موبایل و فناوری

وزیر ارتباطات:‌ زمین‌های لازم برای راه‌اندازی خط تولید گوشی ایرانی واگذار شده است

[ad_1]

وزیر ارتباطات اعلام کرد که زمین‌هایی برای راه‌اندازی خط تولید گوشی ایرانی به شرکت‌های تولیدکننده واگذار شده است تا روند ساخت گوشی تسهیل یابد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد که مراحل راه‌اندازی خط تولید گوشی ایرانی با واگذاری زمین‌های اختصاصی برای شرکت‌های تولیدکننده در منطقه ویژه اقتصادی پیام درحال تکمیل شدن است. پیش‌تر گفتیم که بنابر گفته زارع‌پور، فعلاً سیستم‌عامل این گوشی‌ها تا تکمیل فرایند توسعه سیستم‌عامل اختصاصی، اندروید خواهد بود.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: گوشی‌های بومی ایرانی با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شوند!

راه‌اندازی خط تولید گوشی ایرانی به‌زودی تکمیل خواهد شد

«عیسی زارع‌پور» در جمع خبرنگاران در حیاط هیئت دولت به آخرین وضعیت تولید تلفن همراه بومی اشاره کرد و گفت: «در این راستا برنامه‌ای تدوین شده است تا از ظرفیت‌هایی که در داخل کشور برای تولید گوشی وجود دارد، حمایت کنیم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون اتفاق خاصی در حوزه تولید تلفن همراه بومی رخ داده است یا خیر، گفت:

«بله؛ در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت زمین واگذار کردیم و این شرکت‌ها درحال راه‌اندازی خط تولید خود هستند؛ ان‌شاءالله که اتفاق ویژه‌ای باشد.»

زارع‌پور چندی پیش در مصاحبه با تسنیم گفته بود علاوه بر ارائه زمین به این شرکت‌ها، سوله، وام و تجهیزات را نیز در اختیارشان قرار داده‌اند تا خطوط تولید را راه‌اندازی کنند.

راه‌اندازی خط تولید گوشی ایرانی به‌زودی تکمیل خواهد شد

گفتنی است وزیر ارتباطات چندی پیش وعده داد امسال یک میلیون موبایل بومی اقتصادی زیر صد دلار تولید شود: «در این زمینه برنامه‌‌ای تدوین شده و امسال چند بازیگر جدید به حوزه تولید گوشی‌های همراه داخل وارد می‌شوند و تولید گوشی همراه داخلی امسال جلوه دیگری پیدا خواهد کرد.»

به گفته وی، فعلاً سیستم‌عامل گوشی‌های بومی ایرانی اندروید خواهد بود، اما درباره آن بحث مفصل و برنامه وجود دارد.

لازم به یادآوری است که اوایل خردادماه امسال نیز رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد برای تولید یک میلیون گوشی هوشمند داخلی، امسال حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

تولید گوشی هوشمند داخلی موضوعی است که از سوی شورای‌ عالی فضای مجازی مطرح شده. این شورا طی مصوبه بهمن‌ماه 1398، بر دستیابی به 20 درصد از سهم بازار گوشی هوشمند با استفاده از محصولات بومی تأکید کرده است.

عملیاتی‌شدن این هدف نیز از وزارت ارتباطات دولت دوازدهم در دستور کار قرار گرفته. خردادماه 1400، معاون فناوری و نوآوری وقت وزارت ارتباطات از طرح 5 ساله این وزارتخانه برای تولید بیش از 14 میلیون تلفن همراه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ راه‌اندازی خط تولید گوشی ایرانی با واگذاری زمین به شرکت‌های تولیدکننده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا