عمومی

گوگل به‌خاطر ردیابی غیرقانونی کاربران 93 میلیون دلار جریمه می‌پردازد

[ad_1]

گوگل موافقت کرده است که به‌خاطر ادعاهای مربوط به ردیابی کاربران بدون اینکه اطلاعی از این موضوع داشته باشند، به ایالت کالیفرنیا 93 میلیون دلار جریمه بپردازد. براساس توافقی که میان گوگل و ایالت کالیفرنیا صورت گرفته است، غول موتور جستجو باید درباره داده‌های مکانی که از کاربران جمع‌آوری می‌کند، اطلاعات بیشتری ارائه کند.

این توافق پس از چند سال تحقیقات از سوی وزارت دادگستری کالیفرنیا صورت گرفته است. در این تحقیقات وزارت دادگستری متوجه شد که گوگل کاربران را فریب می‌دهد تا فکر کنند که ردیابی نمی‌شوند، درحالی‌که چنین کاری انجام می‌شد.

براساس شکایت ایالت کالیفرنیا، گوگل به جمع‌آوری و ذخیره داده‌های مکانی کاربران حتی زمانی که تاریخچه موقعیت خود را در تنظیمات اپ‌ها و سرویس‌ها غیرفعال کرده بودند، ادامه می‌داد. با این رویکرد، گوگل می‌توانست از اطلاعات کاربران بدون اطلاع آن‌ها، برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.

گوگل چندین سال پیش این مشکل را برطرف کرده بود

گوگل

گوگل چندین سال پیش این مشکل را برطرف کرد و سخنگوی این شرکت گفته است که اتهامات براساس سیاست‌های قدیمی هستند که چند سالی می‌شود تغییر کرده‌اند. بااین‌وجود کالیفرنیا حالا از گوگل می‌خواهد درباره داده‌های مکانی که جمع‌آوری می‌کند، شفاف‌سازی کند.

این ایالت به گوگل گفته است که به کاربران بگوید که از این اطلاعات احتمالاً برای تبلیغات هدفمند استفاده می‌شود. همچنین این غول موتور جستجوی دنیا باید در وب‌سایت خود درباره داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند، شفافیت بیشتری داشته باشد.

این اولین‌باری نیست که گوگل به‌خاطر جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های مکانی کاربران در آمریکا جریمه می‌شود. گوگل سال گذشته میلادی 85 میلیون دلار به‌خاطر همین موضوع در آریزونا جریمه شد. این شرکت همچنین 392 میلیون دلار در 4 ایالت دیگر برای اتهامات مشابه جریمه پرداخته است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا