عمومی

برنامه‌ای برای آوردن تبلیغات به واتس‌اپ نداریم

[ad_1]

امروز گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه متا می‌خواهد به واتس‌اپ تبلیغات اضافه کند. حالا متا چنین گزارشی را رده کرده و گفته است که چنین برنامه‌ای ندارد.

فایننشال تایمز در گزارشی گفته بود که تیم‌هایی در متا این موضوع را بررسی کرده‌اند که در لیست گفتگوها با مخاطبین در صفحه اصلی واتس‌اپ تبلیغات نمایش داده شوند یا خیر. حالا واتس‌اپ در بیانیه‌ای گفته است که روی چنین موضوعی کار نکرده و آن را آزمایش نکرده است، همچنین هیچ برنامه‌ای برای چنین کاری ندارد. مدیر واتس‌اپ هم در پستی این موضوع را رد کرده است.

متا افزودن تبلیغات به واتس‌اپ را تکذیب کرد

درحالی‌که متا گزارش فایننشال تایمز را رد کرده است، تحلیلگران مدت‌هاست می‌گویند که این شرکت درنهایت به واتس‌اپ تبلیغات اضافه می‌کند تا بتواند از آن درآمدزایی داشته باشد. این پیام‌رسان روزانه بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، بنابراین می‌تواند یک پلتفرم کاربردی برای کسب درآمد باشد.

تبلیغات واتس‌اپ

با وجود این گفته‌ها، متا هنوز برای آوردن تبلیغات به این پیام‌رسان مقاومت می‌کند و می‌گوید از طریق واتس‌اپ بیزینس درآمدزایی می‌کند. متا در ماه فوریه ساختار قیمت‌گذاری و دسته‌بندی پیام‌ها در واتس‌اپ بیزینس را تغییر داد تا درآمدش افزایش یابد.

در سال گذشته میلادی مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در گزارش مالی فصل سوم این شرکت گفت که تبلیغات «Click-to-WhatsApp» به درآمد سالانه 1.5 میلیارد دلاری دست پیدا کرده‌اند که از رشد سالانه 80 درصدی خبر می‌دهد.

با توجه به اینکه متا از 200 میلیون کاربر فعال ماهانه واتس‌اپ بیزنس درآمد تقریباً بالایی دارد، اگر به سراغ درآمدزایی از 2 میلیارد کاربر عادی این پیام‌رسان برود، احتمالاً ده‌ها میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. البته در سوی مقابل، چنین رویکردی می‌تواند منجر به کاهش کاربران آن شود.

در یک دهه گذشته واتس‌اپ ایده‌های مختلفی درباره نمایش تبلیغات داشته است و حتی برای مدتی تبلیغات به استاتوس‌های این پیام‌رسان آمدند. اما طبق گزارش‌ها، درنهایت چنین برنامه‌هایی برای همیشه کنار گذاشته شدند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا