کامپیوتر و سخت افزار

آیا همکاری سامسونگ با AMD برای Exynos به پایان می رسد؟

[ad_1]

سه سال پیش، شرکت کره‌ای سامسونگ با AMD دست به دست هم داد تا کارت گرافیک RDNA2 را برای تراشه‌های Exynos خود تولید کند. اولین پردازنده با فناوری‌های گرافیکی مبتنی بر AMD RDNA2، تراشه Exynos 2200 بوده که دارای کارت گرافیک Xclipse 920 است. با این حال، این تراشه از نظر عملکرد گرافیکی نتایج مطلوب و پیشگامانه‌ای به همراه نداشت. قرار بود همکاری شرکت سامسونگ با کارت گرافیک AMD طولانی مدت باشد، اما شایعاتی وجود دارد که طبق آن‌ها این همکاری ممکن است به پایان برسد.

طبق یک شایعه، تیم System LSI سامسونگ ممکن است به دنبال پایان دادن به همکاری خود با شرکت AMD برای کارت‌ گرافیک‌های گوشی همراه باشد. بخش System LSI شرکت سامسونگ، مسئول تولید پردازنده‌های Exynos، سنسورهای دوربین ISOCELL و سایر تراشه‌ها است. اگر شایعات صحت داشته باشند، بخش System LSI به‌جای وابستگی به برندهای دیگر قصد دارد تکنولوژی‌های داخلی خود را در زمینه هوش مصنوعی، خودرو و گرافیک توسعه دهد و استقلال خود را تا سال 2025 به دست آورد.

این شایعه به معنای پایان همکاری بلندمدت بین شرکت‌های سامسونگ و AMD در زمینه کارت گرافیک‌های گوشی همراه است. اما تا به حال هیچ تایید رسمی از طرف دو شرکت صورت نگرفته است و باید منتظر تأیید یا رد این شایعات باشیم.

آیا همکاری سامسونگ با کارت گرافیک AMD برای Exynos به پایان می رسد؟
Exynos 2200

پایان همکاری شرکت‌های سامسونگ و AMD با کارت گرافیک داخلی گوشی گلکسی S25

اگر این اطلاعات صحیح باشند، ممکن است در چیپ Exynos که برای گوشی گلکسی S25 طراحی شده است، کارت گرافیک داخلی سامسونگ را ببینیم. با این حال، تا زمانی که یک اعلام رسمی در این باره صورت نگیرد، یا یک چیپ Exynos پرچمدار بدون کارت گرافیک مبتنی بر AMD RDNA عرضه شود، هیچ چیز قطعی نخواهد بود.

با این حال، انتظار می‌رود که اولین تراشه Exynos با کارت گرافیک مبتنی بر AMD در سال آینده با نام Exynos 2400 عرضه شود. این تراشه در گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 + استفاده خواهد شد. این کارت گرافیک قرار است در مقایسه با Exynos 2200 مورد استفاده در سری گلکسی اس 22، 2 برابر قدرت گرافیکی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

علاوه بر این، چیپ‌های Exynos میان‌رده نسل بعدی،​​مانند Exynos 1430 و Exynos 1480 نیز ممکن است دارای کارت گرافیک AMD باشند. این تغییرات ممکن است بهبود قابل توجهی در عملکرد گرافیکی دستگاه‌های سامسونگ ایجاد کنند.

طبق اطلاعات فاش شده، از سوی دیگر، این قول فناوری کره‌ای قصد دارد از پردازنده Exynos 2400 در آسیا، آفریقا و اروپا استفاده کند، در حالی که کانادا، چین و نسخه آمریکایی سری گلکسی S24 با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 عرضه خواهند شد

با این حال، تا زمانی که سامسونگ اعلام رسمی نکند، بهتر است این اطلاعات را به عنوان شایعات در نظر بگیریم و منتظر اطلاعات رسمی و تایید شده باشیم.

بدون امتیاز