عمومی

بنچمارک‌ها ثابت کردند: مک بوک پرو M3 با رم ۸ گیگابایتی ارزش خرید ندارد


بنچمارک‌ها ثابت کردند: مک بوک پرو M3 با رم ۸ گیگابایتی ارزش خرید ندارد

🔴 یوتیوبری به نام وادیم یوریف با انتشار ویدئویی در یوتیوب تصمیم گرفت چندین آزمایش در دنیای واقعی روی دو مدل ۱۴ اینچی M3 مک‌بوک پرو انجام‌دهد که یکی از آن‌ها به ۸ گیگابایت و دیگری به ۱۶ گیگابایت رم یکپارچه مجهز شده است.

🔴 جای تعجبی ندارد که مک‌بوک مجهز به رم ۱۶ گیگابایتی در هر دو آزمون متوسط و سنگین عملکرد بسیار بهتری داشت. مدل ۸ گیگابایتی در بنچمارک Cinebench دچار افت عملکرد دو‌رقمی شد و چند دقیقه بیشتر طول کشید تا عملیات ادغام عکس در فوتوشاپ و پردازش‌ محتوای چندرسانه‌ای در Final Cut و Adobe Lightroom Classic را تکمیل کند.

🔴 آزمایش‌ها به‌صورت عملیات تکی انجام می‌شدند و برنامه‌ی دیگری در پس‌زمینه در حال اجرا نبود. سپس، همین آزمایش‌ها با تب‌های باز مرورگر، پخش ویدئوهای یوتیوب، بازکردن ایمیل و وظایف این‌چنینی که در پس‌زمینه باز می‌شدند، تکرار می‌شدند تا سناریوهای چند‌وظیفگی معمول دنیای واقعی را شبیه سازی کنند.

🔴 همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، در نمونه‌ی ۸ گیگابایتی با افزایش اتکای سیستم به SSD به‌جای رم، فاصله‌ی عملکرد بین این دو دستگاه حتی بیشتر شد. نه‌تنها عملکرد کلی مدل ۸ گیگابایتی با افت شدیدی مواجه شد؛ بلکه یوریف حین رندر بلندر و خروجی گرفتن Final Cut، با کرش‌کردن مدل ۸ گیگابایتی مواجه شد.

🔴 نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند برای مشتریانی ناامیدکننده باشد که به‌دنبال خرید مک‌بوک پرو یا آی‌ مک جدید با رم ۸ گیگابایتی هستند. انتخاب گزینه‌هایی با ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت رم به‌ترتیب ۲۰۰ و ۴۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی در پی دارد و دستگاه‌های اپل به‌دلیل ساختار رم یکپارچه‌شان نمی‌توانند در آینده ارتقا یابند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا