عمومی

در سال جدید مطالب بی شناسنامه را فوروارد نکنیم!

🔳⭕️ در سال جدید مطالب بی شناسنامه را فوروارد نکنیم!

مطلبی در شبکه های اجتماعی در حال نشر است که این گونه شروع می شود.
نوشته آقای لشکربلوکی در جواب یکی از دوستان که برای وی پیام تبریک نیمه شعبان را فرستاده بود.

«عرض ارادت
در خصوص پیام جناب عالی گفتم اگر جواب حضرت عالی را ندهم بی احترامی است و لذا در خصوص پیام های مذهبی، تبریک میلاد های مذهبی و آنچه که مربوط به مذهب می شود نکته ای خواستم عرض کنم برای روشنگری، ضمن احترام به عقاید و اندیشه آدم ها و معتقدین — معتقدم که …»

بقیه مطلب را نیاوردم چون آوردن آن منجر به بازنشر یک مطلب ناصواب (البته از نظر حقیر) می شود. به کرات پرسش شده آیا این نوشته را تایید می کنم یا نه؛ به عرض می رسانم:

۱) نمی دانم کدام عزیزی چنین مطلبی نوشته. هر چند تصریح نشده که فرد مذکور مجتبی لشکربلوکی است ولی برخی عزیزان فکر کرده اند که احتمالا آن لشکربلوکی من بوده ام.

۲) به هیچ وجه این نوشته حقیر نیست احتمالا لشکربلوکی دیگری بوده. فقط یک لشکربلوکی که وجود ندارد!

۳) آن عزیزانی که از نزدیک مرا می شناسند که هیچ. برای دوستانی که مرا نمی شناسند تصریح می کنم که این مطلب ربطی به باورهای حقیر ندارد. بخشی از باورهای من اینجا آمده. پیش تر در یکی از نوشته هایم آورده بودم که《کسانی که مرا می شناسند می دانند آدم مذهبی هستم کمی هم سنتی. (البته لزوما آدم خوبی نیستم ولی دست کم دل در گرو مذهب دارم)》و همچنان به کارکرد دین داری راستین و عقلایی باور دارم.

۴) اکنون بیش از ده سال است که می نویسم و هر چه باور داشته ام یا به عقلم رسیده را به صورت عمومی در شبکه های اجتماعی یا کتاب ها یا مقالات منتشر می کنم. نمی گویم هر آنچه نوشته ام درست است ولی دست کم مکتوب است و شناسنامه دار. به هر مطلب بی شناسنامه ای اعتنا نکنید. و مهم تر آنکه «اخلاق ایجاب می کند هر مطلب بی شناسنامه ای را فوروارد نکنیم

از خداوند برای خودم و شما رستگاری آن جهانی و شادکامی این جهانی آرزومندم.

@Dr_Lashkarbolouki
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا