عمومی

سامسونگ حالا پردازنده‌های ۴ نانومتری را با بازده ۷۰ درصد تولید می‌کند


💥 سامسونگ حالا پردازنده‌های ۴ نانومتری را با بازده ۷۰ درصد تولید می‌کند

🔴 در اوایل سال ۲۰۲۲ گزارش‌ها حاکی از آن بودند که بازده سامسونگ در تولید پردازنده های ۴ نانومتری تنها ۳۵ درصد بوده است؛ این یعنی تنها ۳۵ درصد از تراشه‌های تولیدشده‌ی این شرکت مرحله‌ی کیفیت‌سنجی را پشت سر گذاشته‌اند و به اندازه‌ی کافی برای استفاده‌ مناسب بوده‌اند. در آن زمان گفته می‌شد بازده تولید TSMC روی لیتوگرافی ۴ نانومتری‌اش ۷۰ درصد است.

🔴 از آنجایی که سفارش‌دهنده‌ی تراشه، مسئولیت پرداخت هزینه‌ی تراشه‌های معیوب را برعهده می‌گیرد، کوالکام تصمیم گرفت تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را به TSMC واگذار کند. این کار ضربه‌ی بزرگی به سامسونگ زد.

🔴 براساس آخرین گزارش مؤسسه‌ی چوسان، در طول ماه اکتبر (مهر و آبان) بازده سامسونگ در تولید پردازنده‌های ۴ نانومتری ۷۰ درصد بوده که باعث جذب مشتریان جدیدی برای سامسونگ شده است.

🔴 جدیدترین معماری پردازنده AMD موسوم به Zen 5c که با کدنام Prometheus شناخته می‌شود، از روز چهارشنبه با استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC تولید خود را آغاز کرد. معمولاً AMD تراشه‌های خود را توسط TSMC می‌ساخته اما حالا به دنبال همکاری با دو شرکت برتر دنیا است.

🔴 درمورد اینکه چرا AMD از هر دو شرکت TSMC و سامسونگ به‌طور هم‌زمان استفاده می‌کند، گفته می‌شود که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی نسخه‌های پرچم‌دار و اقتصادی از تراشه‌های خود است.

🔴 در این سناریو، TSMC پردازنده‌های پرچم‌دار خود را با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری می‌سازد در حالی که سامسونگ تراشه‌های سطح پایین‌تر را با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری خود تولید خواهد کرد. یک فرضیه‌ی تأییدنشده‌ی دیگر نیز وجود دارد: AMD نمونه‌ی ۳ نانومتری تراشه‌های سرور Zen 5c خود را مشابه نمونه‌ی ۴ نانومتری سامسونگ می‌داند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا