کامپیوتر و سخت افزار

اورکلاک کارت گرافیک Colorful RTX 4090 تا 3.975 گیگاهرتز

[ad_1]

اورکلاکر Cens توانست رکورد جهانی فرکانس پردازنده گرافیکی را جا به جا کند و حالا تنها 25 مگاهرتز با 4.0 گیگاهرتز فاصله دارد. او برای شکستن رکورد و رسیدن به عدد 3.975 گیگاهرتز از کارت گرافیک Colorful RTX 4090 برای اورکلاک استفاده کرده است. در واقع یک سری کارت گرافیک‌ها مانند همین Colorful RTX 4090 یا GALAX HOF و ASUS MATRIX تنها با هدف شکستن رکوردهای جهانی و خالی کردن جیب علاقه‌مندان به پردازنده‌های گرافیکی طراحی شده‌اند.

اورکلاک چیست و چه کاربردی دارد؟

تقریبا همان 4 گیگاهرتز است

Cens و دیگر افراطیون حوزه اورکلاک مانند Splave، OGS و Rauf چند هفته است که در تلاش برای رسیدن به مرز 4.0 گیگاهرتز هستند، اما پیشرفت آنها کند بوده است. همه چیز تنها زمانی شروع شد که کارت‌های فوق پیشرفته دیگری منتشر شد و XOC BIOS های غیر رسمی در دسترس قرار گرفتند.

در حال حاضر، تمام ده رکورد برتر اورکلاک فرکانس پردازنده گرافیکی متعلق به کارت گرافیک RTX 4090 است. متأسفانه هیچ کدام از این کلاک‌ها در بازی‌ها و دنیای واقعی به دست نمی‌آیند، بلکه تنها رکوردهای رقابتی هستند که شامل یک معیار GPUPI است که به سختی یک تست سه بعدی است.

اورکلاک RTX 4090

مسابقه 4 گیگاهرتز در راه است!

Colorful 4090 رکورد جهانی GPUPi را پس می گیرد

3975 مگاهرتز در LN2 و از 1 کیلووات گذشته است

ما هرگز به 4 گیگاهرتز نزدیکتر از این نبوده‌ایم

— CENS (@CENSXOC) July 5, 2023

اورکلاک RTX 4090

رکورد جهانی فعلی 3975 مگاهرتز است و طبق گفته Cens، مصرف پردازنده گرافیکی در نقطه اوج خود به 1127 وات رسیده است. البته این دستاورد بدون نیتروژن مایع، تغییرات سخت افزاری و تجهیزات ویژه امکان پذیر نخواهد بود. به این ترتیب از همیشه به رکورد 4 گیگاهرتز نزدیک‌تر شده‌ایم و به احتمال زیاد شاهد شکسته شده این رکورد در همین نسل از پردازنده‌های گرافیکی خواهیم بود، اما سول اینجاست، کدام کارت گرافیک می‌تواند نام خود را به عنوان فاتح این قله ثبت کند.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز