کامپیوتر و سخت افزار

توقیف صدها CPU، SSD و حافظه رم قاچاق در گمرک چین

[ad_1]

اخیرا، گمرک هنگ‌کنگ-ژوهای-ماکائو با موفقیت مانع عبور یک محموله قاچاق، شامل 1747 قطعه سخت افزاری کامپیوتر از جمله CPU، SSD و حافظه رم از مرز شده است. قاچاقچیان این اقلام را به طرز ماهرانه‌ای در داخل اتوبوس‌های مسافربری ورودی به داخل این کشور مخفی کرده بودند.

قاچاقچی چینی با 420 حافظه ذخیره‌سازی SSD متصل به کمرش دستگیر شد

افزایش حجم قاچاق سخت افزار به چین در یک سال گذشته

به گزارش VideoCardz، در 28 ژوئیه 2023 (6 مرداد 1402)، افسران گمرک یک اتوبوس مرزی گوانگدونگ-ماکائو را با استفاده از تجهیزات پیشرفته بازرسی خودرو، مورد بازرسی قرار داده‌اند. آنها در حین بازرسی‌های خود، شاهد نمایش یک تصویر غیرعادی توسط تجهیزات مذکور بودند، که باعث ایجاد سوء‌ظن در میان افسران و در نهایت بررسی کامل اتوبوس شده است. در طی این بازرسی، ماموران یک محفظه مخفی را که در زیر یک اتوبوس نصب شده بود، کشف کردند. در داخل محفظه، آنها مقدار قابل توجهی CPU، SSD و حافظه رم را که در پلاستیک و کاغذ سفید پیچیده شده بودند، پیدا کردند.

قاچاق CPU SSD

کل محموله شامل 837 پردازنده مرکزی، 900 حافظه رم و 10 درایو SSD بود. پرونده برای تحقیقات و رسیدگی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز گمرک منتقل شد. در میان اقلام ضبط شده، تصاویر گمرکی پردازنده‌های مرکزی اینتل، SSDهای کینگستون و همچنین حافظه‌‌های رم از برند آمریکایی Corsair را نشان می‌دهد. تمامی این اقلام توسط گمرک توقیف شده است و در صورت استفاده مجدد از همان خودرو برای قاچاق، خود اتوبوس نیز توقیف خواهد شد.

اخیراً، تعداد این چنین تلاش‌هایی برای قاچاق سخت‌افزارها افزایش یافته است. مهم‌ترین دلیل این امر، در درجه اول تفاوت در نرخ‌های مالیات فروش بین سرزمین اصلی چین و مناطقی مانند هنگ کنگ است، که آشکارا دلیل قانع کننده‌ای برای درگیر شدن در این نوع فعالیت است. اما مطمئنا این چنین موردهایی که توسط گمرک، کشف و ضبط می‌شوند، تنها بخشی از محموله‌های قاچاق هستند و نمی‌توان دقیقا گفت که چه مقدار محصولات سخت افزاری قاچاق در طول سال از مرزهای این کشور عبور می‌کند.

بدون امتیاز