده و اکنون همگان منتظر سواری با این محصول شگفت‌انگیز هستند. ظرفیت باتری‌های C_Two به ۱۲۰ کیلووات ساعت رسیده و می‌توان در ۳۰ دقیقه، حدود ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های آن را شارژ کرد. پیشرانه‌های این خودرو توانی معادل با ۱۹۱۴ اسب‌بخار داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۱.۸۵ ثانیه است.

این محصول در حالی رکورد شتاب ۱.۸۵ ثانیه را به نام خود ثبت کرد که سرعت آن به ۲۵۸ مایل در ساعت (۴۱۵ کیلومتر) رسید! ریماک با غرور فراوان ادعا کرده است که حداکثر سرعت C_Two حدود ۴۰۸ مایل (۶۵۶ کیلومتر) خواهد بود!

8-پولستار ۲

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

این محصول اولین خودروی برقی از کمپانی خودروسازی ولوو است. پولستار ۱ کوپه‌ای پلاگین هیبریدی بود؛ اما پولستار ۲ یک سدان تمام الکتریکی است. هدف از تولید این خودرو رقابت جدی با تسلا مدل ۳ بوده و پولستار ادعا کرده است که در این محصول از باتری‌هایی با ظرفیت ۷۸ کیلووات ساعت بهره برده است. در پولستار ۲ شاهد حضور دو پیشرانه هستیم که هر یک از آن‌ها برروی محور‌های پولستار ۲ قرار گرفته‌اند.

توان پولستار ۲ حدود ۴۰۸ اسب‌بخار بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن کمتر از ۵ ثانیه است. این محصول توان حمل ۵ سرنشین را داشته و با یکبار شارژ کامل می‌توان مسافتی معادل با ۲۷۵ مایل (۴۴۲ کیلومتر) را بدون توقف رانندگی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۶۳ هزار دلار است.

9-ریویان R۱T

خودرو‌های الکتریکی جذاب که در سال ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم!

ریویان R۱T را خودرویی سریع‌تر از لامبورگینی هورکان و در حد و اندازه لندروور دانسته‌اند! زیرا شتاب صفر تا ۱۰۰ ریویان R۱T حدود ۳ ثانیه بوده و از باتری‌هایی متفاوت برای دریافت انرژی استفاده می‌کند. باتری نخست ظرفیتی ۱۸۰ کیلووات ساعتی داشته و می‌توان با آن ۴۰۰ مایل (۶۴۳ کیلومتر) را رانندگی کرد. باتری دوم ۱۳۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و توان پیمایش ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) را با استفاده از باتری‌های مذکور خواهید داشت.

در آخر هم باتری‌هایی با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات برای R۱T در نظر گرفته شده و می‌توان با استفاده از آن‌ها حدود ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) رانندگی کرد. قدرت پیشرانه در R۱T به تمام چرخ‌ها منتقل شده و در مجموع قدرت R۱T حدود ۸۰۰ اسب‌بخار است! قیمت تقریبی این خودرو بیش از ۶۱۵۰۰ دلار خواهد بود.

10-تسلا رودستر

تسلا نام جدیدی در صنعت ساخت خودرو‌های برقی نیست. این کمپانی تاکنون محصولات متعدد و باکیفیتی را ساخته و بدون شک تمام کمپانی‌هایی که به ساخت خودرو‌های برقی می‌پردازند؛ تسلا را به عنوان الگویی برای موفقیت خود انتخاب کرده‌اند. تسلا رودستر محصول متفاوتی بوده و قیمت آن بیش از ۲۰۰ هزار دلار است.

این خودروی اسپرت ظرفیت حمل ۴ سرنشین را داشته و از باتری‌هایی با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. سه پیشرانه الکتریکی برای تسلا رودستر در نظر گرفته شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۱.۹ ثانیه است. تسلا رودستر با یکبار شارژ کامل توان پیمایش مسافتی معادل با ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را دارد!

بازنشر مقاله امین نقی زاده  در مجله برترینها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا