عمومی

تمام زوایای مبهم کودتای OpenAI؛ ماجرای شوک به دنیای تکنولوژی چه بود؟


🤖 تمام زوایای مبهم کودتای OpenAI؛ ماجرای شوک به دنیای تکنولوژی چه بود؟

🔴 هئیت‌مدیره‌ی OpenAI، خالق ChatGPT، از این نگران بود که شرکت در حال ساخت معادل تکنولوژی‌محور بمب اتم بود و مدیرعاملش سم آلتمن (Sam Altman) آنقدر داشت در این مسیر سریع حرکت می‌کرد که ممکن بود انسان‌ها را به‌زودی با یک فاجعه‌ی جهانی رو‌به‌رو کند؛ فاجعه‌ای در حدواندازه‌ی نابودی نسل بشر به دست هوش مصنوعی، شاید به‌همان شکلی که رابرت اوپنهایمر با اختراع بمب اتم، دنیا را روی لبه‌ی نابودی قرار داد.

🔴 برای همین هم اخراجش کردند. تصمیمی که به‌نظر معقولانه می‌آید، اما مدلی که آلتمن اخراج شد اصلا معقولانه نبود؛ ناگهانی، پر از ابهام و بدون اطلاع شرکا و سرمایه‌گذاران بزرگ شرکت و به‌دنبال آن، شوک بزرگی به دنیای تکنولوژی. شاید آسیبی که اخراج آلتمن به OpenAI وارد کرد از اخراج نشدنش بیشتر بود.

🔴 اما داستان دقیقا از چه قرار است؟ چرا شرکت مرموز و ۹۰ میلیارد دلاری OpenAI که ماموریت داشت زودتر از هر شرکت دیگری به هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) برسد، تصمیم گرفت با چنین شتاب و بی‌برنامگی، مشهورترین چهره‌ی انقلاب هوش مصنوعی را اخراج کند؟ آیا عمر ChatGPT به سر رسیده یا چیزی نمانده آلتمن و تیمش به AGI برسند؟ سوالاتی که سعی می‌کنم در این مقاله دست‌کم به برخی از آن‌ها پاسخ دهم.

در زومیت بخوانید: تمام زوایای مبهم کودتای OpenAI؛ ماجرای شوک به دنیای تکنولوژی چه بود؟

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا