عمومی

ب‌ام‌و i8 جدیدترین خودروی الکتروهیبریدی ب‌ام‌و در نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس

ب‌ام‌و i8 رودستر در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد 

ب‌ام‌و i8  جدید ترین خودروی  کمپانی‌آلمانی BMW است که در نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس رونمایی شد . این کانورتیبل اسپورت خودرویی دو صندلی با سقف نرم محسوب می‌شودکه جدیدترین خودروی  الکتروهیبریدی ب‌ام‌و است.
این خودرو دارای یک موتور هیبریدی است که از ترکیب یک موتور بنزین‌سوز و باتری‌های الکتریکی ساخته شده است. خودرو می‌تواند در مواقعی از قدرت واحده برق برای حرکت خود بهره ببرد.

ب‌ام‌و i8 جدیدترین خودروی هیبریدی کمپانی  BMW

باتری‌ها می‌توانند در طیف الکتریکی خودرو را حدود 55 کیلومتر پیش‌رانند. خودرو همچنین برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر به 4.4 ثانیه زمان نیاز دارد. این رودستر زیبا با بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
BMW با رونمایی از این خودرو در اصل به رقابت با خودروی الکتریکی کمپانی تسلا می‌رود که در اوایل ماه جاری به ارتقای رودسترهای خود پرداخت. این چالش برای کمپانی‌های بزرگ حیاتی است  و به همین دلیل این روزها اکثر برندهای خودروسازی بزرگ به سمت انرژی‌های الکتریکی حرکت می‌کنند.

ب‌ام‌و i8 خودروی بی‌سقف کمپانی  BMW شباهت‌های زیادی به  کوپه i8 چهار صندلی است که در سال 2014 رونمایی شد.
درهای این خودرو به شکل گال‌وینگ درآمده‌اند و مانند بال‌های قوی یک عقاب به سمت بالا باز می‌شوند چراغ‌های قسمت انتهایی خودرو باریک شده‌اند و به سمت عقب حرکت کرده‌اند. طراحی این بخش از خودرو به گونه‌ایست که بین نمای انتهایی و سقف بالایی فاصله‌ای ایجاد شده است.

آدریان فن هویدوک مشاور ارشد طراحی BMW در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده که رودستر i8 از زبان طراحی معمول اسلاف و خواهرزادگان خود بهره نمی‌برد.
عناصری مانند اسپویلرهای عقب و اگزوز چهارگانه که معمولا برای خودرهای اسپورت‌تر به کار می‌رود، به شکلی هدفمند در این خودرو به کارنرفته است.
امضای همیشگی ب‌ام‌و یا همان جلوپنجره کلیوی شکل در نمای رخ خودرو مشهود است و با ظرافت بیشتری در روبه‌روی خودرو به کار رفته است. ظرافت جلو پنجره به دلیل استفاده از حسگرهای متنوع و زیاد در این منطقه است.

ب‌ام‌و i8 جدید و روباز به لطف استفاده از مواد سبکی مانند فیبرکربن وزن زیادی ندارد و به حداقل وزن خود رسیده است.
از طرفی در نمایشگاه خودرویی لس‌آنچلس شاهد نسخه ارتقاء یافته کوپه i8 و نسخه تمام الکتریک “آی ویژن داینامیک” بودیم. خودروهایی که اولین نسخه آنها در سپتامیر 2017 در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت.

BMW قصد دارد تا سال 2025 حدود 25 مدل و نسخه الکترو هیبرید به بازار جهان ارائه کند تا با چشم‌انداز سیاست برخی دولت‌ها مانند انگلیس و فرانسه در جهت رفع معضلات دیزلی و بنزینی‌ها تا سال 2040 همگام شود.

منبع:گروه خودرو عصر ایران

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا