کامپیوتر و سخت افزار

به زانو درآمدن ROG Phone 8 Ultimate ایسوس با Snap 8 Gen3 مقابل A17 Pro اپل!

[ad_1]

انتظار می‌رود کوالکام تا یک ماه دیگر از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 خود رونمایی کند. بررسی این چیپست جدید در پلتفرم‌های مختلف قبل از معرفی رسمی آن دور از انتظار نیست. زیرا شرکای گوشی همراه باید به راحتی سیلیکون را قبل از عرضه آن، آزمایش کنند. این بار، گوشی ROG Phone 8 Ultimate ایسوس با Snap 8 Gen 3 در Geekbench 6 مشاهده شده است. در ادامه به مقایسه عملکرد تراشه Snap 8 Gen 3 استفاده شده در این گوشی با A17 Pro در این تست‌ها می‌پردازیم.

گوشی ROG Phone 8 Ultimate ایسوس با Snap 8 Gen 3؛ ضعیف‌تر از A17 Pro!
چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3

بررسی عملکرد گوشی ROG Phone 8 Ultimate ایسوس با Snap 8 Gen 3

باوجود اینکه این محصول ایسوس به‌عنوان یک گوشی هوشمند گیمینگ، به احتمال زیاد دارای یک راه‌حل خنک‌کننده قوی است، اما در این تست، A17 Pro همچنان در جایگاه اول قرار دارد. بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که مشکلات مربوط به ترمال تروتلینگ یا محدودیت حرارتی نیز وجود داشته که احتمالاً به بهبود نیاز دارد.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3، اختلاف عملکرد چندهسته‌ای خود را با A17 Pro کاهش داده است. بااین وجود، تراشه 3 نانومتری اپل در عملکرد تک‌هسته‌ای تقریبا 32 درصد سریعتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 است.

در نتایج فاش شده بنچمارک Geekbench 6، که توسط 91mobiles منتشر شد، ROG Phone 8 Ultimate با 16 گیگابایت رم آزمایش شد. این گوشی در عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیاز‌های 2,213 و 7,048 را کسب کرده است. به‌خاطر داشته باشید که سری گوشی‌های گیمینگ ROG ایسوس به دلیل استفاده از یک محفظه بخار فوق‌العاده بزرگ به داشتن ضخامت بیشتر نسبت به رقبا معروف است. محفظه بخار vapor) chamber) یک بخش در طراحی گوشی ROG Phone 8 Ultimate است که از یک کاهش حجم بخار استفاده می‌کند. این فضا به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان بهینه‌سازی بهتر تراشه‌ها را فراهم می‌کند.

حتی در این صورت هم، اسنپدراگون 8 نسل 3 نمی تواند A17 Pro را شکست دهد. اگرچه توانسته اختلاف امتیاز بین خود و A17 Pro را کاهش دهد و نتایج بهتری در تست عملکرد چند هسته‌ای کسب کند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، A17 Pro در بنچمارک Geekbench 6 امتیاز 2,914 و 7,199 را کسب کرده است. این نتایج در حالی به‌دست آمده است که به دلیل استفاده از یک راه‌حل خنک‌کننده نامناسب در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرومکس عملکرد دستگاه کاهش یافته بود.

گوشی ROG Phone 8 Ultimate ایسوس با Snap 8 Gen 3؛ ضعیف‌تر از A17 Pro!

جدیدترین پردازنده سفارشی اپل تنها زمانی می‌تواند بدون محدودیت حرارتی کار کند، که از یک فن خنک‌کننده خارجی استفاده کند. فن به‌عنوان یک سیستم خنک‌کننده اضافی برای پردازنده استفاده می‌شود تا دمای آن را تا حدودی قابل‌قبول نگه دارد و از افزایش حرارت جلوگیری کند. یک تست نشان داده است که امتیازات چندهسته‌ای با استفاده از این فن خنک‌کننده آزمایشی به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌یابند.

بااین‌حال، باید توجه داشت که A17 Pro اپل، حتی زمانی که به دلیل محدودیت حرارتی مجبور به کاهش عملکرد خود می‌شود، تقریباً 32 درصد سریع‌تر از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 در نتایج تک‌هسته عمل می‌کند. این نتیجه نشان می‌دهد که حتی در شرایط کاهش عملکرد، پردازنده سفارشی اپل قادر است تجربه بهتری را نسبت به رقبا به ارمغان بیاورد.

اسنپدراگون انحصاری برای گلگسی S24

انتظار می‌رود کوالکام یک اسنپدراگون 8 نسل 3 انحصاری را برای گلکسی منتشر کند. این تراشه برای خانواده گلکسی اس 24 سامسونگ در نظر گرفته شده است. بنابراین جالب است که ببینیم این نسخه در مقایسه با نمونه معمولی در همان تست چگونه عمل می‌کند.

علاوه‌براین، هنوز در رابطه با قابلیت‌های GPU پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 در تست Geekbench 6 صحبت نکرده‌ایم. این اطلاعاتی است که در آینده می‌توان به آن پرداخت. منتظر بمانید تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را درباره عملکرد این پردازنده در اختیار شما قرار دهیم.

بدون امتیاز