کامپیوتر و سخت افزار

اولین عکس از پردازنده AMD Phoenix2 منتشر شد، کوچک تر از قبل

[ad_1]

اولین عکس از پردازنده AMD Phoenix2 منتشر شد، که یک نسخه کوچک‌تر از سیلیکون اصلی Phoenix است که اکنون توسط اکثر سیستم‌های موبایل قدرتمند AMD، لپ تاپ‌ها، مینی کامپیوترها و کنسول‌های دستی استفاده می‌شود. این واقعیت که AMD ممکن است یک قالب کوچکتر بر اساس معماری Zen4 و RDNA3 معرفی کند، در این مرحله یک پوشیده نبوده است. با این حال، مشخصات دقیق این پردازنده‎ها تنها در حد حدس و گمان بوده است.

پردازنده های لپ تاپ AMD Ryzen 7040U Phoenix رسماً معرفی شدند

یک APU کوچک تر با همان معماری Zen4/RDNA3

همانطور که پیش از این گفته شده بود، AMD ظاهراً تأیید کرده است که die APU Phoenix2 معادل 137 میلی‌متر مربع است، بنابراین حدود 1/4 کوچکتر از APU اصلی با 8 هسته و 16 رشته است. طبیعتا Phoenix کوچک‌تر تعداد هسته‌های CPU و GPU خود را کاهش داده است و انتظار می‌رود که توسط سری Ryzen 3/5 7040U استفاده شود.

این عکس منتشر شده از پردازنده APU Phoenix2، توسط افشاگر معروف Golden Pig Upgrade در Bilibili به اشتراک گذاشته شده است. تصویر منتشر شده نشان می‌داد که از همان نرم افزار FP7 که برای Phoenix اصلی است استفاده شده است. با این حال، لازم به ذکر است که Phoenix ممکن است از یک بسته کمی بزرگتر به نام FP8 نیز استفاده کند که توسط همان افشاگر در ماه می (اردیبهشت) فاش شده است.

عکس پردازنده Phoenix2

ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کرده که نه تنها قالب این پردازنده مرکزی دستخوش تغییراتی شده است، بلکه کاهش قابل توجهی در هسته‌های پردازنده گرافیکی آن از 12 به 4 نیز وجود داشته است. البته تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تغییرات احتمالی در هسته هوش مصنوعی وجود نداشته است.

معماری AMD Phoenix2 قرار است توسط پردازنده‌های آینده Ryzen 5 7540U و Ryzen 3 7440U استفاده شود که هنوز در لپ‌تاپ‌های تجاری موجود دیده نمی‌شوند. به نظر می‌رسد که AMD قبلاً ارسال APU کوچکتر برای شرکای تجاری خود را آغاز کرده است، همانطور که در تصویر نشان داده شده است، هر دو پردازنده در کنار یکدیگر در یک سینی قرار دارند.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز