کامپیوتر و سخت افزار

معرفی مودم نتربیت NW-431F با پشتیبانی از شبکه 4G

[ad_1]

نتربیت محصولات مختلفی را در حوزه شبکه به بازار عرضه کرده است که در بین آن‌ها مدل‌های متنوعی از مودم‌های DSL و مودم‌های 4G/LTE دیده می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم مودم 4G/LTE نتربیت NW-431F را به شما معرفی کنیم که می‌تواند اینترنت همراه را به‌سادگی از طریق شبکه وای‌فای یا درگاه شبکه در اختیار شما قرار دهد. این مودم نیاز کاربران عمومی را برای اتصال به اینترنت برآورده می‌کند و حتی در شرایط آنتن‌دهی مناسب شبکه موبایل، کاربران حرفه‌ای نیز می‌توانند برای اتصال پایدار و پرسرعت به اینترنت از آن استفاده کنند. این مودم هم‌اکنون حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد و با گارانتی ۳۶ ماهه آونگ به‌ فروش می‌رسد.

فهرست مشخصات فنی مودم 4G نتربیت NW-431F

  • پشتیبانی از شبکه 4G/LTE با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از شبکه وای‌فای 802.11b/g/n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه
  • مجهز به ۲ آنتن ۳ دسیبلی برای اتصال به شبکه LTE
  • مجهز به ۲ آنتن ۳ دسیبلی برای شبکه وای‌فای
  • مجهز به چهار پورت شبکه ۱۰/۱۰۰ مگابیتی
  • دمای کارکرد صفر تا ۵۰ درجه سانتیگراد
  • قیمت حدود ۲ میلیون تومان با گارانتی ۳۶ ماهه آونگ

طراحی و کیفیت ساخت

مودم نتربیت NW-431F با طراحی ساده و ظاهری نسبتاً زیبا می‌تواند در انواع محیط‌های اداری و خانگی به‌کار گرفته شود. این مودم تنها در رنگ سفید به دست مشتریان می‌رسد و به بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد که می‌تواند در برابر آسیب‌های فیزیکی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. اگر نیاز به جابه‌جایی مداوم مودم دارید، وزن کم مودم نتربیت NW-431F می‌تواند به شما کمک کند. ابعاد نسبتاً کوچک نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این مودم است تا بتوانید آن را در هر فضایی قرار دهید.

روی بدنه این مودم سفیدرنگ، ۸ عدد نشانگر LED جا خوش کرده‌اند که وضعیت اتصال هرکدام از پورت‌‌های ‌‌LAN، شبکه وای‌فای و نوع اتصال به اینترنت همراه (3G یا 4G) را نمایش می‌دهند. آنتن‌های استفاده‌شده در روتر نتربیت ‌NW-431F چهار عدد هستند که دو عدد از آن‌ها مربوط به اتصال شبکه وای‌فای و دو‌تای دیگر برای تقویت اتصال به شبکه اینترنت همراه هستند. قدرت هر کدام از این آنتن‌ها به ۳ دسیبل می‌‌‌رسد.

زیر روتر نتربیت NW-431F برچسب مشخصات دستگاه نصب شده است که مواردی ازجمله شماره مدل، شماره سریال، آدرس مک و اطلاعات پیش‌فرض واردشدن به پنل تنظیمات را در اختیارتان می‌گذارد. عبارت «ساخت ایران» هم در همین بخش نوشته شده است.

پشت روتر نتربیت NW-431F از چهار عدد درگاه LAN استفاده شده تا بتوانید تجهیزات مختلف مانند تلویزیون یا کامپیوتر یا کنسول بازی را به آن متصل کنید. البته هیچ‌کدام از این درگاه‌ها قابلیت WAN برای اتصال به مودم یا روتر دیگر را ندارند یا حداقل در مشخصات دستگاه به این موضوع اشاره‌ای نشده است. شیار سیم‌کارت مودم نتربیت نیز روی لبه سمت چپ تعبیه شده و به‌راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

رابط کاربری مودم نتربیت NW-431F

رابط کاربری مودم 4G/LTE نتربیت کمی متفاوت با چیزی است که در اکثر مودم‌های معروف بازار می‌بینید. در صفحه اول این رابط کاربری اطلاعات عمومی نظیر درصد مصرف پردازنده اصلی و حافظه رم، اطلاعات آدرس آی‌پی و آدرس مک را می‌بینید. بخش تنظیمات شبکه به نوع دسترسی به اینترنت اختصاص دارد. در بخش تنظیمات LAN می‌توانید شبکه وای‌فای را تعریف کنید. همان‌طور که گفتیم، این مودم از وای‌فای 802.11b/g/n و استانداردهای امنیتی و رمزنگاری WPA/WPA2 و AES پشتیبانی می‌کند.

در قسمت Network App گزینه‌هایی نظیر پورت مپینگ و وی‌پی‌ان دیده می‌شوند. قسمت بعدی رابط کاربری به تنظیمات سیستم ازجمله مدیریت رمز عبور، تاریخ و ساعت مودم اختصاص دارد. نهایتاً اطلاعات لاگ دستگاه را می‌توانید در قسمت Debug Tool پیدا کنید.

پوشش شبکه‌های موبایل و باندهای فرکانسی مودم نتربیت NW-431F

مودم 4G/LTE نتربیت NW-431F تمام شبکه‌های موبایل ایران را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید سیم‌کارت‌های تمام اپراتورها را داخل آن قرار دهید. از نظر پوشش باندهای فرکانسی در این مودم نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شبکه FDD: باندهای ۱/۳/۵/۷/۸/۲۰
  • شبکه TDD: باندهای ۳۸/۴۰/۴۱
  • شبکه WCDMA: باندهای ۱/۵/۸

البته در ایران بعضی از اپراتورها از باند ۴۲ برای شبکه TDD استفاده می‌کنند و به همین دلیل ممکن است سیم‌کارت TD این اپراتورها روی این مودم پشتیبانی نشود. بنابراین اگر قصد استفاده از شبکه TDD را دارید، حتماً این موضوع را پیش از خرید سیم‌کارت بررسی کنید.

جمع‌بندی

مودم 4G/LTE نتربیت NW-431F دستگاهی کوچک، جمع‌وجور و کاربردی برای اتصال ساده به شبکه اینترنت همراه است که می‌تواند اینترنت را از طریق شبکه وای‌فای یا اتصال سیمی LAN در اختیار تعداد زیادی دستگاه قرار دهد. راه‌اندازی این مودم بسیار ساده است و به‌راحتی با شبکه‌های موبایل ایران ارتباط برقرار می‌کند. با توجه به وضعیت سرعت شبکه اینترنت موبایل در کشور، حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیتی نیز برای اکثر کاربران کفایت می‌کند. اگر قصد مودمی با چنین مشخصاتی دارید، می‌توانید مودم نتربیت NW-431F را با قیمت حدود ۲ میلیون تومان و گارانتی ۳۶ ماهه آونگ خریداری کنید. گارانتی سه‌ساله آونگ برای این مودم شامل تعویض کامل محصول در یک سال نخست نیز می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا