عمومی

با ارزش ترین برند های دنیا در سال ۲۰۱۶

با ارزش ترین برند های دنیا در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند

واژه مارک یا برند معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد علاوه بر این کالاها و خدمات بصورت تصادفی تبدیل به “برند” نمی‌شوند، در پشت آن کیفیت، کار و تلاش، نوآوری، تحقیقات، مدیریت و ده‌ها عامل دیگر نهفته است. مجله فوربس هر سال با ارزش ترین برند های دنیا را معرفی می‌کند که بر این اساس۱۶ تا از با ارزش ترین برند های دنیا در سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده است که در ادامه مشاهده خواهید نمود.

۱-مارک “اَپل” با ارزشی معادل ۱۵۴ میلیارد و یکصد میلیون دلار باارزش‌ترین برند دنیا است.

۲-برند گوگل با ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دومین مارک با ارزش جهان در سال ۲۰۱۶ است.

۳-طبق ارزش‌گذاری مجله فوربس برای سال ۲۰۱۶، مایکروسافت با هفتاد و پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در رتبه سوم باارزش‌ترین برندها جای گرفته است.

۴-مارک کوکاکولا با ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در رتبه چهارم برندهای با ارزش جهانی قرار دارد.

۵-مدل‌های گوناگونی برای سنجش ارزش یک مارک یا برند در علم اقتصاد وجود دارد. فیس بوک در سال ۲۰۱۶ با ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در رتبه پنجم با ارزش‌ترین مارک‌های جهان قرار گرفته است.

۶-برند ژاپنی تویوتا که یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است بعد از پنج برند آمریکایی در رتبه ششم قرار گرفته و دارای ارزشی معادل ۴۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار است.

۷-مارک آی‌بی‌ام با ارزش ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در رتبه هفته با ارزش‌ترین برندهای جهان قرار گرفته است.

۸-برند دیزنی با ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در رتبه هشتم با ارزش‌ترین برند‌های جهان قرار دارد.

۹-مارک مک‌دونالد با ارزشی معادل ۳۹ میلیارد و یکصد میلیون دلار در رتبه نهم قرار دارد.

۱۰-شرکت جنرال الکتریک در سال ۱۸۹۲ میلادی با ادغام دو شرکت ادیسون الکتریک و تومسون (هوستون الکتریک) تاسیس شده است. این مارک اکنون با ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار هنوز هم در میان ده شرکت با ارزش دنیا قرار دارد.

۱۱-بعد از برند تویوتا که در رتبه ششم باارزش‌ترین‌ها قرار دارد، برند سامسونگ دیگر مارک آسیایی است که در میان پانزده برند برتر جهان جای گرفته است. ارزش این مارک ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

۱۲-برند تجارت الکترونیک آمازون که توسط جف بزوس (عکس) در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد، ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد که رتبه دوازدهم با ارزش‌‌ترین مارک جهان را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده است.

۱۳-در میان با ارزش‌ترین برندهای جهان، ” AT&T” دیگر برند آمریکایی است که با ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در رتبه سیزدهم قرار گرفته است.

۱۴-شرکت خودروسازی “بی‌ام و” اولین شرکت آلمانی و اروپایی است که در لیست فوربس موفق شده با ارزشی معادل ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در رتبه چهاردهم با ارزش‌ترین برند‌ها در سال ۲۰۱۶ قرار گیرد.

۱۵-بعد از شرکت خودروسازی “بی‌ام‌و”، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی لویی ویتون (به اختصار ال وی) دیگر شرکت اروپایی است که با ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در رتبه نوزدهم با ارزش‌ترین برندهای جهان قرار گرفته است.

۱۶-تبدیل شدن یک محصول به برند همه ماجرا نیست، “برند ماندن” در طول سال‌های متمادی و حفظ قدرت رقابت با رقبا بخش دیگر حکایت برند بودن یک محصول است. مرسدس بنز دومین شرکت آلمانی است که با ارزش ۲۶ میلیارد دلار در رتبه بیستم باارزش‌ترین برند‌های جهان قرار گرفته است.

 

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا