عمومی

19 وسیله کاربردی آشپزخانه

آخرین خبر | ۵ توصیه برای خرید به‌صرفه و کاربردی لوازم ‌آشپزخانه

یکی از محل های پر رفت و آمد در خانه ها که معمولا کارهای زیادی در آن انجام می شود آشپزخانه ها هستند. به دلیل فعال بودن این قسمت از خانه، تنوع ظرف ها و وسایلی که در آن به چشم می خورد نیز در خور توجه است. اگر می خواهید بدانید که حضور چه وسایلی در آشپزخانه الزامی است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

1- سرویس قابلمه؛

بدون شک، هر زمان که می خواهید غذا درست کنید به قابلمه ها احتیاج پیدا خواهید کرد. درست است که گاهی اوقات تابه ها نیز به کار برده می شوند اما قابلمه ها از جمله ظرف هایی هستند که کار کردن در آشپزخانه بدون حضور آنها اصلا امکان پذیر نخواهد بود. اینکه سایز و شکل قابلمه چقدر باشد اصلا مهم نیست، مهم، بودن آنهاست. به دلیل کاربردهای زیادی که این ظرف ها دارند بهتر است سعی کنید برای تهیه این کاربردی ترین وسایل آشپزخانه، به دنبال با کیفیت ترین آنها باشید. قبل از خرید پیشنهاد میکنیم سرویس قابلمه در ایمالز را مشاهده کنید.

2- همزن برقی؛

یکی از وسیله های ضروری برای خانم هایی که به شیرینی پزی علاقه زیادی دارند، همزن برقی است. با کمک این دستگاه می توان مواد کیک و شیرینی را در عرض چند دقیقه آماده کرده و کیک ها و شیرینی هایی فوق العاده خوشمزه درست کرد. انواع همزن برقی ایمالز میتواند راهنمای خوبی برای خرید شما باشد.

3- چاقو؛

از دیگر کاربردی ترین وسایل آشپزخانه می توان به چاقوها اشاره کرد. بزرگ نمایی نیست اگر بگوییم عصای خانم ها در زمان کار کردن در آشپزخانه، چاقوها هستند. اگر چاقوهایی تیز و خوش دست داشته باشید می توانید خیلی سریع و در یک چشم به هم زدن کارهای مربوط به آماده کردن غذا را انجام دهید.

استفاده از ظروف نگهدارنده مواد غذایی - لوازم خانه و آشپزخانه لیکوباکس

4-ظرف های نگهدارنده مواد غذایی؛

ظرف هایی که می توان در آنها مواد غذایی را نگهداری کرد، از جمله کاربردی ترین وسایل آشپزخانه هستند. این ظرف ها به شما کمک می کنند تا بتوانید مواد غذایی را در نهایت بهداشت و به صورت کاملا منظم نگهداری کنید.

5-ملاقه و کفگیر؛

از دیگر وسایل کاربردی در آشپزخانه ها که شاید خیلی کوچک به نظر آیند، کفگیرها و ملاقه ها هستند. کدبانوها برای آنکه بتوانند کار خود را خیلی راحت تر انجام دهند به این دو وسیله نیاز دارند. سایت ترب ملاقه و کفگیر را در انواع مختلف برای شما به نمایش درآورده که تنوع بسیار بالایی را میتوانید در این سایت مشاهده کنید.

خرید غذا ساز فیلیپس با بودجه 5 میلیون تومان/ فروردین 1402 - کاماپرس

6-غذاساز؛

غذاسازها نیز یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه به شمار می روند. آنها می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن مواد غذایی را خرد کرده و باعث افزایش سرعت طبخ غذا شوند.

7-رنده؛

اگر از نظر مالی توان خرید غذاساز را ندارید و یا اگر فکر می کند با ظرف هایی با کاربردهای ساده تر هم می توان کار کرد، بهتر است حداقل یک رنده را در منزل داشته باشید. امروزه رنده ها نیز تنوع زیادی پیدا کرده و در انجام کارهای آشپزی کمک کننده ظاهر شده اند. برای خرید رنده از بازار صالح آباد میتوانید اقدام کرده و رنده مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

معرفی انواع بانکه و کاربردهای آن | راهنمای خرید انواع بانکه

8- بانکه ها؛

نگهداری حبوبات و سایر مواد خشک در آشپزخانه سازوکار خود را دارد. بانکه ها از جمله کاربردی ترین وسایل برای نگهداری حبوبات و موادی از این دست به شمار می روند.

9- قیچی مخصوص گوشت و مرغ؛

ما ایرانی ها همیشه یک تکه گوشت، چه از نوع قرمز و چه از نوع سفید در داخل فریزرهایمان داریم. از آنجایی که تکه کردن انواع گوشت با چاقو کمی سخت است توصیه می کنیم حتما یک عدد قیچی گوشت و مرغ در خانه داشته باشید. با خرید اینترنتی از بازار صالح آباد می توانید یک قیچی با کیفیت و تیز خریداری کنید.

10- سطل های زباله؛

جمع آوری زباله های تولید شده در آشپزخانه نیز در نوع خود مهم است. بهترین وسیله ای که می توان برای این منظور به کار برد، سطح های زباله هستند. اگر آشپزخانه تان کوچک است توصیه می کنیم سطل هایی را خریداری کنید که کمترین فضا را اشغال می کنند. پیشنهاد میکنیم حتما انواع سطل زباله در ترب را ببینید تا با قیمت و تنوع این محصول به خوبی آشنا شوید.

11- انواع آبکش و لگن؛

ما ایرانی ها به طبخ و خوردن برنج علاقه زیادی داریم و به همین دلیل، معمولا انواع آبکش در آشپزخانه منازلمان پیدا می شود. این کاربردی ترین وسایل آشپزخانه، در شکل های متفاوت و در جنس های گوناگون در بازار فروخته می شود و میتوانید انواع مختلف آبکش و لگن را از صالح آباد تهران مشاهده نمایید.

12- نمگیر؛

نمگیرها را نمی توان یک ظرف دانست، اما ارتباطی که آنها با ظرف های آشپزخانه دارند بسیار جالب و تنگاتنگ است. قدر نمگیرها را کسانی می دانند که تعداد زیادی مهمان به خانه هایشان رفت و آمد می کند و این در حالی است که فضای کافی برای خشک کردن ظرف های روی آبچکان آشپزخانه ندارند.

13- دستمال تمیزکاری؛

دستمال ها نیز جزء ظرف ها به شمار نمی روند، اما یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین اشیائی هستند که باید در آشپزخانه ها وجود داشته باشند. دستمال های تمیزکاری وسایل خوبی برای تمیز کردن و برق انداختن سطح روی کابینت ها هستند و در صالح آباد انواع دستمال و دستگیره را میتوانید مشاهده کنید.

14- قهوه جوش ها؛

قهوه جوش ها را تنها در صورتی می توان کاربردی ترین وسایل آشپزخانه نامید که اهل خانه از طرفداران این نوشیدنی باشند. اگر به نوشیدن قهوه علاقه زیادی دارید توصیه می کنیم حتما قهوه جوش تهیه کنید.

15-صافی و الک؛

شاید این وسیله و کاربرد آن در طول روز خیلی به چشم نیاید اما نبود آن در آشپزخانه میتواند مشکل ساز شود، در نظر بگیرید میخواهید تفاله چای و تفاله آن را میخواهید در سینک ظرفشویی خالی کنید، وجود یک صافی میتواند مانع ورود تفاله چای به سینک و سپس لوله شود، یا برای الک کردن غلات و برنج و … برای طبخ غذا بدون شک به الک نیاز دارید، ازین رو پیشنهاد میکنیم در صافی و الک صالح آباد را مشاهده کنید و درصورت تمایل آشپزخانه خود را از این لوازم کاربردی خالی نگذارید.

16-پوست کن؛

زمانی که می خواهید پوست سیب زمینی و بادمجان را بکنید قطعا به یک پوست کن حرفه ای و تیز نیاز پیدا خواهید کرد. مدل های متفاوتی از پوست کن ها در بازار وجود دارد که به بهترین شکل ممکن کار شما را راحت کرده است.

اردو خوری | بهترین قیمت انواع اردو خوری چینی، سرامیکی و چوبی

17- اردوخوری؛

اردوخوری ها معمولا در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما آنها را نیز می توان وسایل کاربردی در خانه ها دانست. اردوخوری ها برای پذیرایی کردن از مهمان ها مناسب و کاربردی هستند.

18- ظرف های دکوری؛

شاید برخی ها با خود بگویند که ظرف های دکوری، کاربردی ترین وسایل آشپزخانه نیستند؛ این حرف، درست است اما این دلیل بر آن نمی شود در محیطی که ساعات طولانی در روز در آن هستیم، زیبایی خلق نکنیم و با کمک ظرف های دکوری، دکوراسیون این فضا را جذاب و منحصر به فرد جلوه ندهیم،قبل از خرید پیشنهاد میکنیم به لوازم دکوری صالح آباد سر بزنید و محصولات آن را مشاهده نمایید.

19- ظرف های مخصوص سرو غذا؛

ظرف های سرو غذا باید در نوع خود جذاب و زیبا و شیک باشند. هم برای سرو غذای اعضای خانواده و هم، زمانی که مهمان دارید سعی کنید بهترین و زیباترین ظروف را تهیه کرده و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا