عمومی

مایکروسافت نصب ویندوز 11 روی دستگاه‌های ناسازگار را سخت‌تر می‌کند

[ad_1]

مایکروسافت اخیراً فهرست پردازنده‌های سازگار با ویندوز 11 را به‌روز کرده است. در این فهرست جدید نام چند تراشه جدید رایزن اضافه و نام چند تراشه اینتل حذف شده است. افزون‌براین، به‌نظر می‌رسد که این شرکت درحال سخت‌ترکردن قابلیت نصب این سیستم‌عامل روی دستگاه‌های ناسازگار است.

به گزارش Neowin، در فهرست جدید پردازنده‌های سازگار با ویندوز 11 نام چند پردازنده رایزن AMD ازجمله یک پردازنده که هنوز عرضه نشده است، دیده می‌شود. همچنین به‌طرزی غافل‌گیرکننده، بسیاری از پردازنده‌های اینتل از این فهرست حذف شده‌اند. اما نکته قابل‌توجه اینجاست که این شرکت می‌خواهد سخت‌گیری‌ها درزمینه نصب ویندوز 11 روی دستگاه‌های ناسازگار را افزایش دهد.

یکی از کاربران انجمن گفت‌وگوی Deskmodder می‌گوید با سیستمی مجهز به اینتل Core 2 Duo T6500 نتوانسته است ویندوز 11 را نصب کند. او می‌گوید با بیلدهای قبلی این سیستم‌عامل مشکلی نداشت، اما در بیلد 25905 به‌نظر می‌رسد که این امکان دیگر وجود ندارد. این کاربر ادعا می‌کند که پردازنده AMD Turin II P650 هم با چنین مشکلی مواجه شده است.

روش Bypass برای نصب ویندوز 11 بی‌کاربرد می‌شود؟

ظاهراً تعویض فایل ایمیج install.wim این بیلد با بیلدهای قبلی که به‌عنوان روشی برای دورزدن محدودیت‌ها وجود داشت، حالا دیگر کارساز نیست. بنابراین مایکروسافت بدون‌شک تغییری را در این زمینه ایجاد کرده است. روش‌های Bypass ازجمله از طریق ابزارهایی مثل Rufus و Ventoy هم به حل این مشکل کمکی نمی‌کنند و حتی شاید از طریق TPM Bypass هم نتوانید این ایراد را برطرف کنید.

کاربران در گذشته با کمک روش‌های Bypass می‌توانستند محدودیت نصب ویندوز 11 را دور بزنند و این سیستم‌عامل را روی دستگاه‌های غیرسازگار نصب کنند. نکته جالب اینجاست که خیلی از این کاربران ادعا می‌کنند ویندوز 11 روی پردازنده‌های قدیمی آن‌ها به‌خوبی اجرا می‌شود.

حالا باید ببینیم که آیا دوباره راهی برای نصب این سیستم‌عامل روی پردازنده‌های ناسازگار پیدا می‌شود یا این سخت‌افزارها به‌کلی قابلیت دسترسی به ویندوز 11 را از دست می‌دهند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا