عمومی

فرمت Ultra HDR اندروید 14 احتمالاً به گوگل فوتوز اضافه خواهد شد

[ad_1]

گوگل در کنفرانس I/O 2023 خود که ماه می سال 2023 برگزار شد، از برخی ویژگی‌های جالب اندروید 14 پرده برداشت. پشتیبانی از فرمت Ultra HDR برای تصاویر و ویدیوها ازجمله ویژگی‌های قابل‌توجه نسخه جدید سیستم عامل گوگل است که در دسترس گوشی‌های منتخب اندرویدی قرار خواهد گرفت. حالا در گزارش‌های جدیدی گفته شده است که اپ گوگل فوتوز (Google Photos) احتمالاً به این ویژگی مجهز خواهد شد.

براساس گزارش SamMobile، چند کد موجود در نسخه 6.51.0.561138754 گوگل فوتوز که اواخر ماه آگوست منتشر شده است، به پشتیبانی از Ultra HDR اشاره دارند. این کدها به شرح زیر هستند:

Ultra HDR disabled
UltraHdrPreviewFragment
EDITOR_ULTRA_HDR_PREVIEW
photos_mediadetails_details_ultra_hdr

فرمت Ultra HDR اندروید 14 چیست؟

گوگل در زمان معرفی Ultra HDR گفته بود که این ویژگی با فرمت JPEG سازگار خواهد بود. تصاویر گرفته‌شده در این فرمت به‌صورت HDR 10 بیتی اصلی ذخیره خواهند شد. البته برای مشاهده این تصاویر در قالب اصلی خود، به یک گوشی مجهز به اندروید 14 که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند نیاز دارید. گوشی‌هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند، تصاویر Ultra HDR را به‌صورت SDR (محدوده دینامیک استاندارد) نشان می‌دهند.

علاوه بر این گفته شده است که گوگل با غول‌های تراشه‌سازی مانند کوالکام همکاری می‌کند تا بتواند با کمک آن‌ها چیپ‌هایش را برای مدیریت بهتر این فرمت بهینه‌سازی کند. غول فناوری همچنین قصد دارد از فرمت Ultra HDR به‌صورت پیش‌فرض برای آپلود، پشتیبان‌گیری، ویرایش، به‌اشتراک‌گذاری و حتی دانلود در گوگل فوتوز استفاده کند.

اینکه تمام گوشی‌های سامسونگ از فرمت Ultra HDR گوگل فوتوز پشتیبانی خواهند کرد یا خیر، به قابلیت‌های هر گوشی بستگی دارد. این ویژگی مستلزم موبایلی است که بتواند تصاویر و ویدیوهایی با وضوح Ultra HDR بگیرد و آن‌ها را با همان وضوح فوق‌العاده نمایش دهد؛ بنابراین احتمالاً فقط گوشی‌ها و تبلت‌های میان‌رده و پریمیوم به آن مجهز خواهند شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا