عمومی

بزرگترین مجسمه برنزی جهان در چین

بزرگترین مجسمه برنزی جهان در چین رونمایی می شود

بزرگترین مجسمه برنزی جهان که متعلق است به “گوان یو” یک افسر جنگ‌سالار “لیو بی” در دوران زمامداری سلسله هان ،یکمجسمه برنزی ۶۰ متری است که در چین در دست ساخت است و پنج برابر نسبت به مجسمه آزادی در نیویورک ایالات متحده سنگین‌تر است. به نقل از دیلی میل، “گوان یو” نقش برجسته‌ای در جنگ داخلی که منجر به نابودی سلسله هان شد، داشت و باعث ایجاد امپراتوری لیو بی شد. وی به دست “لو منگ” یکی از فرماندهان پادشاهی کشته شد.

این قهرمان افسانه‌ای چین به زودی بر فراز شهر قرار خواهد گرفت. البته سازندگان این مجسمه عظیم‌الجثه در حال انجام مراحل نهایی مجسمه ۶۰ متری هستند. مجسمه برنزی گوان یو در واقع به بزرگترین مجسمه برنزی جهان تبدیل خواهد شد که وزن آن ۱۲۰۰ تن است. گفته می‌شود از این مجسمه تا آخر سال جاری میلادی در شهر جینژو چین رونمایی خواهد شد.

مجسمه گوان یو که در استان هِنان در مرکز چین قرار دارد، دومین مجسمه سنگین چین در تاریخ این کشور خواهد بود و همان‌طور که گفتیم، وزن آن پنج برابر وزن مجسمه آزادی در نیویورک ایالات متحده است. گوان یو در مناطقی از چین مانند شانژی، هنگ کنگ، ماکائو و جنوب شرق آسیا به عنوان جایگزینی برای “الهه ثروت” توسط تاجران و بازرگانان مورد ستایش قرار می‌گیرد.

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه این مطلب به نظر شما جالب و مفید بود آن را از طریق شبکه های اجتماعی زیر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا