عمومی

دلایل بروز حادثه اتوبوس سربازان در استان فارس

سرعت زیاد و ناتونی راننده مهمترین دلایل بروز حادثه اتوبوس سربازان

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس عنوان کرد،سرعت زیاد و ناتونی راننده مهمترین دلایل بروز حادثه اتوبوس سربازان بوده است.

سرهنگ کسری سیروسی فرمانده پلیس راه شمال فارس گفت: ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس و داشتن سرعت زیاد مهمترین عامل تصادف اتوبوس سربازان بوده است.

سرهنگ کسری سیروسی پیش از ظهر سه شنبه ۸ تیر ماه در نشست خبری گفت: علاوه بر ناتوانی راننده و سرعت زیاد خالی کردن ترمز، شرکت مسافربری دربحث فرسودگی اتوبوس و اداره راهداری به دلیل عدم نصب بخشی از گارد ریل، هر کدام ۲۵ درصد در این حادثه مقصر بودند.

سیروسی با بیان اینکه ترمز اتوبوس نبریده، افزود: به دلیل ترمز گرفتن‌های زیاد، ترمز خالی کرده که عملا کنترل اتوبوس را ناممکن کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با تاکید بر اینکه اتوبوس تنها ۷ کیلومتر داخل مرز‌های استان فارس شده بود، ادامه داد: این اتوبوس به هیچ یک از پلیس راه‌های فارس نرسیده بود که برای نداشتن مسافرین غیر مجاز مورد بررسی قرار گیرد.

وی نقاط حادثه خیز استان فارس را بالغ بر ۲۱۳ نقطه عنوان کرد، و گفت: ۹ گردنه اصلی و ۷ گردنه فرعی جزء این نقاط محسوب می‌شود که باید راهداری استان فارس هر چه سریع‌تر به رفع مشکلات در این نقاط بپردازد.

سیروسی با اظهار رضایت از عملکرد پلیس و دستگاه‌های کمک رسان، تاکید کرد: تنها ده دقیقه برای رسیدن خودروهای امدادی و پلیس به سر صحنه زمان برده شده که این مدت بسیار سریع و استاندارد بوده است.

فرمانده پلیس راه شمال فارس تاکید کرد: در استان فارس ۲۱۳ نقطه حادثه خیز وجود دارد که شامل ۹ گردنه اصلی و ۷ گردنه فرعی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد باید شاهد حوادث دیگر باشیم.

منبع:ایلنا

 

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا