کامپیوتر و سخت افزار

انویدیا X04 را از سری پردازنده گرافیکی GB20X خود حدف خواهد کرد

[ad_1]

افشاکننده‌ای به نام panzerlied، ادعا می‌کند که سری پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی انویدیا فاقد بخش X04 خواهند بود، اما در عوض یک پردازنده گرافیکی جدید با نام X05 از سری پردازنده گرافیکی GB20X وجود خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، این تغییر با استراتژی جدید موقعیت‌یابی انویدیا در بازار برای نسل بعدی سری بعدی پردازنده گرافیکی کاملا هماهنگ است. با این حال، فاش کننده جزئیات خاصی در مورد پیامدهای این تغییر نام برای مصرف کنندگان ارائه نمی‌دهد.

سفارش 5 میلیارد دلاری سرمایه گذاران چینی به انویدیا برای پردازنده گرافیکی ویژه هوش مصنوعی

حذف X04 از سری پردازنده گرافیکی GB20X

برای تایید این ادعا، با یکی از افشاکنندگان معتبر خبرهای مربوط به انویدیا یعنی kopite7kimi تماس گرفته شده است. او نیز لیستی از پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA برای آینده را ارائه کرده است، که به طور غیرقابل انکاری تأیید می‌کنند که هیچ قطعه‌ای به نام X04 در آنها وجود ندارد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که سری GPUهای نسل بعدی نیز باید بخشی از خانواده پردازنده‌های گرافیکی Blackwell باشد.

سری پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی NVIDIA

GB202، GB203، GB205، GB206، GB207

— kopite7kimi

البته در پست اصلی هیچ تایید مستقیمی در مورد نام GPU انجام نشده است:

سری پردازنده گرافیکی GB20X

نقش پردازنده X04 در خانواده انویدیا چه بود؟

در سری گذشته Ampere، انویدیا پردازنده گرافیکی GA103 را معرفی کرد که به عنوان گزینه‌ای بین محصولات رده پایین و میان رده به بالا بود و معمولاً نام رمز X04 شناخته می‌شد. قابل ذکر است که نسخه اولیه X03 نیز پس از عرضه اولیه سری Ampere انجام شد. با این حال، با ورود سری RTX 40، با نام رمز “Ada Lovelace”، پردازنده گرافیکی AD103 جای X04 را گرفته است و دومین پردازنده گرافیکی است که در این نسل عرضه می‌شود. حالا اگر این ادعا‌ها درست باشد، می‌توان به این معنی باشد که دیگر انویدیا قصد ندارد محصولی ما بین گزینه‌های رده پایین و رده بالای خود عرضه کند.

سری پردازنده گرافیکی GB20X

انویدیا تازگی‌ها تایید کرده بود که معماری نسل بعدی ویژه مصرف کننده‌گان عمومی، برای عرضه در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. با این حال، لازم است تا قبل از اینکه پردازنده‌های گرافیکی وارد فاز حذف شدن شوند، مجموعه کاملی را استراتژی‌بندی کند. شایان ذکر است که در گذشته، افشاگر Kopite7kimi به طور دقیق کل سری پردازنده‌های گرافیکی Ampere را ماه‌ها جلوتر از منابع دیگر افشا می‌کرد، همین موضوع به اطلاعات منتشر شده اعتبار می‌بخشد. علاوه بر این، همین افشاگر ادعا دارد که انویدیا ممکن است پردازنده‌های گرافیکی 512 بیتی را برای سری‌های GPU رده مصرف‌کننده عمومی خود معرفی کند. با این حال، احتمال وجود مدل خاصی GPU که دارای چنین گذرگاه حافظه گسترده‌ای است، هنوز در انتظار تایید است.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز