عمومی

باید نبایدهای تغذیه قبل از آزمون رانندگی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که تمام افراد شرکت کننده در آزمون رانندگی با آن مواجه هستند استرس و اضطراب گاهاً غیرقابل کنترل است که تاثیر مخربی روی نتیجه کار می‌گذارد. برای رفع استرس تکنیک‌ها و ترفندهای بسیاری پیشنهاد می‌شود اما اینجا کاری با تکنیک‌ها نداریم؛ بلکه می‌خواهیم نکات مربوط به تغذیه و کنترل استرس را به نقل از نمناک برایتان بگوییم تا با رعایت آنها در روز آزمون رانندگی، حال بهتری داشته باشید. علاوه بر اینکه باید یک وعده غذای سبک و سالم پیش از آزمون رانندگی مصرف کنید به چند نکته دیگر نیز باید توجه داشته باشید.

قبل از آزمون نوشیدنی‌های قندی نخورید

خوردن آبمیوه‌های مصنوعی و هر نوع نوشیدنی که دارای مواد افزودنی و فروکتوز بالاست، آرامش شما در زمان امتحان را کم کرده و حتی می‌تواند قدرت حافظه و تمرکز شما را ضعیف کند.

غذاهای ادویه و سیردار ممنوع

علاوه بر جلوگیری از تاثیر ادویه‌ها و غذاهای تند حاوی سیر و پیاز بر روی آرامش اعصاب تان، بهتر است برای پرهیز از بوی بد دهان در زمان آزمون، پیش از امتحان از خوردن این غذاها بپرهیزید.

مصرف بیش از حد مایعات ممنوع

اینکه درست وسط آزمون احساس نیاز به دستشویی پیدا کنید اتفاق خوشایندی نیست و می‌تواند آرامش و تمرکز شما را مختل سازد، پس به اندازه مایعات بنوشید.

غذاهای چرب و حبوبات ممنوع

حتماً ارتباط مستقیم سلامت گوارش با تمرکز و اعصاب را به خوبی می‌دانید پس لازم است در مواقع حساسی همچون آزمون رانندگی با خوردن غذاهای سنگین و چرب دستگاه گوارش خود را تحت فشار قرار نداده و تمرکز خود را به هم نریزید.

نیاز نیست خوراکی همراه خود داشته باشید

اگر عادت دارید در زمان استرس چیزی بخورید احتمالاً تصمیم می‌گیرید داخل کیف خود یک خوراکی برای مواقع ضروری داشته باشید. توصیه می‌شود این کار را انجام ندهید یا حداقل خوراکی انتخابی شما حجم کمی داشته باشد.

به اندازه کافی آب بنوشید

همانطور که مصرف بیش از اندازه مایعات قبل از آزمون توصیه نمی‌شود، کمبود آن نیز مناسب نخواهد بود. می‌دانید که آب برای فعالیت‌های فیزیولوژیکی بدن همچون تنفس و عملکرد صحیح اعضای بدن ضروریست پس میتوان دریافت که احساس تشنگی در زمان آزمون قطعا به نفع شما نخواهد بود.

قبل از آزمون یک عدد سیب بخورید

سیب یکی از بهترین میوه‌هایی است که همانند یک فنجان قهوه می‌تواند شما را هوشیار و سرحال نگه داشته و بدون هیچ مواد مضری ‌میتواند ویتامین‌ها و مواد معدنی و مایعات مورد نیاز بدن شما را در اندازه مطلوب تامین کند.

امگا ۳ و اسیدهای چرب مصرف کنید

برای حفظ قدرت ذهنی و تمرکز لازم در روز آزمون نیاز است از مواد غذایی حاوی امگا ۳ و اسیدهای چرب به اندازه کافی استفاده کنید. البته در مصرف این مواد غذایی هم نباید پرخوری کنید.

یک عدد موز بخورید

موز یکی دیگر از میوه‌های مفیدی است که به دلیل داشتن ترکیب تیروزین، تمرکز و هوشیاری مغز شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر موز مواد غذایی دیگری همچون اسفناج و پرتقال نیز می‌توانند در افزایش تمرکز هوشیاری شما مفید واقع شوند.

منبع
نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا