کامپیوتر و سخت افزار

اینتل رسما عرضه سه محصول NUC 12 Enthusiast، NUC X15 و NUC P14E را متوقف کرد

[ad_1]

تصمیم اینتل برای پایان دادن به بخش NUC خود، رسماً شروعی برای پایان عمر بسیاری از محصولات این رده‌ را آغاز کرده است. این شرکت اعلان‌های تغییر محصول (PCN) را در مورد سه محصول مبتنی بر معماری‌های Alder Lake و Tiger Lake منتشر کرده است که شامل: NUC 12 Enthusiast، NUC X15 Laptop Kit و NUC P14E Laptop می‌شود. به این ترتیب قرار است اینتل عرضه این سری محصولات NUC را از 18 آگوست که آخرین تاریخ برای سفارش این سیستم‌ها است، متوقف کند.

اینتل تولید سری محصولات NUC را متوقف کرد

خداحافظی با NUC 12 Enthusiast دوست داشتنی

کیت لپ تاپ NUC X15 که به عنوان یک پلتفرم مرجع اینتل برای معماری Tiger Lake و Alder Lake عمل می‌کند، به طور قابل توجهی تحت تأثیر این به روز‌رسانی PCN قرار گرفته است. سیستم‌های توی این لیست متعلق به نسل دوازدهم Core i7 (12700H) هستند و به گرافیک‌های Arc A7 DG2 SKU2/SKU3 مجهز هستند – به‌ویژه مدل‌های Arc A730M یا A550M. برخی از شرکای تجاری‌ آنها از این سیستم‌های NUC به عنوان بستری برای سفارشی سازی محصول مورد نظر خود استفاده می‌کردند. بنابراین فرض بر این است که از این پس، آن سیستم‌ها نیز دیگر در دسترس نخواهند بود.

شایان ذکر است که این سیستم‌های X15، که اکنون برای توقف در نظر گرفته شده‌اند، در ابتدا در سه ماهه سوم سال 2022 معرفی شدند. این تصمیم اینتل برای متوقف کردن عرضه این NUC ها کمی بیش از یک سال پس از عرضه اولیه آنها گرفته شده است.

اینتل عرضه NUC متوقف

NUC 12 Enthusiast، با اسم رمز “Serpent Canyon” از محصول خاص در این میان است. این سیستم به عنوان یکی از جذاب‌ترین پیشنهادات اینتل در بازار برجسته شده بود. نکته قابل توجه این است که این سیستم از یک CPU نسل دوازدهم اینتل در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Arc A770M استفاده می‌کند که در یک فرم فشرده جمع‌آوری شده است. همانطور که اخیراً چندین بار گفته شده است، یافتن جایگزینی برای این چنین سیستمی ممکن است چالش‌برانگیز باشد، زیرا این یکی از مینی کامپیوترهای کمیاب است که دارای یک پشته سخت‌افزار کامل و قدرتمند از اینتل است.

اینتل عرضه NUC متوقف

در نهایت نیز NUC P14E را داریم، یک لپ‌تاپ بر اساس معماری نسل یازدهم Tiger Lake، که با توجه به قدیمی بودن، پیش از اینها در مسیر پایان عمر خود قرار داشت. این اتفاق حداقل برای آن پیش بینی می‌شد، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از خط تولید این پردازنده قبلاً حذف شده بود.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز