موبایل و فناوری

فروش جهانی موبایل در سال 2023 به پایین‌ترین حد خود در دهه گذشته می‌رسد

[ad_1]

براساس گزارش جدید شرکت تحلیل بازار IDC، در سال 2023 احتمالاً 1.15 میلیارد گوشی فروخته خواهد شد و فروش گوشی‌های موبایل سالانه در سراسر جهان 4.7 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. اگر این آمار صحت داشته باشند، فروش بازار موبایل در سال 2023 به پایین‌ترین سطح خود در دهه گذشته می‌رسد.

IDC در گزارش جدید خود از ضعف اقتصاد جهانی و تورم در حال جریان به عنوان دلایل اصلی کاهش فروش بازار موبایل جهانی یاد کرده است. همچنین این شرکت تحلیل بازار ابتدا ادعا کرده بود که فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2023، 3.2 درصد کاهش پیدا خواهد کرد اما اکنون آمار خود را بازنگری کرده و در گزارش جدید به کاهش فروش 4.7 درصدی اشاره شده است.

عملکرد خوب آیفون در بازار موبایل

اپل به‌طور قابل‌توجهی نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری خواهد داشت. در حالی که طبق این گزارش انتظار می‌رود فروش گوشی‌های اندرویدی سالانه 6 درصد کاهش پیدا کند، IDC انتظار دارد که فروش آیفون 1.1 درصد افزایش پیدا کند که این امر باعث می‌شود دستگاه‌های مبتنی بر iOS به بالاترین سهم بازار خود که 19.9 درصد است، دست پیدا کنند.

رایان ریث، معاون IDC در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد:

«در زمانی که کل بازار با مشکل مواجه هستند، یک بار دیگر شاهد حرکت اپل در جهت مخالف هستیم.»

انتظار می‌رود سری آیفون 15 ماه آینده میلادی عرضه شود که این امر می‌تواند به اپل کمک کند تا برای اولین بار جایگاه اول فروش سالانه جهانی را کسب کند.

«نبیلا پوپال»، مدیر این تحقیقات توضیح می‌دهد که هرچند سطح موجودی کالاها در بازار عادی شده است، اما سازندگان گوشی‌های هوشمند همچنان احتیاط می‌کنند. او همچنین گفت که اگر مشتریان کمتری قصد خرید گوشی جدید داشته باشند، خرده‌فروشان احتمالاً مجبور شوند که مشوق‌ها، تبلیغات و گزینه‌های مالی انعطاف‌پذیری را ارائه کنند.

این شرکت اطلاعات بازار همچنین برای بازار موبایل در سال 2024، رشد سالانه 4.5 درصدی را پیش‌بینی کرده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا