عمومی

سامسونگ هم از اپل به‌خاطر عدم پشتیبانی از RCS انتقاد کرد + ویدیو

[ad_1]

گوگل چند وقتی است که کارزاری را به‌منظور اعمال فشار به اپل برای پشتیبانی از استاندارد RCS در آیفون آغاز کرده است. حالا سامسونگ هم با انتشار یک تبلیغ ویدیویی کوتاه از این کارزار حمایت و از اپل به‌خاطر ایجاد شرایط تبعیض‌آمیز بین پیام‌های سبز و آبی انتقاد کرده است.

موضوع حباب‌های آبی سرویس iMessage مدت‌هاست که در محافل فناوری به بحثی میان طرفداران iOS و اندروید تبدیل شده. گوگل پیش‌تر بارها از اپل خواسته بود تا با پشتیبانی از فناوری RCS، شکاف میان پیامک‌های معمولی با حباب سبز و پیام‌های آبی را کمتر کند. حالا سامسونگ هم با یک تبلیغ 20 ثانیه‌ای، به شیوه‌ای متفاوت به این کارزار پیوسته است.

ویدیوی انتقادی سامسونگ علیه اپل در‌زمینه RCS

غول فناوری کره جنوبی در این تبلیغ روایتی عاشقانه را میان حباب‌های سبز و آبی مطرح کرده است. در این ویدیو حباب سبز که نماینده اندروید است، از نماینده iOS می‌خواهد که با والدینش صحبت کند تا این دو بتواند به یکدیگر برسند. ولی در پاسخ گفته می‌شود که والدین iOS می‌خواهند این دو از یکدیگر جدا بمانند.

در پاسخ به این پیام، حباب سبز می‌گوید: «مگر سبز علیه آن‌ها چه کار کرده است؟ ما هم حباب هستیم.» در جواب گفته می‌شود که همه می‌خواهند این دو نفر به هم برسند. اما ظاهراً اپل در مقابل این خواسته ایستادگی کرده است.

درحال‌حاضر اپل از استاندارد SMS پشتیبانی می‌کند و اندروید و iOS می‌توانند از این طریق به هم پیام دهند، اما گوگل در پی پشتیبانی فراگیر از استاندارد RCS است تا قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته به‌نظر می‌رسد که اپل برای حمایت از سرویس iMessage و حباب‌های آبی آن، پشتیبانی از این استاندارد را فعال نمی‌کند.

استاندارد RCS به کاربران اجازه می‌دهد به قابلیت‌هایی مثل چت گروهی، رسید ارسال و دریافت پیام، ارسال تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، استیکر، ایموجی‌های مدرن، پیام‌های صوتی و… دسترسی پیدا کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا