عمومی

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس؛ آیا با قطعی اینترنت خداحافظی می‌کنیم؟


🌐 گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس؛ آیا با قطعی اینترنت خداحافظی می‌کنیم؟

🔴 مرکز پژوهش‌های مجلس اتصال به اینترنت ماهواره‌ای در ایران را قطعی دانسته اما اعتقاد دارد سیاستمداران باید از منافع ملی در برابر این فناوری حفاظت کنند.

🔴 مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی خدمات این نوع اینترنت در ایران و جهان پرداخته و برای تنظیم‌گری در مورد میزان و نحوه بهره‌مندی‌ از خدمات اینترنت ماهواره‌ای نکاتی را ذکر کرده است.

🔴 در این گزارش اعلام شده است که در حال حاضر ۴۵ کشور جهان برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مجوز صادر کرده‌اند.

🔴 در این گزارش اعلام شده است که «سیاستگذاران باید تلاش کنند تا محیطی را ایجاد کنند که نوآوری را تسهیل کند و در عین حال حفظ حاکمیت ملی، حمایت از حقوق فردی و ارتقای پیشرفت عادلانه را تضمین کند.»

🔴 مرکز پژوهش‌ها اعتقاد دارد که هرچند فراگیری اینترنت ماهواره‌ای در ایران با چالش‌های فنی، اقتصادی و حقوقی مواجه است اما اتصال به اینترنت ماهواره‌ای ناگزیر است.

🔴 در بخشی از این گزارش هم ذکر شده: «در صورتی که یک رایانه متصل به ترمینال استارلینک به یک سرور VPN تبدیل شود، به دلیل امکان ارتباط در بستر شبکه ملی حتی در حالت قطع اینترنت بین‌المللی، کاربران مختلف در سراسر کشــور می‌توانند با برقراری اتصال VPN با ســرور مذکور، از طریق درگاه ماهواره به شــبکه اینترنت متصل شــوند.»

جزئیات بیشتر درباره این گزارش را در زومیت بخوانید
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا