عمومی

مک اواس سونوما منتشر شد + مک‌های سازگار با سیستم عامل جدید اپل

[ad_1]

اپل به فاصله کوتاهی از انتشار iOS 17، حالا سیستم عامل مک اواس سونوما (macOS Sonoma) یا همان مک اواس 14 (macOS 14.0) را برای کاربران منتشر کرده است. این سیستم‌عامل به ویژگی‌های جدیدی مانند لاک‌اسکرین با سبک iOS مجهز شده است.

اپل چندین ماه پیش از مک اواس 14 رونمایی کرد و پس از انتشار چندین نسخه بتا، حالا نسخه پایدار این سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ویژگی‌های سیستم عامل مک اواس سونوما

سیستم‌عامل جدید macOS به شما اجازه می‌دهد که ویجت‌های آیفون را بدون نیاز به نصب اپ‌های مربوط به آن‌ها، روی صفحه مک قرار دهید. همچنین در این آپدیت با ویژگی‌های ویدیو کنفرانس جدید روبه‌رو هستیم. لاک‌اسکرین در مک اواس هم حالا شبیه به صفحه آیپد یا آیفون شده است. شاید در آینده افزودن فیس‌آیدی به مک‌ها این لاک‌اسکرین را جذاب‌تر کند.

ویژگی‌های سیستم عامل مک اواس سونوما

در سیستم‌عامل مک اواس سونوما با یک حالت بازی (Game Mode) جدید روبه‌رو هستیم که می‌تواند خبر خوبی برای گیمرها باشد. اپل می‌گوید در این حالت، عملکرد بازی‌ها با درگیرکردن تعداد بیشتری هسته پردازشی و گرافیکی در اولویت قرار می‌گیرد و البته لوازم جانبی گیمینگ بی‌سیم هم سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند.

از سایر ویژگی‌های macOS Sonoma می‌توان به فیلترهای جستجو برای iMessage، پروفایل‌ها در سافاری و پشتیبانی از وب اپ‌ها در داک اشاره کرد. برای دانلود این سیستم‌عامل باید به تنظیمات، General و سپس Software Update بروید. اما کدام مک‌ها از macOS 14.0 پشتیبانی می‌کنند؟

برای استفاده از مک اواس سونوما باید یکی از مک‌های زیر را داشته باشید:

  • آی‌مک 2019 و جدیدتر
  • مک پرو 2019 و جدیدتر
  • آی‌مک پرو 2017
  • مک استودیو 2022 و جدیدتر
  • مک‌بوک ایر 2018 و جدیدتر
  • مک مینی 2018 و جدیدتر
  • مک‌بوک پرو 2018 و جدیدتر

درنهایت باید گفت که مک اواس 14 یک به‌روزرسانی رایگان است که تمام کاربران با مک‌های سازگار می‌توانند آن را دانلود کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا