عمومی

ایلان ماسک به گردآوری اطلاعات کاربران در اپ تردز اینستاگرام کنایه زد

[ad_1]

با قرارگیری اپلیکیشن تردز اینستاگرام در اپ استور و مشخص‌شدن حجم اطلاعاتی که این برنامه از کاربر گردآوری می‌کند، بحث‌های زیادی به‌وجود آمده است. مدیرمحصول متا قبلاً با کنایه به توییتر گفته بود که مردم به‌دنبال پلتفرمی هستند که عاقلانه اداره شود. حالا ماسک در توییتی با استفاده از سخنان مدیر متا از این گردآوری اطلاعات انتقاد کرده است.

«ماریو نیوفال»، مدیرعامل IBCGroup، در توییتی گفته بود که احتمالاً منظور مدیرمحصول متا از «اداره عاقلانه» گردآوری تمام اطلاعات کاربران در اپلیکیشن تردز بوده است. ایلان ماسک نیز در پاسخ به این توییت با لحنی کنایه‌آمیز نوشت: «خدا را شکر که آن‌ها این‌قدر عاقلانه امور خود را اداره می‌کنند.»

اپلیکیشن جدید تردز قرار است پنجشنبه همین هفته برای دانلود در دسترس کاربران قرار بگیرد. بااین‌حال، هم‌اکنون می‌توانیم سیاست‌های حریم خصوصی این پلتفرم در گردآوری اطلاعات کاربران را ببینیم. مقایسه این سیاست‌ها با توییتر و بلواسکای نشان می‌دهد که متا اطلاعات خیلی زیادی را گردآوری خواهد کرد.

مدیرمحصول متا چند هفته پیش ظاهراً در جلسه‌ای در داخل این سازمان اعلام کرده بود: «شنیده‌ایم که محتواسازان و چهره‌های سرشناس علاقه‌مند به حضور در پلتفرمی هستند که عاقلانه اداره شود.» او با این حرف‌ها به تصمیمات ایلان ماسک در توییتر طعنه زده بود که خیلی‌ها آن‌ها را عجیب و دیوانه‌وار توصیف کرده‌اند.

در واکنش به سیاست‌های حریم خصوصی در تردز اینستاگرام، «جک دورسی»، هم‌بنیان‌گذار توییتر نیز با لحنی کنایه‌آمیز در توییتی اعلام کرد که این اپلیکیشن عملاً می‌گوید همه تردهای (Threads) شما به متا تعلق پیدا می‌کند. تردها در این شبکه اجتماعی جدید احتمالاً معادل توییت‌ها خواهند بود.

عرضه اپلیکیشن Threads در شرایطی اتفاق می‌افتد که بسیاری از کاربران از محدودیت‌های جدید ایلان ماسک در توییتر ناراضی هستند. این محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهند که کاربران روزانه بیشتر از یک مقدار مشخص محتوا ببینند و همین مسئله باعث شده است که خیلی‌ها به‌دنبال ترک این پلتفرم باشند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا